Προσπάθεια ανάκαμψης στις ευρωαγορές

Σε διαδικασία επίτευξης «ισορροπίας» βρίσκονται οι αγορές της Ευρώπης, σε μία προσπάθεια ανάκαμψης από το χαμηλό τριών ετών που άγγιξαν χθες και με στήριξη από την υποχώρηση πετρελαίου.

Σε σταθερά θετικό έδαφος κινούνται οι βασικές ευρωπαϊκές αγορές, βοηθούμενες από την υποχώρηση του πετρελαίου, γεγονός το οποίο οδηγεί σε ανοδική τροχιά μετοχές ενεργοβόρων κλάδων, όπως αυτός αερομεταφορών.

Σε μία ιδιαίτερα «φορτωμένη» ημέρα από πλευράς μακροοικονομικών ανακοινώσεων, καθώς δημοσιοποιούνται τα στοιχεία για τον πληθωρισμό σε ευρωζώνη και σε ΗΠΑ, οι επενδυτές προσπαθούν να «ελέγξουν» τον πανικό ρευστοποιήσεων που τους διακατέχει.

Ιδιαίτερα η ανακοίνωση του πληθωρισμού στην ευρωζώνη – με την πρώτη «μέτρηση» της Eurostat να τον τοποθετεί στο 4% - θα δώσει αρκετά σαφείς ενδείξεις για την επικείμενη νομισματική πολιτική της ΕΚΤ.

Άνοδος 1,1% για την μετοχή της British Airways, ενώ με θετικό πρόσημο κινείται και η Richemont (3,6.%) μετά την ανακοίνωση οικονομικών μεγεθών α’ τριμήνου, καλύτερων των αναμενόμενων από την αγορά.

«Η αγορά είχε ανάγκη την πτώση πετρελαίου», σημειώνει στο Bloomberg, ο Helge Recberger, «αυτή η πορεία μπορεί να αποτελέσει παράγοντα στήριξης των μετοχικών αξιών».

Στο "συν" παραμένει ο DAX 30 ο οποίος ενισχύεται 0,35% στις 6104 μονάδες, με τον FTSE 100 να σημειώνει κέρδη 0,33% στις 5189 μονάδες και τον CAC 40 να κινείται κατά 0,27% υψηλότερα στις 4071 μονάδες.

Ακόμη και «σκληρή» μπορεί να χαρακτηρισθεί η χθεσινή συνεδρίαση στη Wall Street, όπου ο Dow Jones «έχασε» τις 11.000 μονάδες. Πιο συγκεκριμένα ο Dow Jones έκλεισε στις 10.962 μονάδες με πτώση 0,84%, ενώ ο Νasdaq σημείωσε κέρδη 0,13%, στις 2.215 μονάδες. Πτώση 1,09% για τον S&P 500, στις 1.214 μονάδες.

Η προσπάθεια σταθεροποίησης ξεκίνησε από τις ασιατικές αγορές, όπου ο Nikkei ενισχύθηκε οριακά 0,05%, αλλά η όλη κίνηση δεν στηρίχθηκε από την αγορά της Κίνας, όπου ο CSI 300 υποχώρησε 4,4%, ενώ σε ανάλογη πορεία βρέθηκε και ο Shanghai Composite με απώλειες 3,4%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v