Πώς θα εξελιχθεί η πορεία της αµερικανικής οικονοµίας το 2025;
Steve Rattner, Πρόεδρος και CEO της Willett Advisors
Η κατάσταση της οικονοµίας είναι δίκοπο µαχαίρι. Από τη µια πλευρά, η ανεργία είναι σταθερή στο µέτριο 4,1%. Η ανάπτυξη παραµένει γρήγορη και σταθερή. Ο πληθωρισµός έχει υποχωρήσει, σχεδόν στον στόχο του 2% της Οµοσπονδιακής Τράπεζας. Ωστόσο, το 75% των Αµερικανών αξιολογεί την οικονοµία ως «µέτρια» ή «φτωχή».
Τι συµπεραίνουµε; Η εισοδηµατική ανισότητα συνεχίζει να µαίνεται και, για πρώτη φορά στην ιστορία, το αµερικανικό όνειρο -η ιδέα ότι κάθε γενιά θα τα πάει καλύτερα από την προηγούµενη- βρίσκεται σε κίνδυνο.
Με προσαρµοσµένο πληθωρισµό, µόνο οι µισοί Αµερικανοί που γεννήθηκαν το 1980 κέρδισαν περισσότερα στην ηλικία των 30 ετών απ’ ό,τι οι γονείς τους.
Πώς επηρεάζει η ενεργειακή µετάβαση τη φτώχεια;
Rajiv Shah, Πρόεδρος του The Rockefeller Foundation
Η έρευνα δείχνει ότι το 99% των ανθρώπων που θεωρούνται ενεργειακά φτωχοί αντιµετωπίζουν επίσης τουλάχιστον έναν επιπλέον δείκτη φτώχειας. Ειδικά στη σύγχρονη ψηφιακή οικονοµία, η πρόσβαση στην ηλεκτρική ενέργεια καθορίζει την ικανότητα ενός ατόµου να βρει δουλειά, να ξεκινήσει µια επιχείρηση ή να έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση, την υγειονοµική περίθαλψη και άλλα.
Όταν αλλάζουµε ενέργεια, αλλάζουµε ζωές. Μπορούµε, επίσης, να αλλάξουµε την τροχιά της κλιµατικής αλλαγής. Επειδή οι χώρες µε χαµηλότερη πρόσβαση σε πράσινη ενέργεια θα µπορούσαν να παράγουν έως και το 75% των εκποµπών αερίων έως το 2050, η σύνδεση των ανθρώπων σε αυτές τις χώρες µε καθαρή ενέργεια είναι ο µόνος τρόπος για να τερµατιστεί η φτώχεια και να σταµατήσει η κλιµατική αλλαγή.
Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που χρειάζονται οι εταιρείες για να οικοδοµήσουν εµπιστοσύνη µε τους υπαλλήλους τους;
Michael C. Bush, CEO του Great Place to Work
Οι εταιρείες χρειάζονται ηγέτες που να εµπνέουν υψηλό δείκτη εµπιστοσύνης σε όλους ανεξαιρέτως τους εργαζόµενους -τελεία και παύλα. Το πρόβληµα είναι ότι το 62% του συνόλου των ηγετών δεν θέλουν να καθοδηγούν, απλά αρέσκονται στα προνόµια της θέσης. Οι εργαζόµενοι µας µιλούν γι’ αυτό κάθε µέρα, σε όλους τους κλάδους, σε όλο τον κόσµο.
Εάν οι ηγέτες δεν θέλουν να βελτιώσουν την ταπεινοφροσύνη, την περιέργεια, την ενσυναίσθησή τους δεν υπάρχει πρόβληµα, αλλά θα πρέπει να ανταποδώσουν την υψηλή αµοιβή τους µε µεγάλη προσωπική συνεισφορά. Οι απολαβές και οι ελευθερίες των υπαλλήλων είναι σηµαντικές, όµως ευχαρίστως θα τις αντάλλασσαν µε την εµπειρία να νιώσουν ότι ο ηγέτης τους έχει υψηλές προσδοκίες από αυτούς και θέλει να πετύχουν στη δουλειά και στη ζωή.
Πώς µπορεί να µειωθεί η εισοδηµατική διαφορά µεταξύ των αµοιβών ενός CEO και των εργαζοµένων µιας επιχείρησης;
Lynn Forester de Rothschild, Πρόεδρος της E.L. Rothschild, ιδρύτρια και µία εκ των προέδρων του Council for Inclusive Capitalism (Συµβούλιο για τον Περιληπτικό Καπιταλισµό)
Ο πρόεδρος Trump, του οποίου η εκλογή υποστηρίχθηκε από την εργατική τάξη, δεν µπορεί να παραµελήσει τους εργαζόµενους Αµερικανούς προς όφελος των πλούσιων φίλων του. Οι καλύτερες πολιτικές για εργαζόµενους είναι εκείνες που προωθούν την άµεση ιδιοκτησία των εργαζοµένων.
