Οι νέες προκλήσεις απαιτούν νέους τρόπους υλοποίησης πραγμάτων. Αυτό σημαίνει όχι μόνο μια νέα προσέγγιση, αλλά μια άρνηση να σε δεσμεύουν οι κανόνες που ίσχυαν στο παρελθόν. Να τρεις τρόποι να προωθήσεις την καινοτομία για να αντιμετωπίσεις την επόμενη πρόκληση:
• Κοίτα έξω. Οι περισσότερες εταιρίες, όταν έρχονται αντιμέτωπες με την ανάγκη να καινοτομήσουν, στρέφονται στα ταλέντα που βρίσκονται στο εσωτερικό τους. Μη διστάσεις να διασχίσεις τα επιχειρησιακά σύνορα και να απευθυνθείς στο ευρύτερο δίκτυό σου.
• Κινητοποίησε παθιασμένα άτομα. Υπάρχουν άτομα που πιθανότατα παθιάζονται με το προϊόν, την ιδέα ή την περιοχή του δικού σου ενδιαφέροντος. Βρες τους και φέρ’ τους σε επαφή, έτσι ώστε να μοιραστούν ιδέες και παροτρύνει ο ένας τον άλλο να καινοτομήσει.
• Εναγκαλίσου με τις νέες τεχνολογίες. Κοίτα τις νεότερες γενιές υπαλλήλων για να δεις τι τεχνολογίες χρησιμοποιούν. Υποστήριξε και εναγκαλίσου αυτές τις τεχνολογίες, καθώς μπορεί να αποτελέσουν την πηγή της επόμενης καινοτομίας σου.
Να καινοτομείς με λιγότερα
Ακόμη και οι μεγάλες επιχειρήσεις πρέπει να καινοτομούν όπως οι νεοπαγείς επιχειρήσεις όταν σπανίζουν οι πόροι και ο χρόνος.
Αυτές είναι τέσσερις συμβουλές για να καινοτομείς σε μια δύσκολη οικονομία:
• Ξέχνα τους μεγάλους προϋπολογισμούς. Η καινοτομία δεν χρειάζεται να κοστίζει πολύ. Στηρίξου στο λογισμικό ανοιχτής πηγής, στα διαδικτυακά εργαλεία έρευνας της αγοράς και σε εικονικά πρωτότυπα για να δοκιμάσεις με φθηνό τρόπο τις ιδέες σου.
• Δοκιμάσου στην πραγματική αγορά. Μη σπαταλάς χρόνο τελειοποιώντας ατέρμονα τις ιδέες σου πριν τις παρουσιάσεις. Βγάλε έξω στην αγορά ένα «αρκετά καλό» σχέδιο, και στη συνέχεια δοκιμάσου και βελτιώσου.
• Παράλειψε το επιχειρησιακό πλάνο. Εστίασε στην υλοποίηση της ιδέας, όχι στον σχεδιασμό κάθε λεπτομέρειας.
• Λάβε αποφάσεις και προχώρα. Οι δύσκολοι καιροί απαιτούν γρήγορες αποφάσεις. Μη φοβάσαι να εγκαταλείπεις ιδέες όταν αρχίζουν να αποτυγχάνουν. Θα ελευθερώσεις δυσεύρετους πόρους, χρήσιμους για την επόμενη καλή ιδέα.
Βάζε μικρά στοιχήματα
Πώς μπορείς να βοηθήσεις την εταιρία σου να εξελιχθεί σε υπερδύναμη της καινοτομίας; Μη στοιχηματίζεις όλους τους πόρους σου σε πιθανές νέες προσφορές ή επιχειρησιακές διαδικασίες.
Απεναντίας, εκτέλεσε πολλά μικρά, φθηνά πειράματα σε ασφαλείς χώρους, όπως είναι τα γρήγορα πιλοτικά προγράμματα για να δοκιμαστούν οι ιδέες για ένα νέο προϊόν ή οι τρόποι εξυπηρέτησης πελατών.
Χρησιμοποίησε αυτά τα μικρά πειράματα για να διαπιστώσεις τι δουλεύει και τι όχι. Μετά επανάλαβε και βελτιστοποίησε έως ότου καταλήξεις στην επιτυχημένη τελική καινοτομία.
Αυτό ακριβώς έκανε η Amazon διεξάγοντας τα δικά της πειράματα –Kindle, καταστήματα Amazon και ελαστική υπολογιστική νέφους- για να προσδιορίσει και να κεφαλαιοποιήσει μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης πέρα από τον χώρο του βιβλίου, που είναι ο πυρήνας της εταιρίας.
Σκέψου σαν μια μικρή επιχείρηση
Παλαιότερα, οι μεγάλες επιχειρήσεις υπερτερούσαν των μικρών εξαιτίας της εμπειρίας τους, της εντυπωσιακής λίστας πελατών και της φαινομενικής σταθερότητας τους. Εμπιστευόμασταν τις μεγάλες επιχειρήσεις λόγω του μεγέθους τους, αλλά η οικονομική κρίση έχει πλέον αλλάξει την κατάσταση. Σήμερα οι μικρές επιχειρήσεις κερδίζουν την εμπιστοσύνη των πελατών. Ανεξάρτητα από το μέγεθος της εταιρίας σου, ανάκτησε την εμπιστοσύνη του πελάτη κάνοντας αυτό που κάνουν καλά οι μικρές επιχειρήσεις.
• Να είσαι διαθέσιμος. Οι πελάτες των μικρών εταιριών δε χρειάζεται να ουρλιάξουν στο τηλέφωνο τη λέξη «εκπρόσωπος» για να μιλήσουν σε ένα πραγματικό πρόσωπο. Επίτρεψε στους πελάτες σου να σε βρίσκουν εύκολα, και απάντησε γρήγορα στα ερωτήματα και τα αιτήματα τους.
• Κράτα τις υποσχέσεις σου. Να φέρνεις πάντοτε σε πέρας ό,τι έχεις πει ότι θα κάνεις.
• Αναπτύξου με βιώσιμο τρόπο. Η εμπιστοσύνη του πελάτη έχει κλονιστεί και οι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν ότι οι επιχειρήσεις θα είναι εκεί ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση. Διαβεβαίωσε τους πελάτες ότι ενεργείς με έναν οικονομικά υπεύθυνο και βιώσιμο τρόπο.