Το Skroutz φλερτάρει με τον τίτλο του πρώτου ελληνικού τεχνολογικού «μονόκερου». Πριν από λίγα χρόνια θα έλεγε κανείς ότι το παράθυρο ευκαιρίας για την ομάδα των μετόχων της εταιρείας ήταν μια στρατηγική συμφωνία, που ήρθε με την επένδυση της CVC Capital Partners. Ποιο είναι σήμερα το παράθυρο ευκαιρίας για τη Skroutz;
Σε κάθε χρονική στιγμή και σε κάθε στάδιο ανάπτυξης μιας εταιρείας υπάρχει παράθυρο ευκαιρίας. Το e-commerce στην Ελλάδα σήμερα είναι μακριά από το ποσοστό διείσδυσης που έχουν οι περισσότερες χώρες στην Ευρώπη.
Αυτό ακριβώς είναι και το παράθυρο ευκαιρίας που έχουμε. Να συνεχίσουμε δηλαδή να υλοποιούμε τη στρατηγική μας, που στόχο έχει να βοηθήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο να μεγαλώσει, να ωριμάσει και να εδραιωθεί στο μυαλό των καταναλωτών ως μια ισάξια εναλλακτική του κλασικού εμπορίου.
Σήμερα, αν αναζητήσουμε ένα προϊόν στην Ελλάδα στο Google, το πιθανότερο είναι να οδηγηθούμε στην πλατφόρμα Skroutz. Πώς θα πετύχετε κάτι ανάλογο στην περίπτωση που λ.χ. η Amazon επενδύσει σε ελληνικό marketplace;
Από την πρώτη μέρα της λειτουργίας μας, μείναμε πιστοί στη βασική μας αρχή, την τέλεια εμπειρία του καταναλωτή. Σε αυτό εστιάζαμε τότε, σε αυτό συνεχίζουμε και σε αυτό θα εστιάζουμε και στο μέλλον.
Προσπαθούμε σε καθημερινή βάση να δίνουμε στον χρήστη την καλύτερη δυνατή εμπειρία από το πρώτο κιόλας βήμα, αυτό της αναζήτησης, μέχρι και το τελευταίο, όταν παραλαμβάνει το προϊόν. Πάνω σε αυτό θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε, ώστε αυτή η εμπειρία να γίνεται ακόμα καλύτερη, ανεξάρτητα με το ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μας και ποιοι καινούργιοι διεθνείς ή εγχώριοι παίκτες επενδύσουν στην ελληνική αγορά.
Τελικά, η συνεργασία λιανέμπορων - marketplaces είναι win-win; Πώς εργάζεστε για να οικοδομήσετε μια δίκαιη σχέση;
Η σχέση συνεργασίας με τους λιανέμπορους μόνο ως win-win θα μπορούσε να υφίσταται, ώστε να κρατήσει και στον χρόνο. Με αυτό στο μυαλό μας, έχουμε χαράξει και συνεχίζουμε να χαράζουμε τη στρατηγική μας με μια σειρά επενδύσεων που σκοπό έχουν να μειώσουν τα κόστη των επιχειρήσεων, όπως πιο πρόσφατα το μοντέλο Fulfilled by Skroutz.
Το μοντέλο αυτό δίνει τη δυνατότητα σε όλες τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, μικρομεσαίες ή μη, από κάθε γωνιά της Ελλάδας ή το εξωτερικό, να αυξήσουν το αποθεματικό τους, εξαλείφοντας ουσιαστικά και το κόστος αποθήκευσης αλλά και το κόστος διαχείρισης και συσκευασίας των παραγγελιών. Ακόμα ένα παράδειγμα είναι η δυνατότητα αποστολής στην Κύπρο.
Με τον τρόπο αυτό οι συνεργάτες μας αυτόματα αποκτούν πρόσβαση σε μια καινούργια αγορά και επιπλέον προβολή των προϊόντων τους. Η ανάπτυξή μας έρχεται μέσα από την ανάπτυξη των συνεργατών μας και για τον λόγο αυτό συνεχίζουμε να επενδύουμε και στη διαρκή βελτίωση των εργαλείων και των υπηρεσιών που τους προσφέρουμε, ώστε να έχουν όλα όσα χρειάζονται για να επιταχύνουν τον ρυθμό της ανάπτυξής τους στο e-commerce.
