Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης δραστηριοποιείται σε μια αγορά με έντονη παρουσία πολυεθνικών ομίλων. Αλήθεια, τι περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν με τόσο ισχυρό ανταγωνισμό; Ποια είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μιας ελληνικής εταιρείας σε αυτό το περιβάλλον διεθνούς ανταγωνισμού;
Η ελληνική αγορά ζυθοποιίας είναι μια αγορά δυναμική, ταχέως εξελισσόμενη και με υψηλή ανταγωνιστικότητα. Γι’ αυτό και είμαι εξαιρετικά ευτυχής που η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης γιορτάζει φέτος τα 30 χρόνια της -30 χρόνια λειτουργίας και, κυρίως, δημιουργίας. Το 2018, για έβδομη συνεχόμενη χρονιά, η εταιρεία μας αύξησε τις πωλήσεις της, βελτίωσε τη θέση της στην αγορά, έγινε πιο ανταγωνιστική, πιο αγαπητή, πιο αποτελεσματική.
Η επίδοση αυτή αποτελεί καρπό της επιδίωξης των μετόχων, της διοίκησης και των εργαζομένων μας, να προμηθεύουμε την αγορά με το καλύτερο δυνατό προϊόν και να συνεχίσουμε ασυμβίβαστα την προσπάθειά μας για συνεχή βελτίωση και ανάπτυξη. Εστιάζοντας το 2019 στην εκπαίδευση, σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα καινοτόμο τριετές πρόγραμμα πρακτικής και θεωρητικής εκπαίδευσης ζυθοποιών, στηρίζοντας βαθιά το οικοσύστημα του κλάδου της ζυθοποιίας της χώρας μας.
Όλοι μας στην Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης εμπνεόμαστε από ένα δημιουργικό όραμα, που ταυτόχρονα είναι κάλεσμα και δυναμική πρόκληση για να ανοίξουμε μαζί νέους δρόμους και προοπτικές στον κλάδο της ζυθοποιίας, ξεπερνώντας τις όποιες δυσκολίες μπορεί να υπάρξουν. Διακρίνουμε, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, μια πραγματική ευκαιρία για ελληνική δημιουργία και ελληνική πρωτοπορία.
Έτσι, εμπνευσμένοι, συνεπείς στη στρατηγική μας, την οποία διαρκώς επαληθεύουμε και προσαρμόζουμε, ώστε να βελτιώνουμε περαιτέρω τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα, πραγματοποιούμε συνεχώς σημαντικού ύψους επενδύσεις, μοχλούς επέκτασης των παραγωγικών μας δυνατοτήτων και των εμπορικών μας δικτύων, που θα φέρουν θετικές εξελίξεις στο ύψος και στην ποιότητα των πωλήσεών μας, στην αναγνωρισιμότητα των προϊόντων μας, στο επίπεδο της οργάνωσής μας και στα εταιρικά μας αποτελέσματα. Θα μετρηθούμε με πολύ μεγαλύτερους παίκτες, όμως στόχος μας είναι με θεμιτά μέσα να αναδειχθούμε νικητές.
Εξαγωγές ή HORECA; Ποια είναι η απάντηση της ΕΖΑ σε αυτό το στρατηγικό ερώτημα για την ανάπτυξη της εταιρείας;
Η απάντησή μας σε αυτό το ερώτημα, αλλά και στρατηγική επιλογή της εταιρείας μας, είναι η ανάπτυξη. Ανάπτυξη με ενδυνάμωση των εξαγωγών μας, αλλά και με εστίαση στον κλάδο HORECA. Στην παγκόσμια αγορά διαπιστώνεται απουσία ελληνικής μπίρας. Το όραμά μας στον τομέα της εξωστρέφειας έχει ένα κεντρικό και φιλόδοξο στόχο: τη διακριτή τοποθέτηση προϊόντων ελληνικής μπίρας. Με δεδομένο ότι είμαστε μια χώρα που ο τουρισμός συμβάλλει στο 18% της συνολικής κατανάλωσης, η προσπάθεια τόνωσης της εξωστρέφειάς μας μπορεί να ξεκινήσει από τα εκατομμύρια ξένων επισκεπτών που έρχονται κάθε χρόνο στη χώρα μας, για παράδειγμα μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με ξενοδοχεία.
Αντιστοίχως, ο κλάδος HORECA μάς φέρνει κοντά στους λάτρεις της μπίρας, δίνοντάς μας στοιχεία για την καταναλωτική τους συμπεριφορά. Έτσι, θέτουμε νέους όρους και αναδεικνύουμε τάσεις στην αγορά της ζυθοποιίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εκπαίδευση του Έλληνα καταναλωτή να αναγνωρίζει τα διαφορετικά είδη μπίρας, να ξεχωρίζει γεύσεις, αλλά και να δημιουργεί τον απόλυτο γευστικό συνδυασμό με το φαγητό του. Άλλωστε, ο Έλληνας καταναλωτής, σαν σύγχρονος Οδυσσέας, με ερεθίσματα από κάθε γωνιά του κόσμου, μας οδηγεί σε νέες γευστικές εξερευνήσεις βάζοντας την Ελλάδα… σ’ ένα μπουκάλι μπίρας.
Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης συμβάλλει ουσιαστικά στο μεγάλο ψηφιδωτό της εικόνας της ελληνικής επιχειρηματικότητας με μία ψηφίδα, με κατεύθυνση που στηρίζει ένα εθνικό σχέδιο ανάπτυξης που καμία πολυεθνική δεν μπορεί να ικανοποιήσει. Επιδιώκουμε και θα κερδίσουμε με επινοητικότητα και αριστεία, καρπό της εργασίας μας, την προτίμηση και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών μπίρας, φανατικούς φίλους των προϊόντων μας στην ελληνική αγορά, αλλά και στο διεθνές εμπόριο.
