Μετρώντας κάτι λιγότερο από έναν αιώνα δραστηριότητας (ιδρύθηκε το 1925 από τον Δημήτριο Γκολέμη), ο όμιλος Εταιρειών Goldair σήμερα δραστηριοποιείται και εκτείνεται σε έναν ιδιαίτερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας.
Το σημείο καμπής στην ιστορία του ομίλου ήταν το 1955: ενώ η αρχική του δραστηριότητα ήταν εμπορική, τότε έγινε η «μεγάλη στροφή» με την αποκλειστική αντιπροσώπευση αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα.
Έκτοτε, η ανάπτυξη και η διεύρυνση των εργασιών του έγινε με κριτήριο τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και τον απόλυτο έλεγχο των υπηρεσιών και πλέον ο όμιλος Goldair είναι από τους μεγαλύτερους παίκτες στους τομείς του τουρισμού και των logistics/μεταφορών στην Ελλάδα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα τουριστικών, μεταφορικών και άλλων επιχειρηματικών αναγκών.
Σήμερα, ο όμιλος βρίσκεται στο προσκήνιο για δύο σημαντικούς λόγους. Ο πρώτος είναι η ανάπτυξη του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου (από την κοινοπραξία Goldair Cargo - ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ), ένα έργο που θεωρείται βέβαιο ότι θα έχει θεαματικό αντίκτυπο στον τομέα των logistics/μεταφορών και στην ελληνική οικονομία ευρύτερα. Ο δεύτερος είναι η δραστηριοποίηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές από τον Ιούνιο του 2018, γεγονός που φέρνει νέα… ήθη σε μια αγορά μέχρι πρότινος κλειστή.
Εύλογα, οι τοποθετήσεις του Καλλίνικου Καλλίνικου, Εκτελεστικού Αντιπρόεδρου του ομίλου, έχουν ιδιαίτερη σημασία.
Πώς κρίνετε την κατάσταση σήμερα στον τομέα των logistics/μεταφορών; Συμμερίζεστε την άποψη ότι μπορεί να εξελιχθεί σε «βαριά» βιομηχανία για την ελληνική οικονομία και, αν ναι, γιατί;
Είναι ευρέως γνωστό ότι η χώρα μας και ειδικά ο τομέας των logistics έχουν σημαντική έλλειψη υποδομών. Η Ελλάδα είναι η τελευταία ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει οργανωμένα logistics parks, γεγονός ανασταλτικό για οποιαδήποτε επένδυση.
Ο τομέας των logistics, ωστόσο, εξελίσσεται σε «star-sector» της ελληνικής οικονομίας και αυτό συμβαίνει λόγω της γεωπολιτικής θέσης της χώρας και ειδικά των δύο λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη του τομέα ως πύλης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Πώς μεταφράζεται η αξιοποίηση του Θριάσιου τόσο για τον τομέα όσο και για την εταιρεία σας;
Η κατασκευή και λειτουργία του Θριάσιου θα καταστεί πόλος έλξης ξένων κυρίως επιχειρήσεων, οι οποίες βλέπουν τη χώρα μας ως hub της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και της Μεσογείου.
Παράλληλα, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα μπορέσουν να ανακτήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να βελτιώσουν τον τομέα της διανομής τους (distribution) σε περισσότερες περιοχές απ’ ό,τι σήμερα.
Η Goldair Cargo, πάντα πρωτοπόρος σε καινοτόμες ενέργειες, έχει ως στόχο κατά τη λειτουργία της στο Θριάσιο να εισάγει νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης φορτίων και τελωνειακών διαδικασιών με σκοπό την ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των φορτίων, στοχεύοντας στην αναβάθμιση των μηχανογραφικών λειτουργιών με βάση τα διεθνή πρότυπα logistics.
Η Gοldair σχεδιάζει την είσοδό της στις επιβατικές μεταφορές. Με ποια προοπτική; Πιστεύετε ότι υπάρχει περιθώριο ανταγωνισμού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
To σχέδιο αυτό είναι ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, καθώς πρόσφατα καταθέσαμε αίτημα στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για να πάρουμε άδεια επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών. Η είσοδος αυτή της Goldair στις επιβατικές μεταφορές σκοπό έχει να φέρει καλύτερες και σίγουρα πιο ποιοτικές υπηρεσίες με νέα τρένα σε ένα σύγχρονο δίκτυο.
Ο ανταγωνισμός είναι αναπόφευκτος από τη στιγμή που μια μονοπωλιακή αγορά αποκτά και δεύτερο παίκτη. Στόχος μας είναι η αναβάθμιση του συνόλου των μεταφορών με τρένο, τόσο στα εμπορεύματα όσο και στις επιβατικές μεταφορές.
Ποια είναι η θέση του ομίλου Goldair συνολικά στην ελληνική αγορά σήμερα; Ποιοι είναι οι ευρύτεροι στόχοι σας;
Οι εταιρείες του ομίλου δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς. Συνολικά ο όμιλος κατέχει ηγετική θέση στους τομείς του τουρισμού και των μεταφορών/logistics.
Πάντα με γνώμονα την υγιή ανάπτυξη αλλά και τη δημιουργία υγιών θέσεων εργασίας, ο όμιλός μας έχει ως στόχο να αναπτυχθεί στον τομέα των αεροπορικών υπηρεσιών σε όσο το δυνατότερο περισσότερα αεροδρόμια στην Ευρώπη και, κυρίως, σε τουριστικούς προορισμούς, προσφέροντας ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο υπηρεσιών αεροδρομίου.
Όσον αφορά τις μεταφορές και τα logistics, η αγορά της Ελλάδας είναι ακόμη σε ανάπτυξη, με κύριο στόχο του ομίλου μας τη μετατροπή της χώρας μας σε ένα σύγχρονο διαμετακομιστικό hub, επενδύοντας τόσο σε υπηρεσίες όσο και σε υποδομές.