Παρασκευή και... βλέπουμε

Σημαντικές υπεραξίες καταγράφηκαν τις τελευταίες ημέρες σε αρκετές μετοχές εταιριών υψηλής κεφαλαιοποίησης, ειδικότερα όμως σε τραπεζικούς τίτλους. Η υπεραπόδοση και η... παράδοση της Παρασκευής θα μπορούσε να επηρεάσει ανάλογα τη βραχυπρόθεσμη τάση. Κύριο ζητούμενο, όμως, θεωρείται η επιβεβαίωση (ή όχι) ”στηρίξεων” ισχυρών μετοχών της Μεσαίας – Μικρής Κεφαλαιοποίησης.

του Μιχαήλ Γελαντάλι

Παρασκευή και η... καθιερωμένη κατοχύρωση κερδών και το κλείσιμο θέσεων εκτιμάται πως θα διαμορφώσει και σήμερα τη βραχυπρόθεσμη τάση.

Άλλωστε και οι αναλυτές (βλ. σχετικό θέμα) κάτι ανάλογο περιμένουν, χωρίς ωστόσο να αμφισβητούν το θετικό κλίμα και την τάση που έχει διαμορφωθεί στην αγορά.

Βέβαια, στις τελευταίες συνεδριάσεις ξένοι και ”ξένοι” διαχειριστές έχουν τοποθετηθεί και βραχυπρόθεσμα σε τραπεζικούς τίτλους, διαμορφώνοντας μέχρι τα 39,68 ευρώ τη μετοχή της Εθνικής, τα 34,62 ευρώ της Eurobank, τα 29,98 ευρώ της Alpha Bank, τα 21,10 ευρώ της Πειραιώς και τα 28,86 ευρώ της Εμπορικής. Στην Αγροτική ο πήχης έφθασε χθες μέχρι τα υψηλά των 5,52 ευρώ.

Μένει λοιπόν να φανεί ποιο μέρος αυτών των αγορών θα επιχειρηθεί να κατοχυρωθεί με τη μορφή κερδών, που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φθάνουν μέχρι και το 6%-6,5%. Δηλαδή διόλου αμελητέα απόδοση –για τραπεζικό τίτλο- μέσα σε 3-4 συνεδριάσεις.

Ακόμη όμως και αν διορθώσει η αγορά, με το ενδεχόμενο αυτό να συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες, αυτό που προέχει δεν είναι τόσο τα επίπεδα στήριξης επιλεγμένων μετοχών του ”20άρη” ή ακόμη της Μεγάλης Κεφαλαιοποίησης, όσο η επιβεβαίωση (ή όχι) ανάλογων στηρίξεων για ορισμένες μετοχές της Μεσαίας – Μικρής Κεφαλαιοποίησης.

Αυτά όμως θα προσεγγιστούν σχετικά στο επόμενό μας σχόλιο.

Για την αρχή θα πρέπει να μην υποχωρήσει ο FTSE-20 χαμηλότερα των 2.255-2.260 μονάδων (περίπου 1%), κάτι που θα εξαρτηθεί κυρίως από την πορεία των Εθνικής και Eurobank.

Βέβαια, στη μετοχή της Eurobank τα ξένα και ”ξένα” κεφάλαια που τοποθετούνται λαμβάνουν περισσότερο επενδυτικού χαρακτήρα θέσεις και λιγότερο βραχυπρόθεσμου (με τη συμμετοχή των ξένων στο μετοχικό κεφάλαιο του ομίλου να εκτιμάται ότι ξεπερνά πλέον το 22%). Στο μετοχικό κεφάλαιο της Εθνικής δε, αυτή η συμμετοχή υπολογίζεται στο περίπου 40%.

Άλλωστε αυτές τις ημέρες δημοσιοποιούνται συνεχώς εκτιμήσεις και προβλέψεις αναλυτών για τα αποτελέσματα 2005 των πέντε ισχυρότερων τραπεζικών ομίλων.

Μένει όμως να φανεί στο ταμπλό πώς ακριβώς έχει η υπόθεση Intracom – Sistema, σε ποιο βαθμό προεξοφλείται πιθανή επόμενη κίνηση της Coca Cola 3E, μετά την -έστω και καθυστερημένα- παραδοχή των διερευνητικών συνομιλιών με την Cardico και βεβαίως τα εν εξελίξει μέτωπα της αγοράς σε ακτοπλοΐα και μέσα ενημέρωσης.

Στην ακτοπλοΐα είναι προφανές πως στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών, πέραν της οικογένειας Λασκαρίδη, ”χτίζουν” και άλλοι ισχυροί παράγοντες θέσεις, προσβλέποντας στην επόμενη ημέρα. Εάν αυτή μπορεί να αφορά και στη μη εισηγμένη Hellenic Seaways (πρώην Minoan Flying Dolphins).

Στα μέσα ενημέρωσης, πέραν των όσων δρομολογούνται με επίκεντρο τις αλλαγές στον Τηλέτυπο, θα επιμείνουμε πως οι εξελίξεις σχετίζονται -έστω και έμμεσα- με έτερο ισχυρότατο (και επιχειρηματικά) πόλο ενημέρωσης μη εισηγμένο στο Χ.Α.

Σημείωση: Οι ”καουμπόηδες” από το... Λονδίνο είναι -πολύ φοβούμεθα- και οι δύο όψεις του ιδίου νομίσματος. Ένα κείμενο του Γιώργου Παπανικολάου που προσυπογράφουμε ανεπιφύλακτα, ενώ προς επίρρωση των αναφερομένων καταθέτουμε μία συγκεκριμένη περίπτωση.

Με βάση την τρέχουσα ειδησεογραφία πληροφορηθήκαμε χθες μέσω διεθνούς διαδικτυακής διασύνδεσης (κοινώς... ”ρουλεμάν”) πως ο κινεζικός κολοσσός της Cosco βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για μερίδιο σε ΟΛΠ.

Αργότερα επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον της Cosco για ΟΛΠ-ΟΛΘ.

Έχοντας υπόψη μας σχετικά πρόσφατη θέση του αρμόδιου υπουργείου, διαπιστώσαμε πως ”δεν προβλέπεται μετοχοποίηση ΟΛΠ-ΟΛΘ το 2006” (σχετικό θέμα της Έλενας Λάσκαρη στις 26/1/06 – 15.16).

Επικοινωνήσαμε με τη διοίκηση του ΟΛΠ, η οποία μας διαβεβαίωσε κατηγορηματικά πως ουδέν γνωρίζει.

Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, αν και παραδέχθηκε πως υπάρχει σχετική συμφωνία για δρομολόγηση 2-11 πλοίων της κινεζικής εταιρίας από τον ερχόμενο Απρίλιο, διαβεβαίωσε κατηγορηματικά πως οι Κινέζοι δεν έχουν, ακόμη, επισκεφθεί τον Πειραιά για να ρυθμίσουν και να διευθετήσουν τεχνικής μορφής λεπτομέρειες που αφορούν από τον επίναυλο μέχρι και τη... δέστρα που θα πιάνει το εμπορικό – μεταφορικό της Cosco.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v