Τη νέα εικόνα στον τοµέα όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία αναλύει ο Γιάννης Γρατσώνης, CEO and Managing Director BSH Ελλάδας και Κύπρου.
Παράλληλα, ερµηνεύει το προφίλ των καταναλωτών και τα κριτήρια µε τα οποία επιλέγουν, ενώ παρουσιάζει τη στρατηγική της εταιρείας στο περιβάλλον αυτό.
Σε ποια κατάσταση βρίσκεται τώρα η αγορά ηλεκτρικών συσκευών; Εντοπίζετε κάποια προβλήµατα ή πλεονεκτήµατα; Από τη δική σας οπτική, ως leader του κλάδου, πώς εκτιµάτε ότι θα κινηθεί τα επόµενα χρόνια;
Η αγορά ηλεκτρικών συσκευών διανύει µια περίοδο έντονων αλλαγών, επηρεασµένη από µακροοικονοµικούς παράγοντες και κοινωνικές τάσεις. Παρατηρούµε, για παράδειγµα, τη µείωση του πληθυσµού και την αύξηση µονογονεϊκών εστιών, που δηµιουργούν διαφορετικές προκλήσεις αλλά και νέες ευκαιρίες για προϊόντα πιο ευέλικτα και προσαρµοσµένα. Παράλληλα, η συνεχής επένδυση στον τουρισµό -και ιδιαίτερα στις εναλλακτικές µορφές φιλοξενίας- αυξάνει τη ζήτηση για εξειδικευµένες λύσεις.
Ως ηγέτης στον κλάδο, εκτιµούµε ότι τα επόµενα χρόνια η αγορά θα στραφεί ακόµη περισσότερο σε τεχνολογικά προηγµένες συσκευές, µε έντονη την παρουσία της διασυνδεσιµότητας, του ΑΙ και φυσικά µε έµφαση τόσο στη βιωσιµότητα όσο και την εξοικονόµηση ενέργειας και νερού. Οι πρωτοβουλίες µας, όπως η σειρά Bosch Green Collection µε µειωµένο αποτύπωµα CO2 και εξαιρετική ενεργειακή απόδοση, ενσωµατώνουν αυτές τις τάσεις, παρέχοντας λύσεις που απαντούν στις απαιτήσεις της αγοράς και του καταναλωτικού κοινού.
Στο περιβάλλον αυτό, ποιο είναι το κριτήριο αγορών του Έλληνα καταναλωτή; Είναι πιστός στο brand name, ενδιαφέρεται για την καινοτοµία ή καθοριστικός παράγοντας είναι η τιµή του προϊόντος;
Ο Έλληνας καταναλωτής είναι πλέον πολύ πιο ενηµερωµένος και στοχευµένος στις επιλογές του. Παρότι η τιµή παραµένει σηµαντικός παράγοντας, βλέπουµε ότι αναζητά προϊόντα που προσφέρουν διαρκή αξία, είτε µέσω της ποιότητας είτε µέσω της καινοτοµίας. Η αξιοπιστία της µάρκας παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς ο καταναλωτής συνδέει το όνοµα της εταιρείας µε την εµπειρία µετά την πώληση.
Στην BSH έχουµε επενδύσει στη δηµιουργία µιας συνολικής εµπειρίας για τους πελάτες µας. Με υπηρεσίες όπως η επέκταση εγγύησης, η παροχή ανταλλακτικών για 15 χρόνια στις µεγάλες συσκευές και 10 χρόνια στις µικροσυσκευές και συσκευές κλιµατισµού, καθώς και η αποµακρυσµένη υποστήριξη µέσω Home Connect, επιβεβαιώνουµε ότι η επιλογή ενός προϊόντος µας δεν είναι µόνο µια αγορά, αλλά µια σχέση εµπιστοσύνης που εξελίσσεται µε την πάροδο του χρόνου.
Μετά την παύση της παραγωγής στην Ελλάδα και την πώληση των σχετικών παγίων, το 2024 προχωράτε σε ακόµη µία αναδιάρθρωση, που αφορά στην παύση κυκλοφορίας των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών της Siemens. Πού αποσκοπεί αυτή στρατηγική απόφαση και πώς εκτιµάτε ότι θα αναπληρωθεί το µερίδιό της για την εταιρεία;
Η απόφαση αυτή αντανακλά τη στρατηγική µας, που περιλαµβάνει την αξιολόγηση του χαρτοφυλακίου, τον εντοπισµό δυνατοτήτων βελτιστοποίησης και τη λήψη τακτικών µέτρων. Η BSH, όντας ένας µεγάλος οργανισµός που διαχειρίζεται και εµπορεύεται ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο µαρκών και µια ευρεία γκάµα προϊόντων, παρακολουθεί στενά και επαναπροσδιορίζει τη θέση της στις κατά τόπους αγορές.