Υπάρχουν ήδη δοµές ανταµοιβής εργαζοµένων µε µετοχές, οι οποίες παρέχουν φορολογικές ελαφρύνσεις στις εισηγµένες εταιρείες. Τέτοιοι νόµοι θα πρέπει να επεκταθούν και να παρέχουν περισσότερες ακόµα ελαφρύνσεις, ώστε οι εργαζόµενοι να αποκτήσουν µεγαλύτερη «ιδιοκτησία» και ευκαιρίες να εισακούονται.
Αλλά και στις µη εισηγµένες σε χρηµατιστήρια επιχειρήσεις επίσης έχει αποδειχτεί ότι το να κατέχουν ιδιοκτησία οι εργαζόµενοι βελτιώνει τις οικονοµικές επιδόσεις τους.
Η επιχειρηµατική κοινότητα θα πρέπει να υποστηρίξει αυτές τις αλλαγές µε το σκεπτικό ότι όσο χαµηλότερα παραµένουν τα επίπεδα ανισότητας, τόσο µεγαλύτερη συνολική οικονοµική ανάπτυξη και σταθερότητα θα επιτυγχάνεται.
Ποια αλλαγή θα προτείνατε στους ηγέτες των εταιρειών για να βελτιώσουν τον εργασιακό χώρο;
Adam Grant, Οργανωσιακός ψυχολόγος στο Wharton School του πανεπιστηµίου της Pennsylvania, συγγραφέας και παρουσιαστής του «WorkLife»
Το να αναγνωρίσουν ότι πολλές από τις βέλτιστες πρακτικές τους σχεδιάστηκαν για έναν κόσµο που δεν υπάρχει πλέον. Λόγω της ταχύτατης και ριζικής αλλαγής, τα παλαιά πρότυπα δεν προβλέπουν το µέλλον.
Το κλειδί για την προσαρµογή είναι να σκεφτόµαστε σαν επιστήµονες: αντιµετωπίζουµε τις στρατηγικές ως υποθέσεις και τις αποφάσεις ως πειράµατα. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι, όταν οι επιχειρηµατίες µαθαίνουν να σκέφτονται σαν επιστήµονες, σε σύγκριση µε µια οµάδα ελέγχου ένα χρόνο αργότερα, τα έσοδά τους είναι 40 φορές υψηλότερα. Αντί να ψάχνουν τους λόγους για τους οποίους πρέπει να έχουν δίκιο, εξετάζουν τους λόγους για τους οποίους µπορεί να έχουν άδικο. Αυτό ενισχύει την ικανότητά τους να εγκαταλείπουν τις κακές ιδέες και να υιοθετούν καλύτερες.
Πώς διαχειρίζεστε τη νέα «κανονικότητα» της αστάθειας στο λιανικό εµπόριο;
Neil Blumenthal, Συνιδρυτής και συν-Διευθύνων Σύµβουλος της Warby Parker
Σε έναν όλο και πιο απρόβλεπτο κόσµο, ο ρόλος ενός ηγέτη είναι να λειτουργεί σαν ασπίδα προστασίας. Στην καλύτερη περίπτωση, η αστάθεια αποσπά την προσοχή των οµάδων και, στη χειρότερη, τις τροµάζει. Οι ικανοί ηγέτες όχι µόνο προετοιµάζουν τις οµάδες για ξαφνικές αλλαγές στο επιχειρηµατικό και γεωπολιτικό τοπίο, αλλά επίσης τις βοηθούν να παραµείνουν επικεντρωµένες στην αποστολή τους και στο έργο που επιτελούν.
Στη Warby Parker, έχουµε ξεκάθαρο στόχο να παρέχουµε όραµα για όλους και µπορούµε να ελισσόµαστε πιο αποτελεσµατικά όταν παραµένουµε συγκεντρωµένοι σε αυτόν τον στόχο. Ενώ η αστάθεια µπορεί να πλήξει την αυτοπεποίθηση και να οδηγεί σε ασυντόνιστες ενέργειες, µια προσεκτικά σχεδιασµένη σταθερή στρατηγική πάντα κερδίζει µακροπρόθεσµα.
Πιστεύετε ότι το κενό στην καινοτοµία απειλεί το µέλλον της αµερικανικής οικονοµίας;
Steve Case, CEO της Revolution
Στις πρόσφατες εκλογές, οι πολιτείες που ψήφισαν υπέρ του Trump έλαβαν µόλις το 16% των venture capitals (επιχειρηµατικών κεφαλαίων) του 2023, ενώ οι πολιτείες που προτίµησαν τη Harris έλαβαν το εντυπωσιακό 84%. Οι start-up που υποστηρίζονται από τα venture capitals είναι σηµαντικοί µοχλοί οικονοµικής ανάπτυξης και µεταξύ των µεγαλύτερων δηµιουργών θέσεων εργασίας στη χώρα.
