Τους τρεις στρατηγικούς άξονες που οδηγούν την ανάπτυξη της εταιρείας αναλύει ο Svetoslav Atanasov, Γενικός Διευθυντής Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο.
Ακόµα, εξηγεί τα νέα καταναλωτικά πρότυπα εν µέσω οικονοµικής πίεσης και επισηµαίνει τις επιδράσεις από τις µεγάλες αλλαγές στο θεσµικό και κανονιστικό πλαίσιο.
Σε µια εποχή γεµάτη αβεβαιότητες και συνεχείς προκλήσεις, ποιες είναι οι κρίσιµες τάσεις που διαµορφώνουν το µέλλον της αγοράς αναψυκτικών;
Ο δυναµισµός, η προσαρµοστικότητα και καινοτοµία διαµορφώνουν το µέλλον της αγοράς. Oι συνεχείς οικονοµικές προκλήσεις δηµιουργούν πίεση στον σύγχρονο καταναλωτή, ο οποίος είναι πιο συνειδητοποιηµένος, απαιτητικός και εξελίσσεται διαρκώς. Ο καταναλωτής του µέλλοντος θα δώσει προτεραιότητα στην αξία, την ποιότητα των επώνυµων προϊόντων, την εµπειρία και ευκολία αγοράς, καθώς και τη βιωσιµότητα, ωθώντας την αγορά να καινοτοµεί και να προσαρµόζεται.
Στην Ελλάδα, ο κλάδος µας είναι πολύ δυναµικός, µε επενδύσεις σε παραγωγικές µονάδες και ανταγωνιστικότητα. Η ιδιαίτερη θέση της χώρας στον τουρισµό και το υψηλό επίπεδο του κλάδου HoReCa συµβάλλουν σε αυτό, κινητοποιώντας επίσης την ανάπτυξη νέων ή premium προϊόντων, µε διεθνή απήχηση, όπως για παράδειγµα τα Three Cents.
Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον έχουµε πλήρη συναίσθηση του ρόλου µας στην ανάπτυξη και τη δηµιουργία αξίας για την αγορά. Αντιλαµβανόµενοι τις προσκλήσεις της οικονοµικής συγκυρίας, θέλουµε να διασφαλίζουµε προσιτές τιµές για τον καταναλωτή, ενώ παράλληλα να συνεχίζουµε τις επενδύσεις στη χώρα, επιταχύνοντας αυτές που σχετίζονται µε τη βιώσιµη ανάπτυξη.
Κοιτάζοντας µπροστά, η καινοτοµία, η βιωσιµότητα και η ψηφιακή εµπειρία θα βρίσκονται στο επίκεντρο της εξέλιξής µας. Παραµένουµε προσηλωµένοι στον στόχο µας να είµαστε ο 24/7 συνεργάτης επιλογής για τους πελάτες µας και να συνεχίσουµε να προσφέρουµε µια ευρεία γκάµα προϊόντων ποτών σε όλες τις κατηγορίες, αναψυκτικά, ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες, νερό, χυµούς, καφέ, premium spirits και σνακ, ανταποκρινόµενοι στις εξελισσόµενες ανάγκες των καταναλωτών.
Η βιωσιµότητα και η προστασία του περιβάλλοντος είναι πλέον αναπόσπαστο µέρος της επιχειρηµατικής στρατηγικής για πολλές µεγάλες εταιρείες. Ποιες πρωτοβουλίες υλοποιεί η Coca-Cola 3E για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού της αποτυπώµατος; Πώς προγραµµατίζετε να επανασχεδιάσετε την αλυσίδα εφοδιασµού σας, ώστε να ανταποκριθείτε στις αυξανόµενες απαιτήσεις για βιωσιµότητα;
Θέλουµε η δραστηριότητά µας να αφήνει ένα θετικό αποτύπωµα στη βιώσιµη ανάπτυξη της χώρας. Φροντίζουµε να αυξάνουµε τη δραστηριότητά µας µειώνοντας αντίστοιχα το περιβαλλοντικό µας αποτύπωµα. Η βιώσιµη ανάπτυξη είναι στο επίκεντρο της επενδυτικής και επιχειρησιακής µας στρατηγικής, έχοντας ενσωµατώσει κριτήρια βιώσιµης ανάπτυξης στην αξιολόγηση των επενδύσεών µας ήδη εδώ και µια δεκαετία.
Με µία από τις µεγαλύτερες εφοδιαστικές αλυσίδες στη χώρα (διακινούµε 110 εκατοµµύρια κιβώτια, από 4 εργοστάσια και 6 κέντρα διανοµής σε περισσότερα από 100 χιλιάδες σηµεία πώλησης), οι δεσµεύσεις µας εκτείνονται στο σύνολο της δραστηριότητάς µας, επηρεάζοντας θετικά συνεργάτες και προµηθευτές.
Σε συνέπεια µε τη δέσµευση του Οµίλου Coca-Cola HBC, στοχεύουµε στην επίτευξη µηδενικού ισοζυγίου εκποµπών CO2 σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας µας έως το 2040. Σταθµοί σε αυτή την πορεία είναι η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από 100% ανανεώσιµες πηγές στις µονάδες µας, οι καινοτοµικές συσκευασίες που µειώνουν το πλαστικό, τις οποίες καθιερώσαµε πρώτοι, καθώς και οι επενδύσεις στις µονάδες µας, όπως στο εργοστάσιο του φυσικού µεταλλικού νερού ΑΥΡΑ στο Αίγιο για την επίτευξη net zero λειτουργίας µέχρι το 2025.
Παράλληλα, παρακολουθούµε στενά και µειώνουµε διαρκώς τον δείκτη κατανάλωσης νερού στην παραγωγική µας διαδικασία, ενώ για περισσότερο από µία δεκαετία αναπτύσσουµε προγράµµατα διαφύλαξης των υδατικών πόρων µε µεγάλο αντίκτυπο, όπως το Zero Drop.
