Καινοτόμες λύσεις σε κάθε επίπεδο λειτουργίας

Το 2019 είναι χρονιά-σταθμός για την ΑΒ Βασιλόπουλος, σημειώνει ο Brand President Βασίλης Σταύρου. Κλειδιά της ανάπτυξης ο διαρκής εκσυγχρονισμός και η προσφορά απόλυτα προσωποποιημένης αγοραστικής εμπειρίας.

Καινοτόμες λύσεις σε κάθε επίπεδο λειτουργίας
  • Συνέντευξη του Βασίλη Σταύρου

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία της κατανάλωσης; Πιστεύετε ότι η αγορά σε βάθος χρόνου μπορεί να συντηρήσει τις υπάρχουσες λιανεμπορικές εταιρείες;

Το 2019 είναι μια χρονιά που ξεκίνησε με συγκρατημένη αισιοδοξία, σε συνέχεια μιας αρκετά ασταθούς κοινωνικοοικονομικής περιόδου που επηρέασε βαθιά, μεταξύ άλλων, και την αγορά τροφίμων. Η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών επηρεάστηκε αισθητά, κάτι που οδήγησε σε σημαντικές αλλαγές στον κλάδο μας. Αυτές αποτυπώθηκαν τόσο με ανακατατάξεις όσο και με αλλαγές της δυναμικής για τους μικρότερους παίκτες του λιανεμπορίου. Σήμερα φαίνεται να έχει επέλθει σταθερότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στο μέλλον δεν θα υπάρξουν νέες αλλαγές.

Παράλληλα, η αγορά μας έχει δυναμώσει κι έχει πατήσει στα πόδια της, δίνοντας χώρο για ανάπτυξη στον κλάδο του λιανεμπορίου και αναδεικνύοντας νέες τάσεις, όπως η ανάγκη για ακόμη πιο προσωποποιημένες υπηρεσίες, κυρίως μέσω online καναλιών, αλλά και η ανάγκη ύπαρξης μικρών καταστημάτων, που διευκολύνουν την καθημερινότητα της γειτονιάς.

Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, με παρουσία 80 χρόνων στο εγχώριο λιανεμπόριο, παρακολουθούμε στενά τις τάσεις του κλάδου και προσπαθούμε να βρισκόμαστε μπροστά από τις εξελίξεις, εφαρμόζοντας με συνέπεια και συνέχεια τις στρατηγικές μας επιλογές. Σε αυτό τον άξονα, με αφοσίωση και προσήλωση, αναπτύσσουμε και εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές μας, βελτιστοποιούμε την αγοραστική εμπειρία που προσφέρουμε στους πελάτες μας και τολμάμε να υιοθετήσουμε καινοτόμες λύσεις σε κάθε επίπεδο της λειτουργίας μας.

Με ποιον τρόπο μπορούν οι αλυσίδες να προσελκύσουν καταναλωτές; Αρκούν μόνο οι προσφορές;

Στην ΑΒ Βασιλόπουλος πιστεύουμε βαθιά ότι ο σεβασμός στους πελάτες μας και το γνήσιο ενδιαφέρον για τις ανάγκες τους κερδίζει στην πράξη την εμπιστοσύνη τους. Τοποθετώντας στο επίκεντρο, λοιπόν, όλους εκείνους που επιλέγουν το δίκτυό μας για τις αγορές τους, στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια κορυφαία και προσωποποιημένη αγοραστική εμπειρία σε καθέναν ξεχωριστά. Η εμπειρία αυτή, όμως, είναι πολυπαραγοντική. Επηρεάζεται από την ποιότητα και ποικιλία των προϊόντων, τις υποδομές, τις υπηρεσίες, την εξυπηρέτηση και τους ανθρώπους μας. Γι’ αυτό και προτεραιότητά μας είναι να γινόμαστε καλύτεροι καθημερινά, με κάθε τρόπο, για κάθε πελάτη μας.

Έτσι, σχεδιάζουμε επιμελώς προσφορές και προωθητικές ενέργειες, με κίνητρο το μέγιστο όφελος για τους πελάτες μας και με στόχο να τους δείξουμε στην πράξη ότι γνωρίζουμε τις ανάγκες τους και φροντίζουμε γι’ αυτές. Στον άξονα αυτό, μέσα στο 2019, φιλοδοξούμε να αναβαθμίσουμε το πρόγραμμα πιστότητας AB Plus. Αξιοποιώντας την τεχνολογία, κάθε πελάτης μας που διαθέτει κάρτα AB Plus θα απολαμβάνει μοναδικά προνόμια, βιώνοντας μια απολύτως προσωποποιημένη εμπειρία που μόνο η ΑΒ Βασιλόπουλος μπορεί να προσφέρει.

Σε αυτό το περιβάλλον, ποιοι είναι οι στόχοι της ΑΒ Βασιλόπουλος; Με ποιους τρόπους θα διατηρήσει την ανάπτυξή της;

Κυρίαρχος στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος, από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας της το 1939, είναι να προσφέρει το καλύτερο σε όλους τους πελάτες της. Ο στόχος αυτός γίνεται πράξη καθημερινά απ’ όλους εμάς, προς κάθε πελάτη μας ξεχωριστά. Στην κατεύθυνση αυτή, το 2019 είναι χρονιά-σταθμός για τη λειτουργία μας. Ενισχύουμε σταθερά τόσο την οργανική όσο και την ουσιαστική ανάπτυξη του δικτύου μας, με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 46 νέων καταστημάτων, ενώ παράλληλα επενδύουμε περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες που θα έχουν άμεσο όφελος για τους πελάτες μας.

Ακόμη, στις αρχές του Φεβρουαρίου, ολοκληρώσαμε μια σημαντική επένδυση στην κατηγορία έτοιμων γευμάτων. Τα γεύματα αυτά σχεδιάστηκαν έπειτα από βαθιά μελέτη σε συνεργασία με τον Άκη Πετρετζίκη, απαντώντας στις καθημερινές διατροφικές ανάγκες, αλλά και τις προτιμήσεις του σύγχρονου καταναλωτή.

Όλες αυτές οι επενδύσεις πηγάζουν από τους πελάτες μας, διηθίζονται μέσα από το μεράκι των ανθρώπων μας, για να επιστρέψουν πάλι πίσω στους πελάτες μας.

Η διάδοση του e-commerce έχει αλλάξει πολλούς τομείς της αγοράς. Πιστεύετε ότι θα επηρεάσει και τα ελληνικά σούπερ μάρκετ -και πόσο; Ποια θέση έχει στον σχεδιασμό της ΑΒ;

Το e-commerce κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος και στην ελληνική αγορά, με τις ηλεκτρονικές αγορές να αποτελούν σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για κάθε retailer. Στην κατεύθυνση αυτή, τα σούπερ μάρκετ έχουν εισαγάγει δυναμικά τη λογική του e-shop στη λειτουργία τους, επενδύοντας στρατηγικά στις υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων.

Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, από το 2014 που δημιουργήσαμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα AB Click2Shop, καθώς και την εφαρμογή για κινητές συσκευές, AB Click2Shop Αpp, έχουμε αγκαλιάσει το e-commerce, φροντίζοντας να υιοθετούμε τις τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν ουσιαστικά οφέλη για τους πελάτες μας.
Παράλληλα, σε πλήρη σύμπνοια με τις τεχνολογικές εξελίξεις και αξιοποιώντας την τεχνολογία, προχωράμε στην αναβάθμιση του προγράμματος πιστότητας AB Plus. Μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μηχανογράφησης, τελευταίας τεχνολογίας, κάθε πελάτης που διαθέτει κάρτα AB Plus θα λαμβάνει προσωποποιημένες προσφορές βάσει των αγορών του. Η καινοτομία άλλωστε αποτελούσε ανέκαθεν προτεραιότητα και στρατηγική επιλογή για εμάς.

Τι σημαίνει για μια ελληνική εταιρεία να λειτουργεί στο περιβάλλον ενός πολυεθνικού κολοσσού; Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η «ομπρέλα» του Ahold Delhaize Group;

Η στρατηγική συνεργασία της ΑΒ Βασιλόπουλος με τον όμιλο Ahold Delhaize αποτελεί ένα σημείο-ορόσημο στην ιστορία μας, την εξέλιξη και την ανάπτυξή μας.

Το διεθνές δίκτυο και η βαθιά τεχνογνωσία του ομίλου σε συνδυασμό με τις βαθιές «οικογενειακές» αξίες και το μεράκι της ΑΒ, έχουν συνθέσει ένα ξεχωριστό DNA για την εταιρεία μας, επιτρέποντάς της να ανταπεξέλθει σε κάθε πρόκληση και να ηγηθεί των εξελίξεων της αγοράς. Ένα DNA που αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία ξεκινά η νέα εποχή της ΑΒ Βασιλόπουλος, με σεβασμό για την κληρονομιά της και με το βλέμμα στραμμένο στο αύριο.

v