Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασαφής κατεύθυνση και... αισιοδοξία

Μπορεί διεθνώς πωλητές και αγοραστές να μην έχουν ξεκάθαρη εικόνα και διάθεση για τις αμέσως επόμενες συνεδριάσεις, ωστόσο μέχρι στιγμής υπερτερούν ελαφρώς οι αγοραστές, συμβάλλοντας στη μικρή αλλά σταθερή αντίδραση βασικών δεικτών και μετοχών από τη Νέα Υόρκη μέχρι τη Σοφοκλέους. Στο Χ.Α. η διάθεση συντηρείται θετική από επιχειρηματικές κινήσεις, διεργασίες και 6μηνα και εξελίξεις από την Εμπορική.

του Μιχαήλ Γελαντάλι

Καθημερινά γίνεται όλο και πιο εμφανής η απουσία ξεκάθαρης στόχευσης των επενδυτικών οίκων, όσον αφορά κατ’ αρχάς στη βραχυπρόθεσμη τάση.

Ωστόσο, το γεγονός ότι διεθνώς υπερτερούν ελαφρώς οι αγοραστές, οι οποίοι κινούνται στη λογική της προεξόφλησης των οικονομικών αποτελεσμάτων 6μήνου, συνευθύνεται για τη μικρή αλλά σταθερή σε βήματα αντίδραση βασικών δεικτών και μετοχών.

Δεν είναι τυχαίο πως ο Dow διαμορφώνεται στις 11.242,6 μονάδες, ο S&P 500 στις 1.280,3 μονάδες, με τον... γρίφο των επιτοκίων να επηρεάζει μέχρι στιγμής αμφίσημα τις αγορές.

Σε ανάλογο ρυθμό κινείται και η Σοφοκλέους, όπου και εδώ οι εκτιμήσεις των αναλυτών, η τεχνική προσέγγιση της αγοράς, τα αποτελέσματα εξαμήνου, οι επιχειρηματικές κινήσεις στο παρασκήνιο και όσες δημοσιοποιούνται πλέον στο προσκήνιο δεν αφήνουν τους ”παίκτες” να διαμορφώσουν σαφέστερη εικόνα για τη συνέχεια.

Ωστόσο, άμεσα, δηλαδή για την ερχόμενη εβδομάδα, φαίνεται πως στις 3.750-3.780 μονάδες δημιουργείται ένα μάλλον χαμηλού κόστους εύρος συντήρησης της αγοράς.

Εάν επιχειρηθεί και σήμερα η υπέρβαση των 3.800 μονάδων με ενδοσυνεδριακή έστω κίνηση του Γενικού Δείκτη υψηλότερα των 3.812 μονάδων, δεν αποκλείεται να αναθεωρήσουν τη στάση τους ορισμένοι ακόμη μέχρι στιγμής επιφυλακτικοί ”παίκτες”.

Αυτό γιατί στην αγορά υπάρχει εκτίμηση πως από την επόμενη εβδομάδα θα μπορούσε σταδιακά να απελευθερωθεί ρευστότητα που αποκομίζουν ταμεία, ξένοι και Έλληνες ”παίκτες” από την υπόθεση της Εμπορικής.

Εάν επιβεβαιωθεί η εκτίμηση παραγόντων της αγοράς πως ένα μέρος από αυτή τη ρευστότητα θα μπορούσε να επανατοποθετηθεί, τότε το θετικό ενδεχόμενο, μέσω μιας αύξησης συναλλαγών, θα φάνταζε και πάλι επικρατέστερο.

Ωστόσο βραχυπρόθεσμα τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο όσον αφορά στο περιθώριο αντίδρασης των βασικών δεικτών.

Είναι όμως πιο εμφανής η διάθεση ορισμένων ”παικτών” να προεξοφλήσουν είτε την εξέλιξη επιχειρηματικών κινήσεων και διεργασιών είτε τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου.

Στην πρώτη περίπτωση είναι ενδεικτική η υπεραντίδραση μετοχών όπως Unisystems, Info-Quest, στη δεύτερη τίτλων όπως ΕΛΤΕΧ, J&P Άβαξ (δες ανάλυση Alpha Finance), Frigoglass (δες θέμα για τον τομέα ψύξης της εισηγμένης).

Το ενδιαφέρον συντηρείται επίσης άλλοτε με τα ”πακέτα” που διευκολύνουν άλλης μορφής επιχειρηματικές κινήσεις (Κύπρου, Σελόντα και Υγεία), ενώ στις τελευταίες συνεδριάσεις διορατικοί επενδυτικοί κύκλοι τοποθετούνται σε μετοχές ομίλων που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό ενέργειας (ΔΕΣΜΗΕ).

Το θετικό είναι πως ακόμα και μετοχές εταιρειών με ομολογουμένως ικανοποιητική οικονομική διάρθρωση (Εκτέρ, Μινέρβα), αλλά και άλλες όπως Σιδενόρ, Ελληνικά Καλώδια, J&P Άβαξ, Αλουμίνιον της Ελλάδος, ΕΥΑΘ και ορισμένες ακόμη, συγκεντρώνουν σταδιακά όλο και μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Δεν είναι τυχαίο πως σε ορισμένες μετοχές εταιριών αυτής της κατηγορίας σημειώνεται τις τελευταίες συνεδριάσεις μεθοδική ενίσχυση των συναλλαγών.

Όσον αφορά στην υπόθεση της Εμπορικής, θα παρακάμψουμε την οξύτατη πολιτική αντιπαράθεση για την πώληση της τράπεζας και θα επικεντρωθούμε στην αναφορά της Ημερησίας πως ”οι Γάλλοι συγκέντρωσαν ήδη το 37% της Εμπορικής”.

Σημείωση: Η κατάσταση στον ακτοπλοϊκό χώρο δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Είναι προφανές πως η εναρμόνιση με τα κοινοτικά ισχύοντα, που αφορά στην παράταση του χρόνου λειτουργίας των πλοίων, δεν ”αγγίζει” τόσο τις εισηγμένες που διαθέτουν νεότερους –νεότατους-στόλους.

Ωστόσο μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τον κλάδο.

Θα πρέπει επίσης να αναφερθεί πως με βάση το σχετικό αίτημα που έχει υποβάλει ο όμιλος Άττικα Συμμετοχών προς το ΥΕΝ, από το επόμενο Σάββατο (12/8) επαναδρομολογείται στη γραμμή των Δωδεκανήσων το ΔΙΑΓΟΡΑΣ.

Αυτή τη φορά όμως όχι με τα κοκκινοκίτρινα χαρακτηριστικά της πολύπαθης ΔΑΝΕ, αλλά με τα χρώματα της Blue Star Ναυτιλιακής.

Η Blue Star είναι γνωστό πως έχει ήδη δρομολογημένο ένα πλοίο της στη ”χρυσοφόρο” –αυτή την περίοδο- γραμμή της Ρόδου και των υπόλοιπων νησιών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v