Είναι δύσκολο να πείσουµε τον µισό πληθυσµό των ΗΠΑ που έχει συστηµατικά αποκλειστεί από την οικονοµία της καινοτοµίας, ότι η τεχνολογία είναι ένα καλό πράγµα. Και είναι δύσκολο να πετύχεις ενότητα σε µια χώρα όταν πολλοί άνθρωποι βλέπουν σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες στην τεχνολογία, ενώ άλλοι αισθάνονται ότι χάνουν το «αµερικανικό όνειρο».
Πρέπει να δηµιουργήσουµε περισσότερες ευκαιρίες σε περισσότερα µέρη, χτίζοντας ένα πιο συµπεριληπτικό οικοσύστηµα τεχνολογίας και επιχειρηµατικών δραστηριοτήτων. Η ενότητα και το µέλλον των ΗΠΑ ως κυρίαρχου παγκόσµιου τεχνολογικού ηγέτη εξαρτάται από αυτό.
Με ποιους τρόπους συµβάλλετε στην αντιµετώπιση της κλιµατικής κρίσης;
Ryan Gellert, CEO της Patagonia
Ακόµα κι αν η κυβέρνηση δεν πάρει ποτέ πρωτοβουλία να κάνει ό,τι είναι απαραίτητο για την αντιµετώπιση της κλιµατικής και οικολογικής κρίσης, οι εταιρείες µπορούν να παίξουν µεγάλο ρόλο στην εξεύρεση λύσεων ή στην ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων. Το µέλλον µας εξαρτάται από αυτό.
Δεν γίνεται απλά να διευθύνουµε απαθείς µια επιχείρηση σε έναν κόσµο όπου επικρατεί ένα διαρκές κλιµατικό χάος, που οι πελάτες µας προσπαθούν να ξεφύγουν από την άνοδο της στάθµης της θάλασσας ή τις πυρκαγιές, που οι γραµµές ανεφοδιασµού αποτυγχάνουν και οι υποδοµές καταρρέουν.
Στην Patagonia, περίπου το 95% των εκποµπών άνθρακα προέρχεται από την αλυσίδα εφοδιασµού µας. Επενδύουµε σε εκτεταµένα προγράµµατα για τη µείωση του αποτυπώµατος άνθρακα και υποστηρίζουµε περιβαλλοντικούς µη κερδοσκοπικούς οργανισµούς, που παλεύουν στην πρώτη γραµµή αυτής της κρίσης.
Πού βλέπετε να κυµανθεί η όρεξη της βιοµηχανίας της ψυχαγωγίας για περιεχόµενο το 2025;
Sarah Harden, CEO των Hello Sunshine και Candle Studios
Αναµένουµε µια αγορά που το 2025 θα είναι σε µεγάλο βαθµό σταθερή σε σχέση µε το 2024, άρα θα αναζητήσει τα ίδια. Ένα βελτιωµένο περιβάλλον επιτοκίων δίνει ανάσα σε όλους, αλλά δεν αισθάνοµαι αισιόδοξη ότι αυτό θα µεταφραστεί γρήγορα σε αύξηση των δαπανών για περιεχόµενο σε σύγκριση µε αυτό που είδαµε το 2024. Νοµίζω ότι στα τέλη του 2025 και το 2026 θα δούµε πιο ισχυρή ανάπτυξη.
Πώς θα επιβιώσουν οι έντυπες εκδόσεις όταν οι συνθήκες ωθούν προς τα ψηφιακά προϊόντα µόνο;
Sara Moonves, Αρχισυντάκτρια στο «W Magazine»
Μετά από χρόνια που αγοράζουµε σχεδόν τα πάντα µέσα από τις οθόνες µας, ένα έντυπο περιοδικό µοιάζει σαν προϊόν πολυτελείας. Το «W» πάντα γιόρταζε τη µόδα, την τέχνη, τον κινηµατογράφο και τη φωτογραφία σε γυαλιστερές υπερµεγέθεις σελίδες. Εστιάζοντας σε «ζουµερά» άρθρα και πλούσιες συλλογές φωτογραφιών, ξεχωρίζουµε από το ασυνεχές περιεχόµενο του ψηφιακού κόσµου.
Προσεγγίζουµε καθεµία από τις έξι ετήσιες εκδόσεις µας σαν κειµήλιο για τους αναγνώστες µας και τις επιµελούµαστε έτσι ώστε να αντέξουν στον χρόνο. Αυτή η προσέγγιση έχει απήχηση στους επιχειρηµατίες πελάτες µας, που εξακολουθούν να θέλουν να βλέπουν τις διαφηµίσεις τους σε έντυπη µορφή. Και είναι αλήθεια ότι ακούµε συχνά από αυτούς ότι το έντυπο φαντάζει πιο ξεχωριστό από ποτέ.
