Για κάθε επιχείρηση που θέλει να γνωρίζει τα τεκταινόμενα στον περίγυρό της, ένα από τα σοβαρά και ζωτικά καθήκοντα του τμήματoς των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει να είναι η καταγραφή προσώπων που ασκούν επιρροές σε διάφορους τομείς και που γνωρίζουν τις αρθρώσεις των λήψεων αποφάσεων.
Οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι πάντα ιδιαιτέρως προβεβλημένοι. Το αντίθετο, θα λέγαμε. Οι αποτελεσματικοί λομπίστες είναι διακριτικοί, αποφεύγουν τα φώτα της δημοσιότητας -ή, επιλέγουν αυτά που επικυρώνουν την προσωπικότητά τους και το κύρος τους, εκεί όπου οι ίδιοι επιθυμούν.
Όπως προκύπτει από έρευνες που έγιναν στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, επιρροή ασκούν τα άτομα τα οποία:
* Είχαν υψηλά δημόσια αξιώματα ή ενεργό, πλην όμως αφανή, πολιτική δραστηριότητα,
* Καθηγητές, δημοσιογράφοι και άλλοι επιστήμονες που χαίρουν εκτίμησης για την εγκυρότητά τους,
* Πρώην πολιτικοί και δημοσιογράφοι, που αρθρογραφούν τακτικά σε εφημερίδες και περιοδικά κύρους,
* Πρώην δημόσιοι λειτουργοί και σύμβουλοι επιχειρήσεων, που προσκαλούνται τακτικά σε δημόσιες εκδηλώσεις,
*δικηγόροι με γνώσεις οικονομικές και σοβαρή διεθνή εμπειρία.
Συνεπώς, οι υπεύθυνοι για τις δημόσιες σχέσεις μιας επιχείρησης, ανάλογα με το είδος της, ας αφιερώσουν χρόνο για να εντοπίσουν ποιοι, πότε και πώς θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμοι στη διοίκηση.