Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στο ρελαντί λόγω (και) Wall

Κοντά στα χαμηλά, χωρίς ωστόσο αυτά να απειλούνται μέχρι τις 14:20, συνεχιζόταν η διακύμανση της αγοράς. Με ελαφρά κλίση του FTSE 20 λόγω Eurobank, αλλά την Πειραιώς σε ρόλο... αντίβαρου. Συντηρείται η διάθεση και το κλίμα ”μόχλευσης” για αρκετές μετοχές υποτιμημένων εταιριών από ένα ευρύτερο μέρος του ταμπλό.

του Μιχαήλ Γελαντάλι

Σε ήπιους τόνους όσον αφορά στον καθαρό τζίρο και τη διακύμανση συγκεκριμένων μετοχών συνεχίζεται η συνεδρίαση. Όπως είχε αναφερθεί από το προσυνεδριακό μας σχόλιο, η ”κλειστή” σήμερα Wall Street θα επηρέαζε τη ροή συναλλαγών αρκετών ξένων και προς τη Σοφοκλέους.

Είναι ενδεικτικό πως στις 14:05 ο καθαρός τζίρος διαμορφωνόταν στα περίπου 100 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα αφορούν κυρίως σε πακέτα της Γερμανός στα 19 ευρώ.

Ο Γενικός Δείκτης παρέμενε σε διακύμανση κοντά στα χαμηλά ημέρας, πέριξ των 4.316 μονάδων, λόγω της ήπιας διόρθωσης κατά 0,16% του FTSE 20.

Κλίση που κατά κύριο λόγο οφείλεται στο -1,26% της Eurobank και δευτερευόντως στο -0,38% του ΟΤΕ και στο -0,22% της Εθνικής.

Όσον αφορά στη μετοχή της Εθνικής, θα πρέπει να σημειωθεί πως εκείνη την ώρα είχαν ”στηθεί” ισχυρά μπλοκ αγοράς από τα 36,92 μέχρι τα 37 ευρώ, που θεωρείται και… επιθυμητή για σήμερα τιμή.

Η προσφορά μέχρι τις 14:10 στη μετοχή της Εθνικής δεν οδηγούσε τους πωλητές χαμηλότερα των 37 ευρώ, ενώ οι εντολές ”εξασθενούσαν” μέχρι τα 37,06 ευρώ. Ζητούμενη είναι η συντήρηση της Εθνικής υψηλότερα των 36,9 ευρώ και στο ”κλείσιμο”.

Η σχέση ανοδικών προς καθοδικές μετοχές από το αρχικό 2/1 κλίνει ελαφρώς υπέρ των δεύτερων, με περίπου 120 μετοχές να διαμορφώνονται στο… κόκκινο.

Όσον αφορά στα επιμέρους, η μετοχή της Medicon παραμένει σχεδόν ”κλειδωμένη” στα 5,22 ευρώ.

Η μετοχή της ΑΕΓΕΚ, κοινή και προνομιούχος, αντιδρά καθώς είχε αναφερθεί (από το προσυνεδριακό σχόλιο) πως η πλευρά του βασικού μετόχου παλεύει την επαναφορά της εταιρίας.

Η μετοχή της Ridenco διαμορφώνεται κατά 5,2% υψηλότερα στο 1,22 ευρώ, στη μετοχή της Ευρωπαϊκής Πίστης οι εντολές δίνονται στο εύρος 2,15-2,18 ευρώ, η… ασυγκράτητη Jumbo φτάνει πλέον στα 15,76 ευρώ, ενώ ο ενεργειακός βραχίονας του ομίλου Μυτιληναίου, Δέλτα Project, συνεχίζει την αντίδραση από τα χαμηλότερα των 11,5 ευρώ προς (σε αυτή τη φάση) τιμές λίγο υψηλότερα των 14 ευρώ.

Για τη μετοχή της BYTE (εμφανώς υποτιμημένης εταιρίας με συγκριτικό… μειονέκτημα τη μέχρι πρότινος χαμηλή συναλλακτικότητα) οι εντολές δίνονται μέχρι και 4,2% υψηλότερα προς τα 3,54 ευρώ.

Στη μετοχή του Υγεία έχουν πραγματοποιηθεί συναλλαγές αξίας δύο και πλέον εκατ. ευρώ, καθώς στις 24/11 ”κόβεται” το δικαίωμα και ακολουθεί από τις 30 του τρέχοντος η διαδικασία αύξησης με αναλογία ένα προς δύο.

Η μετοχή της Rilken, με φειδωλή την προσφορά στα 5,44 ευρώ, διαμορφώνεται στα 5,50, ενώ οι συναλλαγές στη Lamda Development προσέγγιζαν το ένα εκατ. ευρώ.

Στη μετοχή του Σαράντη ήταν θέμα χρόνου, ανακοίνωσης θετικών αποτελεσμάτων εννεαμήνου και έγκρισης των ρωσικών αρχών, για να ισχυροποιηθεί το θεσμικό επενδυτικό ενδιαφέρον, ύστερα από συσσώρευση εβδομάδων λίγο υψηλότερα των 8 ευρώ.

Υψηλή τιμή καταγράφεται στα 10,40 ευρώ για τη μετοχή του Σφακιανάκη, το Ιασώ ενισχύεται κατά 3% στα 6,90 ευρώ, ενώ ο Περσέας, μετά και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, φαίνεται να ακολουθεί προδιαγεγραμμένη πορεία προς την περιοχή του 1,8 ευρώ.

Ελαφρώς καλύτερες οι συναλλαγές στη μετοχή του Βάρδα (ακόμη μίας εμφανώς υποτιμημένης εταιρίας) με την τιμή προς τα 2,3 ευρώ.

Στη μετοχή των Μινωικών (εδώ το παιχνίδι αφορά στην πραγματική συμμετοχή της πλευράς Παναγόπουλου και της στάσης του Γ. Τζιβέλη, ο οποίος ελέγχει ένα ποσοστό περίπου 4,5%) η προσφορά στα 4,24 ευρώ παραμένει φειδωλή.

Αντιθέτως, η ζήτηση δύο λεπτά χαμηλότερα είναι εμφανώς ισχυρότερη, ενώ κατά την προσωπική μας εκτίμηση η μετοχή ”μαζεύεται” από ”ισχυρά χέρια”.

Κάτι ανάλογο θα λέγαμε πως παρατηρούμε και στη μετοχή της AutoHellas, με την προσφορά στα 4,70 ευρώ και τη ζήτηση στα 4,68 ευρώ. Για τη μετοχή της AutoHellas σχετικά πρόσφατα η Π&Κ Χρηματιστηριακή είχε θέσει τον πήχη στα 5,4 ευρώ, από το προηγούμενο 4,8 ευρώ.

Ας μη διαφεύγει της προσοχής μας πως η AutoHellas ευνοείται, λόγω της συμμετοχής που έχει, από την εισαγωγή στο ΧΑ της Aegean Airlines. Μιας διαδικασίας που υπολογίζεται ότι θα αποφέρει 100 εκατ. ευρώ στην ιδιωτική αεροπορική εταιρία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v