Ανοδικό ξεκίνημα στο Χ.Α., που ακολουθεί αντιδρώντας στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια. Με αγοραστές και επαναφορά του DAX πάνω από το όριο των 10.020 μονάδων ξεκίνησε νωρίτερα (στις 10:00 ώρα Ελλάδος) η συνεδρίαση στη Φρανκφούρτη, με τον αέρα των ευρωχρηματιστηρίων, τη στήριξη της UBS και τη συμφωνία KKR με Alpha Bank-Eurobank ακολούθησε το ελληνικό.Αρχικά η ανάλυση της UBS και εν συνεχεία η ανακοίνωση της είδησης (για την οποία από νωρίς μας είχε προϊδεάσει η Αναστασία Παπαϊωάννου), ο τραπεζικός κλάδος βρέθηκε στο επίκεντρο. Η επανενεργοποίηση των αγοραστών στις μετοχές και των 4 συστημικών τραπεζών και η υπεραπόδοση για τον τίτλο της Alpha Bank ώθησαν τον ΔΤΡ και πάλι πάνω από τις 55 μονάδες, θυμίζοντας πως κύριος στόχος από τα ιστορικά ελάχιστα των 17,93 είναι η ευρύτερη περιοχή των 60 μονάδων.
Επιπρόσθετα σε ορισμένα χρηματιστηριακά γραφεία αντικείμενο συζήτησης είναι ο αγωγός ΤΑΡ αλλά και το δημοσίευμα της WSJ. Στο μεν πρώτο θέμα ο Μιχάλης Καϊταντζίδης έχει το αναλυτικό ρεπορτάζ(*) και για τις ελληνικές εταιρίες που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, στο δε δεύτερο η εύηχη (για την Αθήνα) πρόταση του ΔΝΤ δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Η ανάλυση της UBS έρχεται μετά την υπερ-θετική έκθεση της Morgan Stanley και εν μέρει εξηγεί την εστίαση των ξένων σπιτιών στον κλάδο. Η συμφωνία KKR με Alpha Bank και Eurobank συνιστά αναμφίβολα ένα πρώτο και για αυτό σημαντικό, καθοριστικό βήμα για την πολύ δύσκολη διαδρομή που ακολουθεί.
Συγκριτικά με τη χθεσινή υποτονική συνεδρίαση, η εικόνα της αγοράς στο πρώτο ημίωρο είναι κατά τι καλύτερη, πλην όμως όχι πειστική, ακόμη, και τουλάχιστον σε σημείο που να λύνει τα χέρια των long.
Eως τις 628,65 μονάδες ο Γενικός Δείκτης, πάνω από τις 175 μονάδες ο FT 25, με την πλειονότητα των μετοχών της μεγάλης κατηγορίας με αγοραστές. Από τον τραπεζικό κλάδο το ενδιαφέρον εστιάζεται σε Alpha Bank (με αφορμή τη UBS) και σε Eurobank, λόγω της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τριμήνου, μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης.
Στο 0,293-0,298 ευρώ η μετοχή της Εθνικής, υπολείπεται οριακά της τιμής της ΑΜΚ, στο 0,282-0,285 ευρώ της Πειραιώς, απέχει περισσότερο από το 0,30 ευρώ της τρίτης αύξησης.
Το 82% του τζίρου στον τραπεζικό κλάδο είναι ενδεικτικό της εστίασης του βραχυπρόθεσμου ενδιαφέροντος και της κατεύθυνσης «βιαστικών κεφαλαίων» προς τις τραπεζικές μετοχές. Προφανώς το ότι ένα ποσοστό του τζίρου(*) που ξεπερνά το 80% εστιάζεται στις τράπεζες καταδεικνύει τη... μονομέρεια όχι μόνο του Χ.Α. αλλά ακόμη και αυτήν τη μεγάλη κεφαλαιοποίηση, από τη στιγμή που στις άλλες 21 μετοχές του δείκτη δεν συγκεντρώνεται ούτε καν το 20% της αξίας των συναλλαγών.
Είναι επίσης ενδεικτικό πως σε Alpha Bank, Eurobank και ΕΤΕ είχε πραγματοποιηθεί τζίρος που ξεπερνούσε το 1 εκατ. ευρώ, με τον τέταρτο ΟΤΕ να ξεπερνά το μισό και στον ΟΠΑΠ να διαμορφώνεται σε 230 χιλιάδες ευρώ. Επίσης σε 8 από τις 25 μετοχές του δείκτη ο τζίρος δεν είχε ξεπεράσει (στο πρώτο ημίωρο) τις 10.000 ευρώ (ανά μετοχή).
Ανάλογη η εικόνα και στο ΧΠΑ, καθώς από νωρίς τα Συμβόλαια στη μετοχή της ΕΤΕ ξεπέρασαν τις 5.500, ενώ τα ΣΜΕ της Πειραιώς τις 3.050 στο ίδιο διάστημα.
Εικόνα υποκείμενης αγοράς και ΧΠΑ που παραπέμπει σε προσπάθεια επενδυτικών κύκλων να δημιουργήσουν και πάλι μόχλευση στον κλάδο, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει βραχυπρόθεσμα και ενόψει του κλεισίματος των ΣΜΕ Μαΐου την Παρασκευή.
Εκτός από τις τραπεζικές και την τριάδα (ΟΤΕ, ΟΠΑΠ, ΔΕΗ), συγκριτικά σχετικό ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τους τίτλους των Jumbo, F.F. Group, Motor Oil, Μυτιληναίου αλλά και των Attica Bank, MIG, Intralot από τη μεσαία κεφαλαιοποίηση.
Στα 8,39-8,20 ευρώ η μετοχή της Αεροπορίας Αιγαίου, που διορθώνει από τα τελευταία υψηλά των 9,06 ευρώ στις 12/5, με την αποκοπή του μερίσματος να διαμορφώνει τη βραχυπρόθεσμη τάση. Στα 7,24-7,20 ευρώ η μετοχή της ΜΕΤΚΑ που καλύπτει το αποκοπέν μέρισμα, στα 3,95-4,01 ευρώ ο τίτλος του Μυτιληναίου. Σταθερά πάνω από τα 4 και στο εύρος των 4,01-4,05 ευρώ οι συναλλαγές στη μετοχή των Ελληνικών Πετρελαίων, στα 10,22-10,39 ευρώ της Motor Oil, που έχει κάνει ισχυρή βάση στην περιοχή των 10 ευρώ.
(*) Σε ό,τι δε αφορά στη συμμετοχή κατασκευαστικών και άλλων προμηθευτών, σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής έχει διασφαλιστεί η συμμετοχή περισσότερων από 150 ελληνικών εταιριών των κλάδων κατασκευών, υγείας και ασφάλειας, πληροφορικής, συντήρησης, παροχής υπηρεσιών. Από τις μεγάλες κατασκευαστικές, έργο έχουν αναλάβει η J&P AΒΑΞ Α.Ε., σε κοινοπρακτικό σχήμα με την ιταλική Bonatti (χερσαία τμήματα του αγωγού μήκους 360 χιλιομέτρων).
Τα Σωληνουργεία Κορίνθου ανέλαβαν την προμήθεια σωλήνων διαμέτρου 48 ιντσών και μήκους περίπου 495 χιλιομέτρων, ενώ η ΤΕΡΝΑ σε συνεργασία με την ιταλική Rensco ανέλαβε την κατασκευή των σταθμών συμπίεσης του αγωγού σε Ελλάδα και Αλβανία.