Την πορεία και τους στόχους του Oμίλου Βιοιατρική αναλύει ο Γενικός του Διευθυντής, Νίκος Μαραθιάς. Ακόμα, σκιαγραφεί τις εξελίξεις στον χώρο της υγείας, σχολιάζει τις σχέσεις των εταιρειών του κλάδου με το Δημόσιο, ενώ επισημαίνει τον καταλυτικό ρόλο των νέων επενδύσεων του Ομίλου Βιοιατρική.
Τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του ιδρυτή της, Ευάγγελου Σπανού, ποια είναι σήμερα η πορεία της Βιοιατρική;
Ο Ευάγγελος Σπανός υπήρξε ένας άνθρωπος, ένας επιστήμονας, που στην ουσία έθεσε τις βάσεις για την αγορά της ιδιωτικής πρωτοβάθμιας παροχής υπηρεσιών υγείας στη χώρα μας.
Από την ίδρυση της Βιοιατρική τον Σεπτέμβριο του 1980, στα 77 διαγνωστικά κέντρα του σήμερα, η πορεία του Ομίλου χαρακτηρίζεατι από μια συνεχή επιχειρηματική πρόοδο, που βασίζεται στην αξιοποίηση της εξελισσόμενης επιστημονικής γνώσης και της ιατρικής τεχνολογίας προς όφελος του κοινού και του ιατρικού προσωπικού σε Ελλάδα και Κύπρο.
Ο Ευάγγελος Σπανός δημιούργησε το πλαίσιο της πρωτοβάθμιας διάγνωσης και περίθαλψης και το εξέλιξε σταθερά, αναπτύσσοντας ένα οικοσύστημα υπηρεσιών υγείας που επί 44 χρόνια οδηγεί τις εξελίξεις στον κλάδο.
Ο αιφνίδιος θάνατός του δεν ανέκοψε την πορεία του Ομίλου. Τέσσερα χρόνια μετά, ο Όμιλος Βιοιατρική διατηρεί ρυθμούς ανάπτυξης και διεύρυνσης που του επιτρέπουν ρόλο διαμορφωτή των τάσεων της αγοράς. Υλοποιώντας το κεντρικό στρατηγικό όραμα του Γεώργιου Σπανού, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου, που συνοψίζεται στη «σταθερή βελτίωση της ποιότητας ζωής του κοινού μας, μέσω της διευρυμένης παροχής καινοτόμων και εύχρηστων υπηρεσιών υγείας προς όλους».
Παράλληλα, στα τέσσερα αυτά χρόνια ο Όμιλος έχει επενδύσει σε ένα οργανωμένο πλάνο εταιρικής αναμόρφωσης και ανανέωσης, προκειμένου να μπορεί να υποστηρίξει τα επόμενα βήματα ανάπτυξης που ο Γεώργιος Σπανός και η διοίκηση έχουν προσδιορίσει.
Στο πλαίσιο αυτό, η έμφαση έχει δοθεί στον εταιρικό μετασχηματισμό του Ομίλου, με επενδύσεις σε στελέχη από την ελληνική και διεθνή αγορά, και στην αναμόρφωση του Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης, καθώς και στην επικαιροποίηση των εσωτερικών διαδικασιών. Αποτέλεσμα αυτών, η δημιουργία μιας νέας διοικητικής και οργανωτικής υποδομής που θα μπορεί να προωθήσει και υπηρετήσει το πλάνο ανάπτυξης της διοίκησης του Ομίλου. Τα αποτελέσματα θα αρχίσουν σύντομα να γίνονται ορατά στους stakeholders μας.
Ποιοι είναι οι στόχοι που έχουν τεθεί για την ελληνική και τη διεθνή αγορά;
Η παρουσία μας σε Ελλάδα και Κύπρο, το μέγεθος του δικτύου μας, το εύρος των υπηρεσιών μας σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια φροντίδα υγείας, καθώς και οι στρατηγικές μας συνεργασίες με τα ισχυρότερα brands σε επίπεδο εξειδικευμένης ιατρικής τεχνολογίας παγκοσμίως, μας τοποθετούν στους βασικούς διαμορφωτές της επόμενης μέρας του κλάδου μας στη ζώνη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Αντλούμε από τα best practices του εξωτερικού και, σε συνδυασμό με την εμπειρία και τη σταθερά αυξανόμενη δυναμική μας, προχωρούμε στη στοχευμένη ανάπτυξη του δικτύου μας και εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης, φέρνοντας τις υπηρεσίες μας ακόμη πιο κοντά στο ελληνικό κοινό σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία της χώρας. Σε μια Ελλάδα με αυξανόμενο γεωπολιτικό, επιχειρηματικό και οικονομικό ενδιαφέρον, ο Όμιλός μας φιλοδοξεί να παραμείνει το σημείο αναφοράς στον τομέα της πρωτοβάθμιας υγείας.
Η πανδημία άλλαξε σε έναν βαθμό τις παρεχόμενες υπηρεσίες περίθαλψης. Ποια είναι η επόμενη μέρα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας;
Θα μπορούσαμε να πούμε πως, επί της ουσίας η Covid-19 επιτάχυνε αλλαγές και εδραίωσε προσεγγίσεις που ήδη κάποιοι εξ ημών είχαμε στον σχεδιασμό μας. Στο πλαίσιο αυτό, υιοθετήσαμε νέες εφαρμογές για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του εξεταζόμενου, μέσω προσωποποίησης των διαδικασιών και υπηρεσιών.