Πώς επηρεάζεστε από την ακριβή ενέργεια και τον πληθωρισμό και ευρύτερα από τις εξελίξεις σε μακροοικονομικό επίπεδο και πόσο κερδοφόρα είναι η επένδυση στα marketplaces σε αυτές τις συνθήκες;
H ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός σίγουρα μας απασχολούν όλους και οι επιπτώσεις τους σίγουρα θα μας απασχολήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Γι’ αυτό και στο Skroutz προσπαθούμε να κλείνουμε τα αυτιά μας στις όποιες δυσοίωνες προβλέψεις. Αντίθετα, αναμένουμε να διαπιστωθεί πόσο συστημική είναι η πληθωριστική κρίση και συνεχίζουμε να υλοποιούμε τη στρατηγική μας, που πάντα είχε μακροπρόθεσμα οφέλη και όχι πρόσκαιρα.
To e-commerce και τα marketplaces πιο συγκεκριμένα αποτελούν λύση ώστε όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, να επεκτείνουν την επιχείρησή τους πέρα από τα όρια της γειτονιάς, της πόλης ή και της χώρας τους ακόμα. Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές στρέφονται σε αυτά όλο και περισσότερο, ώστε να έχουν άψογη, γρήγορη και ασφαλή εξυπηρέτηση. Αποτελεί σίγουρα έναν από τους δυναμικότερους κλάδους αυτή τη στιγμή παγκοσμίως.
Υπάρχουν πολλές υποσχόμενες τεχνολογίες για τα marketplaces, που καλλιεργούν προσδοκίες ότι και στο μέλλον οι πλατφόρμες θα κατακτούν όλο μεγαλύτερο μερίδιο στο e-commerce. Σε ποιες επενδύετε και ποια θα είναι η εμπειρία του καταναλωτή στην πλατφόρμα του Skroutz σε μερικά χρόνια;
Υπάρχουν πολλές έρευνες και reports σχετικά με το e-commerce και τι περιμένει από αυτό ο καταναλωτής. Ωστόσο, ένα σημείο στο οποίο συγκλίνουν όλες, είναι ότι ο χρήστης πλέον θέλει να απολαμβάνει όχι μόνο μια τέλεια αγοραστική εμπειρία online, αλλά και tailor-made στις δικές του ανάγκες. Αυτό που στα ελληνικά θα λέγαμε «προσωποποιημένη εμπειρία». Αυτή είναι η τάση που έχει ξεκινήσει παγκοσμίως και θα μονοπωλήσει όχι μόνο το e-commerce αλλά οποιαδήποτε online υπηρεσία. Τέλεια αγοραστική προσωποποιημένη εμπειρία. Σε μια εποχή όπου όλα τρέχουν γρήγορα, το να ανακαλύπτεις το ιδανικό προϊόν μόνο για τις δικές σου ανάγκες, είναι και δύσκολο και χρονοβόρο.
Σε αυτή την ανάγκη απαντάμε εμείς με το νέο feed που έχουμε λανσάρει ήδη εδώ και μερικούς μήνες στο Skroutz. Το προσωποποιημένο feed, στην κεντρική σελίδα του Skroutz, είναι δομημένο να ανταποκρίνεται στα θέλω του καθενός από εμάς, με βάση προηγούμενες αγορές μας, τις αναζητήσεις μας, τα ενδιαφέροντά μας.
Σε μια εποχή, λοιπόν, που όλα εξελίσσονται ραγδαία και που οι χρήστες επιθυμούν προσωποποιημένη αγοραστική εμπειρία, εμείς προσφέρουμε κάτι παραπάνω από μια απλή περιήγηση. Μετατρέπουμε την κλασική βόλτα στα μαγαζιά σε μια online εμπειρία, προσφέροντας περιεχόμενο για τον καθένα από εμάς, ικανό να μας κάνει να αγαπήσουμε νέα πράγματα, να μας ενημερώσει για συνήθειες και ενδιαφέροντα που ήδη έχουμε, να μας κρατήσει συντροφιά σε στιγμές χαλάρωσης, αλλά και να μας κάνει μέλη μιας μεγάλης παρέας που μοιράζεται συμβουλές για προϊόντα και εμπειρίες. Προς αυτή την κατεύθυνση της προσωποποιημένης πληροφορίας και εμπειρίας θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και τα επόμενα χρόνια, ώστε ο κάθε χρήστης να απολαμβάνει την τέλεια αγοραστική εμπειρία για εκείνον και τις ανάγκες του.