Ποιους θεωρείτε τους σηµαντικότερους µοχλούς ανάπτυξης για µια εταιρεία;
Karla Gallardo, Ιδρύτρια και CEO της Cuyana
Από την ίδρυσή µας, ως εταιρεία γυναικείων αξεσουάρ, έχουµε προσηλωθεί στην προσπάθεια πραγµατικής κατανόησης του πελάτη και διατηρούµε ακλόνητη τη δέσµευση για δηµιουργία προϊόντων που έχουν λειτουργικότητα. Η δηµιουργία και διάθεση µιας επιµεληµένης συλλογής προσεκτικά σχεδιασµένων αντικειµένων δεν είναι µόνο αναπόσπαστο στοιχείο του ήθους της επωνυµίας µας για «λιγότερα, αλλά καλύτερα», έχει επίσης αποδειχθεί ότι είναι βασικός µοχλός ανάπτυξης της Cuyana, ενισχύοντας την εµπιστοσύνη και την πίστη των καταναλωτών.
Στο σηµερινό ταχέως µεταβαλλόµενο τοπίο, όπου οι φίρµες συχνά καθοδηγούνται από τις τάσεις, η οικοδόµηση ενός αυθεντικού brand, µε γνώµονα τις αξίες, που ξεπερνά συνεχώς τις προσδοκίες των πελατών, είναι κρίσιµη για να αντέξει κανείς στη δοκιµασία του χρόνου.
Πώς µπορεί κανείς να προστατεύσει καλύτερα την πνευµατική του ιδιοκτησία όταν αυτή χρησιµοποιείται, παρά τη θέλησή του, από συστήµατα Τεχνητής Νοηµοσύνης;
Walter Isaacson, Συγγραφέας
Για να είναι ακριβή και αξιόπιστα, τα συστήµατα Τεχνητής Νοηµοσύνης θα εξαρτώνται από δεδοµένα εκπαίδευσης που είναι ακριβή και αξιόπιστα. Πολλά από αυτά παράγονται από δηµοσιογράφους, συγγραφείς και εκδοτικούς οίκους που δηµιουργούν αυτό το περιεχόµενο. Οι δηµιουργοί στερήθηκαν πολλά από τα έσοδα που παράγονταν από τις µηχανές αναζήτησης, κάτι που έχει ξεκινήσει από τη δεκαετία του 1990.
Για να ενθαρρύνουν τη δηµιουργία περιεχοµένου υψηλής ποιότητας στο µέλλον, οι εταιρείες πολυµέσων και οι συγγραφείς πρέπει να βρουν τρόπους, τόσο νοµικούς όσο και τεχνολογικούς, να απαιτούν µερίδιο εσόδων όταν το «προϊόν» τους χρησιµοποιείται ως υλικό εκπαίδευσης συστηµάτων Τεχνητής Νοηµοσύνης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχω εµπλακεί µε δύο εταιρείες που ασχολούνται µε αυτό το θέµα, την Created By Humans και την ProRata.AI.
Για ποιο λόγο είναι απαραίτητη η επιστροφή στη Σελήνη για την επίτευξη της εξερεύνησης του Άρη;
Chris Hadfield, Αστροναύτης, διοικητής του Διεθνούς Διαστηµικού Σταθµού, πιλότος δοκιµών και συγγραφέας
Στην αγορά ακινήτων, τα τρία κύρια πράγµατα που πρέπει να λαµβάνετε υπόψη είναι η τοποθεσία, η τοποθεσία και η τοποθεσία. Και συχνά στη Γη οι άνθρωποι ψάχνουν για το ηλιόλουστο παραθαλάσσιο µέρος.
Καθώς τώρα µεταβαίνουµε από την εξερεύνηση στην εγκατάσταση στο φεγγάρι, συµβαίνει το ίδιο. Υπάρχει αστείρευτη ηλιακή ενέργεια και νερό µόνο σε επιλεγµένες τοποθεσίες κοντά στους πόλους. Η Κίνα έχει δηλώσει ξεκάθαρα τον στόχο της να στείλει ανθρώπους εκεί µέχρι το 2030 και τα σηµεία οµαλής προσελήνωσης είναι λιγοστά. Εάν θέλουµε πρόσβαση στους τεράστιους αναξιοποίητους πόρους και στη στρατηγική θέση της Σελήνης, µε τους διεθνείς κανόνες που υποστηρίζουµε, πρέπει να είµαστε και εµείς εκεί. Είναι ιστορική η στιγµή.
© 2024 The New York Times Company