Παράλληλα, η πανδημία ανέδειξε το ότι η χρήση νέων τεχνολογιών, π.χ. wearables, για το διαρκές monitoring συγκεκριμένων δεικτών του οργανισμού αποτελεί την επόμενη μέρα σε επίπεδο πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης. Πλέον, στην «post Covid» περίοδο, ο σχεδιασμός της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας για τον Όμιλό μας έχει ως προτεραιότητα την εξατομίκευση των ιατρικών υπηρεσιών, την απρόσκοπτη και ταχύτατη εξυπηρέτηση κάθε εξεταζόμενου και την επένδυση σε τεχνολογίες αιχμής, που σε επιστημονικό και διοικητικό επίπεδο διαμορφώνουν το μέλλον της υγείας σε επίπεδο υπηρεσιών αλλά και συνολικής εμπειρίας εξεταζόμενου.
Ποια είναι τα κύρια εμπόδια που καλούνται να ξεπεράσουν σήμερα οι επιχειρήσεις του τομέα υγείας, οι οποίες έχουν τόσο στενή συνεργασία με τον δημόσιο τομέα;
Το βασικό εμπόδιο έχει να κάνει με τον χρονισμό. Επιχειρήσεις όπως ο Όμιλος Βιοιατρική σχεδιάζουμε εστιάζοντας στο μέλλον ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούμε να ανταποκριθούμε κατά το βέλτιστο στις ανάγκες του παρόντος. Ο δημόσιος τομέας, πάλι, προσπαθεί να μας συναντήσει στο παρόν, αντλώντας συμπεράσματα βάσει της παρελθούσας εμπειρίας και των εδραιωμένων αντιλήψεων, καθώς και αναλύοντας δεδομένα που αφορούν σε βάθος ετών.
Σταθερό παράδειγμα ως προς αυτό αποτελεί η διαρκής συζήτηση για το ύψος του clawback και του rebate, που ξεκινά από το αξίωμα της υπερσυνταγογράφησης για να καταλήξει στην προσέγγιση της υποχρηματοδότησης.
Σε μια κοινωνία που αλλάζει, με τις ιατρικές ανάγκες του πληθυσμού να διευρύνονται και να αυξάνονται αναλογικά και κατ’ αντιστοιχία με την πρόοδο τις ιατρικής επιστήμης και την εξέλιξη των διαγνωστικών εργαλείων, ο δημόσιος τομέας ακολουθεί προσεγγίσεις που εξυπηρετούν τον υφιστάμενο τρόπο λειτουργίας του και τις μεταβαλλόμενες και πολυπαραγοντικές ανάγκες του προϋπολογισμού του. Αποτέλεσμα είναι οι επιχειρήσεις να καλούμαστε να λειτουργήσουμε και να αποδώσουμε με τον καλύτερο τρόπο σε ένα οικονομικά ασαφές περιβάλλον.
Ως Βιοιατρική συνεργαζόμαστε διαχρονικά και συνομιλούμε σταθερά με το Δημόσιο, πάντα διαθέσιμοι να μοιραστούμε τη δική μας οπτική και εμπειρία και να συζητήσουμε όλα τα βήματα που θα έκαναν το clawback μη απαραίτητο.
Τι νεότερο αναμένουμε από τη Βιοιατρική σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας;
44 χρόνια η Βιοιατρική είναι ο καταλύτης των εξελίξεων στις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας υγείας στη χώρα. Υπηρεσίες που θα έχουν ολοένα και πιο βαρύνοντα ρόλο στο ευρύτερο οικοσύστημα της υγείας, ως η εμπροσθοφυλακή της διαφύλαξης της ευεξίας και της ποιότητας ζωής του κάθε ανθρώπου. Συνεπείς σε αυτό, έχουμε ήδη υλοποιήσει το μεγάλο έργο της αναβάθμισης των κεντρικών μας εργαστηρίων. Επιπλέον, το επόμενο διάστημα ολοκληρώνουμε σημαντικά έργα που αφορούν στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό και στην αναβάθμιση των προνομίων που αφορούν στο προσωπικό, αλλά και της συνολικής εμπειρίας εξυπηρέτησης που απολαμβάνει το κοινό μας, που καταγράφει πάνω από 3.000.000 επισκέψεις το έτος.
Παράλληλα, συνεχίζουμε να επενδύουμε σταθερά στις υποδομές και στην τεχνολογία που αναβαθμίζει τις υπηρεσίες υγείας που παρέχουμε. Ενδεικτικό προς αυτό η επένδυση στην αναβάθμιση των αξονικών και μαγνητικών τομογράφων και η προμήθεια νέων υπερσύγχρονων υπερηχογράφων που συνδυάζουν εργαλεία αυτοματοποίησης και τεχνητής νοημοσύνης. Μέσω αυτών μειώνεται σημαντικά ο χρόνος εξέτασης και βελτιώνεται η ακρίβεια των διαγνώσεων, επιτρέποντας στους ιατρούς να προσφέρουν ταχύτερες και πιο ακριβείς εξετάσεις, με καλύτερα θεραπευτικά αποτελέσματα για τους ασθενείς.
Στο ίδιο πλαίσιο, ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση των δύο συστημάτων PET/CT σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για βελτιωμένο customer experience. Παράλληλα, συνεχίζουμε τις επενδύσεις και αναβαθμίσεις των κεντρικών μας εργαστηρίων με τη συνεχή ένταξη νέων αυτοματοποιημένων συστημάτων στα τμήματα αιματολογίας, καλλιεργειών και άλλων εξειδικευμένων πεδίων.