Πώς έχει διαμορφωθεί η συνεργασία της ΕΖΑ με το οργανωμένο λιανεμπόριο έπειτα από την ταλαιπωρία της κρίσης; Είστε ικανοποιημένος ή εκτιμάτε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης;
Στην Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης δεν επαναπαυόμαστε ποτέ -άλλωστε εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. Επομένως, τόσο στο οργανωμένο λιανεμπόριο όσο και σε κάθε τομέα που αγγίζει τη δραστηριότητά μας πιστεύουμε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και στόχος μας είναι να τα ξεπεράσουμε.
Σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, όμως, όπως η δική μας, η θέση στο ράφι κατέληξε να αποτελεί προνόμιο και όχι δικαίωμα. Ωστόσο, μέσα στα χρόνια της κρίσης καταφέραμε να μετατρέψουμε τις προκλήσεις σε ευκαιρίες, αυξάνοντας τα μερίδιά μας και διευρύνοντας το δίκτυο διανομής μας.
Επενδύσαμε στρατηγικά στις συνεργασίες μας με το λιανεμπόριο, αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιό μας, που σήμερα βρίσκεται στο 9,5% -ένα ποσοστό που βαίνει βελτιούμενο. Σήμερα, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης έχει παρουσία σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κάτι που έχουμε διεκδικήσει και κατακτήσει σε πείσμα των καιρών.
Σε τι διαφοροποιούνται τα προϊόντα της ΕΖΑ; Τι νέο προσφέρουν στον καταναλωτή που θα τα προτιμήσει;
Τα προϊόντα της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης ξεχωρίζουν γιατί είναι αποτέλεσμα μελέτης και έμπνευσης μιας ομάδας που με όραμα και μεράκι δημιούργησε μπίρες μοναδικές, που αναδεικνύουν την ιστορία του τόπου μας. Οι άνθρωποί μας, όλοι μαζί και καθένας ξεχωριστά, αγαπούν τη δουλειά τους και νοιάζονται πραγματικά για κάθε μπουκάλι μπίρας που παράγουμε. Θέλουμε να μοιραστούμε με όλους τους Έλληνες τη χαρά της δημιουργίας και την υπερηφάνεια που βιώνουμε στη δουλειά μας και που μας δίνει το ακλόνητο δικαίωμα να διεκδικούμε με εργατικότητα και φλογερό ζήλο, με στόχο να κάνουμε την Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης εταιρεία-πρότυπο στον κλάδο της.
Αφού ολοκληρώσαμε μια μακρά περίοδο προετοιμασίας και δοκιμών, σχεδιάσαμε, παράγουμε και διαθέτουμε δύο ποικιλίες μπίρας εζα, με προστιθέμενη αξία για τον καταναλωτή, δύο ξεχωριστές εξαιρετικές γευστικές εμπειρίες, στοχεύοντας στην απόλυτη ποιότητα, αναδεικνύοντας τη νέα κατεύθυνση και το συγκριτικό πλεονέκτημα της διαφορετικότητας, με το κόστος της μεγάλης κλίμακας παραγωγής.
Η απόφασή μας αυτή αποτελεί απόδειξη του στόχου μας να προμηθεύουμε την αγορά με το καλύτερο δυνατό προϊόν και να συνεχίσουμε ασυμβίβαστα την προσπάθειά μας για βελτίωση της ποιότητας και προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια. Για εμάς, στην Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, το ζήτα συμβολίζει τον ζήλο μας για τον ζύθο. Ελπίζουμε ότι για τους καταναλωτές μας, το ζήτα συμβολίζει την επιτομή της καλής επιλογής στο στερέωμα της υπέρτατης γεύσης, την μπίρα όπως πρέπει να είναι.
Επιδιώκουμε την αριστεία σε κάθε έκφανση της λειτουργίας μας, γι’ αυτό και κάθε μπουκάλι μπίρας που παράγουμε κλείνει μέσα του τις γεύσεις και τα αρώματα του τόπου μας. Έτσι, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης αποτελεί ένα δυνατό, κοινωνικά υπεύθυνο κύτταρο ευημερίας και προκοπής, που ορίζει τον δικό της δρόμο ανάπτυξης και προόδου για τη χώρα μας.
Τα τελευταία χρόνια έχουμε άνθηση της μικροζυθοποιίας και στην Ελλάδα. Θεωρείτε ότι είναι ένα νέο μέτωπο ανταγωνισμού ή ότι καλλιεργείται μια νέα «κουλτούρα μπίρας» που θα ωφελήσει την αγορά μακροπρόθεσμα;
Η ελληνική αγορά μπίρας χαρακτηριζόταν για πολλά χρόνια από στρέβλωση μονοπωλίου, ως αποτέλεσμα της υψηλής συγκέντρωσης της αγοράς. Τον τελευταίο καιρό φαίνεται πως έχει αρχίσει να αλλάζει η κατάσταση και να πιστεύουμε λίγο παραπάνω στις δυνάμεις μας. Πλέον είμαστε έτοιμοι να ορίσουμε την ελληνική μπίρα όπως εμείς οι Έλληνες την αντιλαμβανόμαστε, δημιουργώντας τη δική μας κουλτούρα για τα προϊόντα ζύθου. Η μικροζυθοποιία επιβεβαιώνει την τάση αυτή, δίνοντας στους καταναλωτές ακόμη περισσότερες επιλογές.
Άλλωστε μια αγορά πολυφωνίας, με μεγάλους, μεσαίους και μικρούς παίκτες, είναι μια υγιής και εύρωστη αγορά, μια αγορά με κουλτούρα fair play, την οποία η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις.