Προϊόν ”Ελλάς”, γιατί όχι;

Δυνατότητες εκμετάλλευσης της θετικής προβολής που τυγχάνει η χώρα μας στις διεθνείς αγορές διαβλέπουν ξένοι επενδυτές. Εκτίμηση που μεταφέρουν στους συνεργάτες τους Έλληνες χρηματιστές, τη στιγμή που επιχειρηματικές εξελίξεις (Dixons - κατασκευαστικές) προκαλούν το ενδιαφέρον. Κατά τα λοιπά η αγορά υποχωρεί κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, ενώ η αναλογία ανοδικών προς πτωτικές διαμορφώνεται στο 1,5 προς 1.

του Μιχαήλ Γελαντάλι

Το ”προϊόν ΕΛΛΑΣ” μπορεί να πουλήσει.

Η συγκυρία, όπως επισημαίνεται από το σύνολο των ξένων μέσων και αναλυτών και καταδεικνύεται μέσα από τη σημερινή ανάλυση της Π&Κ, είναι καταρχήν θετική.

Κορυφαίος χρηματιστηριακός παράγοντας διαπίστωνε πως εάν επιχειρούνταν να κοστολογηθεί σε αποτελεσματικότητα διαφημιστικής δαπάνης η διεθνής προβολή της χώρας μας, με αφορμή την κατάκτηση του EURO 2004, θα ξεπερνούσε κατά πολύ τον ετήσιο προϋπολογισμό του ΕΟΤ και όχι μόνο.

Οι ξένοι παράγοντες επισημαίνουν στους συνεργάτες τους Έλληνες χρηματιστές τη χρυσή ευκαιρία που δίνεται στη χώρα να εκμεταλλευτεί την απρόσμενη προβολή, που εάν συνδυαστεί με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων μπορεί να οδηγήσει σε εισροή παθητικών κεφαλαίων.

Η αίσθηση που μεταφέρεται στους χρηματιστές είναι πως οι ξένοι ουσιαστικά παροτρύνουν τους δικούς μας να πάρουν στα σοβαρά την όλη κατάσταση και να την εκμεταλλευτούν.

Το ποδόσφαιρο και η Ολυμπιάδα δεν είναι μόνο αθλητισμός.

Είναι κυρίως δουλειές, επιχειρηματικές κινήσεις και ενδεχομένως υπεραξίες.

Είναι συμπτωματικό, πλην, όμως, σημειολογικά έχει τη σημασία του, το ότι οι μόνες δύο άξιες αναφοράς επιχειρηματικές κινήσεις των τελευταίων ημερών (Γερμανός, Κωτσόβολος) δημοσιοποιούνται μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Τυχαία και συμπτωματική η παράθεση, πλην, όμως, για τους ξένους δημιουργεί προϋποθέσεις ”μόχλευσης”.

Άλλωστε, σε πρόσφατη ανάλυση χρηματιστηριακής σημειωνόταν πως με αφορμή τη διοργάνωση των Ολυμπιακών θα ήταν πιθανή η επίσπευση της περιόδου ανακοίνωσης αποτελεσμάτων από εταιρίες που κατά κανόνα πρώτες δημοσιοποιούν θετικό κύκλο εργασιών και κέρδη.

Από το πρωί σημειωνόταν πως το εγχείρημα Dixons στον Κωτσόβολο μπορεί βραχυπρόθεσμα να φέρνει κάποιες υπεραξίες, με τη μετοχή της εταιρίας να καταγράφει υψηλή τιμή χθες και σήμερα, πλην, όμως, τείνει να δημιουργήσει ένα θετικότερο πλαίσιο για κάποιους τομείς της αγοράς.

Το νομοσχέδιο Σουφλιά, που εκ των πραγμάτων οδηγεί σε αναδιανομή των μεριδίων αγοράς σε εκείνες τις τεχνικές εταιρίες που διαθέτουν υψηλά ίδια κεφάλαια και εξοπλισμό, ενισχύει την εκτίμηση πως ο κλάδος οδηγείται σε περαιτέρω συγκέντρωση και ενδεχομένως αντίδραση ενός τμήματός του.

Στο ίδιο μήκος κύματος η έκθεση της Π&Κ για τον κλάδο, όπου ναι μεν αναφέρεται η εκτίμηση για μείωση των κερδών ανά μετοχή, αλλά δίνεται τιμή-στόχος υψηλότερη για Ελληνική Τεχνοδομική, Ακτωρ και Αβαξ.

Στην περίπτωση της Ελληνικής Τεχνοδομικής η τιμή-στόχος των 5,1 ευρώ αντιστοιχεί σε περιθώριο δυνητικής βελτίωσης μέχρι και 45% με βάση την τρέχουσα τιμή.

Και το σημαντικό για τον κλάδο είναι πως η επόμενη ”πίτα” μεγάλων έργων, αρχής γενομένης το Σεπτέμβριο με τα υπόλοιπα της Εγνατίας Οδού, θα πραγματοποιηθεί με το νέο σύστημα μειοδοτικού διαγωνισμού.

Στο εμπόριο, η κίνηση των Άγγλων οδηγεί υποχρεωτικά και τους άλλους του χώρου (Κορασίδης, Ηλεκτρονική Αθηνών) σε αναθεώρηση των μέχρι σήμερα σχεδιασμών τους.

Είναι προφανές πως σε βάθος χρόνου αυτοί που αγοράζουν τώρα το ”προϊόν ΕΛΛΑΣ” προσβλέπουν σε εδραίωση της παρουσίας τους στην αγορά και βεβαίως στην απόδοση υπεραξιών.

Ενισχύεται παράλληλα η εκτίμηση πως αυτό που συνέβη χθες με το Γερμανό, σήμερα με τον Κωτσόβολο, μπορεί να έχει συνέχεια αύριο με κάποια άλλη εταιρία.

Ο κατασκευαστικός κλάδος, η ακτοπλοΐα και το εμπόριο είναι χώροι που και λόγω της κοινοτικής νομοθεσίας θα ”ανοίξουν” εκ των πραγμάτων για τους ξένους ενδιαφερόμενους.

Σε επιμέρους κινήσεις, θα πρέπει να σημειωθεί πως την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώθηκε ένας ακόμη γύρος παρουσιάσεων της εταιρίας Σαράντης σε θεσμικούς στο Βέλγιο και το Παρίσι.

Η συμμετοχή των ξένων κυμαίνεται πλέον στο 12% και επικεντρώνεται κυρίως στη διευρυνόμενη παρουσία του ομίλου στις 3 βασικές αγορές Πολωνίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας.

Περιπτώσεις ανάλογες με αυτές των Σαράντη, Φουρλή, Folli Follie, Ελληνικής Τεχνοδομικής και –ευτυχώς- αρκετών ακόμη επιχειρήσεων μάς καθιστούν συγκρατημένα αισιόδοξους για τη συνέχεια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v