Σωτηρόπουλος: Στη σωστή κατεύθυνση ο κώδικας δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις

Τις νέες προκλήσεις για τον κλάδο των τροφίμων περιγράφει μεταξύ άλλων ο Managing Director Mondelêz Greece & Cyprus, στην Ειδική Εκδοση Business Review του Euro2day.gr και των New York Times.

Σωτηρόπουλος: Στη σωστή κατεύθυνση ο κώδικας δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις
  • Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος

Την ιδιαίτερα σύνθετη συγκυρία στον κλάδο των τροφίµων αποτυπώνει ο Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος, Managing Director Mondelêz Greece & Cyprus.

Επισηµαίνοντας τις προκλήσεις στην αγορά συνολικά, αποτιµά τις προσπάθειες κυβερνητικών ρυθµίσεων και περιγράφει τη στρατηγική της εταιρείας.

Έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερες επιλογές λόγω της µείωσης του διαθέσιµου εισοδήµατος. Αυτή η στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχει επηρεάσει τη Mondelêz και, αν ναι, πώς την αντιµετωπίζετε;

Πλέον ο καταναλωτής δίνει µεγαλύτερη έµφαση τόσο σε θέµατα τιµής όσο και σε προωθητικές ενέργειες. Στο πλαίσιο αυτό, η στροφή σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας µπορεί να αποτελέσει µία από τις επιλογές του. Στα προϊόντα σνακ, στα οποία δραστηριοποιούµαστε κατά κύριο λόγο, η συµµετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν έχει αλλάξει σηµαντικά.

Στη Mondelêz έχουµε ως πρώτιστο στόχο να προσφέρουµε το κατάλληλο σνακ, για την κατάλληλη στιγµή, φτιαγµένο µε τον κατάλληλο τρόπο. Καθοδηγούµενοι από αυτές τις αρχές, συνεχίζουµε να επενδύουµε σηµαντικά πίσω από τα brands στις προϊοντικές κατηγορίες στις οποίες επικεντρωνόµαστε, αναπτύσσουµε συνεχώς νέα και καινοτόµα προϊόντα, προσφέροντας ταυτόχρονα διαφορετικές συσκευασίες, σε διαφορετικά επίπεδα τιµών, προκειµένου να ανταποκριθούµε σε όλες τις ανάγκες των καταναλωτών.

Ταυτόχρονα, συνεχίζουµε να επενδύουµε σε εκπτωτικές ενέργειες ή ενέργειες συνεχόµενης µείωσης της τιµής εθελοντικά στο πλαίσιο στήριξης διαφορετικών κυβερνητικών πρωτοβουλιών, παραµένοντας πάντα προσηλωµένοι στη δηµιουργία και παραγωγή προϊόντων εξαιρετικής ποιότητας.

Η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, όπως το κακάο, φαίνεται να δηµιουργεί νέες προκλήσεις. Πώς αντιµετωπίζετε αυτή την πίεση;

Τα δύο τελευταία χρόνια αντιµετωπίζουµε µεγάλη αύξηση τιµών σε όλο το φάσµα της εφοδιαστικής µας αλυσίδας, συµπεριλαµβανοµένων µεταξύ άλλων του κόστους των πρώτων υλών, ενέργειας, µεταφορών, συσκευασίας. Η µεγαλύτερη πρόκληση, όµως, είναι η εκτός προηγουµένου αύξηση της τιµής του κακάο, βασικού συστατικού σε πολλά από τα προϊόντα µας. Σε διάστηµα µικρότερο των δύο ετών, η τιµή του κακάο έχει υπερτριπλασιαστεί, καταρρίπτοντας ρεκόρ δεκαετιών. Προσαρµοζόµαστε στα νέα αυτά δεδοµένα, προσπαθώντας τόσο να επανεξετάσουµε και να βελτιστοποιήσουµε τα κόστη µας σε όλα τα βήµατα της εφοδιαστικής αλυσίδας, όσο και να αφοµοιώσουµε το µεγαλύτερο δυνατό κοµµάτι της αύξησης του κόστους, έχοντας την ποιότητα των προϊόντων µας ως αδιαπραγµάτευτη αξία.

Το 2025 αναµένεται να τεθεί σε πλήρη εφαρµογή ένας νέος κώδικας δεοντολογίας, που θα ρυθµίζει τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Ποιες προσαρµογές εξετάζετε στην τιµολογιακή στρατηγική σας;

Ο κώδικας δεοντολογίας που θα τεθεί σε πλήρη εφαρµογή το 2025 θεωρώ ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, έχοντας ως γνώµονα την ανάδειξη των πραγµατικών προσφορών και την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές προσφορές.

Στη Mondelêz, οι πελάτες και καταναλωτές, καθώς και η έµπρακτη απόδειξη του σεβασµού µας απέναντί τους, βρίσκονται στο επίκεντρο των αποφάσεών µας, οπότε κάθε βήµα προς την καλύτερη ενηµέρωση και προστασία τους το θεωρούµε εύλογο και θετικό. Για τον λόγο αυτό τα περισσότερα απ’ όσα προβλέπονται στον νέο κώδικα δεοντολογίας έχουν ληφθεί υπόψη στον σχεδιασµό της τιµολογιακής µας στρατηγικής, την οποία έχουµε ήδη θέσει σε εφαρµογή, ενώ σε στενή συνεργασία µε το αρµόδιο Υπουργείο, τους θεσµικούς φορείς και τους πελάτες µας βεβαιωνόµαστε για τη σωστή εφαρµογή όλων των παραµέτρων.

Είναι, όµως, εξαιρετικά σηµαντικό να γίνει κατανοητή η πολυπλοκότητα της εφαρµογής αυτών των µέτρων από τους λιανεµπόρους, λόγω των χιλιάδων κωδικών που πωλούνται από τα καταστήµατά τους, τον µεγάλο αριθµό προµηθευτών, καθώς και πιθανόν την ανάγκη επένδυσης από την πλευρά τους σε νέα συστήµατα, που θα µπορούν να υποστηρίζουν τον νέο τρόπο παρακολούθησης και επικοινωνίας τιµών και προσφορών.
Πράγµατι, λοιπόν, θεωρώ την εφαρµογή του νέου κώδικα δεοντολογίας σηµαντική, καθώς θα θέσει ένα κοινό πλαίσιο λειτουργίας, αναγνωρίζοντας, όµως, παράλληλα και την πολυπλοκότητα που έχει η εφαρµογή του.

Ποιες είναι οι κύριες προτεραιότητές σας για τη νέα χρονιά, ώστε να διατηρήσετε τους ρυθµούς ανάπτυξής σας σε αξία και κυρίως σε όγκο;

Στην Ελλάδα, η Mondelêz έχει καταφέρει να κατακτήσει ξεχωριστή θέση στην καρδιά και τις προτιµήσεις των καταναλωτών στα προϊόντα σνακ. Όσα προανέφερα, αποτελούν τους πυλώνες ανάπτυξής µας και για τη νέα χρονιά. Έχουµε την ευθύνη όχι µόνο να υποστηρίξουµε αυτήν τη θέση µας, αλλά κυρίως την ανάπτυξη του συνόλου των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιούµαστε, κατανοώντας και ανταποκρινόµενοι στις συνεχώς εξελισσόµενες ανάγκες των καταναλωτών µας και δηµιουργώντας ταυτόχρονα υπεραξία µέσα από τη συνεργασία µε τους πελάτες µας.

v