Με τις συνεχείς αλλαγές στο θεσµικό και κανονιστικό πλαίσιο στην Ε.Ε. και στην Ελλάδα, ποιες είναι οι µεγαλύτερες προκλήσεις που αντιµετωπίζουν οι επιχειρήσεις όσον αφορά τη συµµόρφωση µε νέους κανονισµούς, όπως το DRS, και ποια στρατηγική ακολουθείτε για να παραµείνετε µπροστά σε αυτές τις εξελίξεις;
Οι αλλαγές που επέρχονται µε το σύστηµα εγγυοδοσίας και µε τον νέο κανονισµό για όλες τις συσκευασίες ανεξαιρέτως είναι τεκτονικές και αφορούν ολόκληρη την αλυσίδα αξίας στη χώρα µας: τις επιχειρήσεις τροφίµων και ποτών, την παραγωγή υλικών συσκευασίας, το λιανεµπόριο, τα συστήµατα ανακύκλωσης, καθώς και τους θεσµικούς φορείς και ελεγκτικούς µηχανισµούς της πολιτείας.
Μέσα στο 2025 υπάρχουν δύο σηµαντικές εξελίξεις: τον Ιανουάριο του 2025 έχουµε την εφαρµογή του ποσοστού rPet στις συσκευασίες και στο τέλος της επόµενης χρονιάς αναµένεται να ξεκινήσει το DRS.
Με αυτό το ανελαστικό περιθώριο για την επίτευξη των στόχων του DRS, είναι σηµαντικό όλα τα εµπλεκόµενα µέρη να συνεργαστούν αρµονικά και µε κοινό σκοπό, µε σηµαντικό ρόλο αυτόν του ΕΟΑΝ, για την αποτελεσµατική εφαρµογή. Με το ποσοστό ανακύκλωσης στη χώρα µας να βρίσκεται σε πολύ χαµηλό επίπεδο, το DRS, µε αποδεδειγµένο ποσοστό επιτυχίας 90% µε βάση την ευρωπαϊκή πρακτική, δεν θα µειώσει απλώς τα πλαστικά απόβλητα, αλλά θα αλλάξει ουσιαστικά τη νοοτροπία των χρηστών, των επιχειρήσεων και όλων των σχετικών ενδιαφεροµένων. Σε συνδυασµό µε µια ευρύτερη αναβάθµιση της ανακύκλωσης, µε ξεκάθαρο και εύκολο διαχωρισµό µεταξύ ρευµάτων για το νοικοκυριό και την αγορά, θα συµβάλει ενεργά στην ευαισθητοποίηση του κοινού και στην επίτευξη των στόχων της χώρας, ενώ παράλληλα θα αποτελέσει ορόσηµο για τη βιοµηχανία, την αγορά αλλά και την ανακύκλωση στην Ελλάδα ευρύτερα.
Υποστηρίζουµε την πρόληψη και µείωση των επιπτώσεων των συσκευασιών και των απορριµµάτων συσκευασίας στο περιβάλλον και τονίζουµε την ανάγκη να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε να συµβαδίζει µε την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της βιοµηχανίας. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι η στιγµή να εργαστούµε εντατικά και να συνεργαστούµε όλοι οι κλάδοι, οι φορείς και η πολιτεία. Ο δρόµος που έχουµε να διανύσουµε είναι µεγάλος και σε αυτή τη διαδροµή θα πρέπει να τερµατίσουµε όλοι µαζί.
Πώς προσαρµόζεται η στρατηγική σας για να ανταποκριθείτε όχι µόνο στις εξελισσόµενες προτιµήσεις των καταναλωτών, αλλά και στις πιέσεις που δέχεται η αγορά και η κατανάλωση από τη γενικότερη οικονοµική πίεση των νοικοκυριών;
Αντιµετωπίζουµε το παρόν δηµιουργώντας παράλληλα θετικές συνθήκες για το αύριο, διατηρώντας την εστίασή µας σε επενδύσεις που θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη. Αυτό περιλαµβάνει τόσο «το τι» πρέπει να κάνουµε όσο και «το πώς» επιτυγχάνουµε αυτή την ανάπτυξη: Με ευελιξία και προσαρµοστικότητα για να ανταποκριθούµε καλύτερα. Να είµαστε ανοιχτοί και µε περιέργεια για µάθηση. Με σταθερή προσήλωση στο να δηµιουργούµε αξία για τους πελάτες µας.
Θέλουµε τα προϊόντα µας να είναι προσιτά για τους καταναλωτές και συµµετείχαµε ενεργά σε πρωτοβουλίες για τη µείωση τιµών. Παράλληλα, διατηρούµε σταθερή την προσήλωσή µας στην ανάπτυξη της αγοράς αλλά και στις δεξιότητες των ανθρώπων µας για την επόµενη µέρα.
Το ανταγωνιστικό µας πλεονέκτηµα έγκειται στην ικανότητά µας να επιτυγχάνουµε βιώσιµη ανάπτυξη, τόσο για εµάς όσο και για τους πελάτες µας, διατηρώντας παράλληλα µια εξαιρετικά αφοσιωµένη και παθιασµένη οµάδα. Επενδύουµε στην ανάπτυξη του ταλέντου των ανθρώπων µας, διασφαλίζοντας ότι αναπτύσσονται παράλληλα µε τον οργανισµό µας, καλλιεργώντας µια ανθεκτική, προσαρµοστική και χωρίς αποκλεισµούς κουλτούρα. Έτσι εξελίσσουµε τον οργανισµό µας, επιταχύνοντας την ανάπτυξη.