Στο πλαίσιο αυτό και προκειµένου να επικεντρωθεί ακόµη περισσότερο στους καταναλωτές και τις ανάγκες τους, προχώρησε σε µια στρατηγική απόφαση. Αυτή η απόφαση αφορά την περαιτέρω ενδυνάµωση των µαρκών Bosch, Pitsos, NEFF και Gaggenau, σε Ελλάδα και Κύπρο, οι οποίες καλύπτουν ευρύ φάσµα αναγκών, από premium και τεχνολογικά προηγµένα προϊόντα µέχρι εξαιρετικά οικονοµικές και βιώσιµες επιλογές.
Το γεγονός αυτό δεν θα επηρεάσει το after sales support και τις υπηρεσίες που προσφέρουµε στους πελάτες που έχουν επιλέξει τη µάρκα Siemens για τις οικιακές τους συσκευές, οι οποίοι θα συνεχίσουν να απολαµβάνουν υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση και υποστήριξη.
Με ποια προϊόντα και υπηρεσίες απαντά ο όµιλος στην τάση για ολοένα πιο «έξυπνες» και περιβαλλοντικά βιώσιµες ηλεκτρικές συσκευές;
Η βιωσιµότητα και η τεχνολογία αιχµής είναι στο DNA της BSH. Συσκευές όπως οι ψυγειοκαταψύκτες και τα πλυντήρια πιάτων σειράς Bosch Green Collection συνδυάζουν υλικά χαµηλού αποτυπώµατος CO2, εξαιρετικά χαρακτηριστικά εξοικονόµησης πόρων, ενεργειακής απόδοσης και κατανάλωσης νερού, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη µέγιστη χρήση ανακυκλωµένων υλικών, αλλά και την ευκολία στην ανακύκλωση της συσκευής, όταν αυτή ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής της.
Ταυτόχρονα, επενδύουµε σε λύσεις IoT όπως το Home Connect, το οποίο προσφέρει αποµακρυσµένη διαχείριση συσκευών, έξυπνη διαχείριση ενέργειας και προσωποποιηµένες ειδοποιήσεις συντήρησης. Μάλιστα, µέσω του Home Connect, ο καταναλωτής είναι ενήµερος για τα ποσά κατανάλωσης ενέργειας και νερού του εκάστοτε προγράµµατος. Εποµένως, είναι στο χέρι του να επιλέξει µια πιο βιώσιµη χρήση. Θέλουµε να δηµιουργούµε συσκευές που βελτιώνουν την καθηµερινότητα, µειώνοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό αποτύπωµα.
Πόσο και σε ποιες κατευθύνσεις επενδύει ο µητρικός όµιλος όσον αφορά την τεχνολογία αιχµής και την καινοτοµία;
Η BSH επενδύει περίπου 60% του τζίρου της στην έρευνα και ανάπτυξη, µε έµφαση στην καινοτοµία που συνδυάζει τεχνολογία αιχµής και βιώσιµες πρακτικές. Εξελίσσουµε προϊόντα που εξοικονοµούν ενέργεια και νερό, όπως για παράδειγµα τα νέα πλυντήρια της Bosch σειράς 8, που καταναλώνουν 50% λιγότερη ενέργεια από την κατηγορία Α. Επιπλέον, χάρη στην εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία διαχείρισης νερού, το ακριβές φορτίο ανιχνεύεται αυτόµατα, ενώ η κατανάλωση νερού ρυθµίζεται µε ακρίβεια, εξοικονοµώντας έως και 50% νερό στη λειτουργία Eco για χρήση µισού φορτίου ρούχων.
Επίσης, λανσάρουµε λύσεις όπως φίλτρα µικροπλαστικών για µείωση της ρύπανσης και «έξυπνα» προϊόντα που βελτιώνουν την εµπειρία χρήστη, όπως οι φούρνοι µε Τεχνητή Νοηµοσύνη. Με τη συνεχή έρευνα στις προτιµήσεις των καταναλωτών, διασφαλίζουµε ότι κάθε νέα τεχνολογία ανταποκρίνεται στις πραγµατικές τους ανάγκες. Τα προϊόντα µας διασφαλίζουν ότι θα εξελίσσονται µαζί µε τον χρήστη, θα µαθαίνουν και θα είναι δίπλα του.