Κλειδί για τις επιχειρήσεις η κουλτούρα μετασχηματισμού

«Η τεχνολογία είναι ένας τομέας που εξελίσσεται διαρκώς, του οποίου μπορείς να ηγηθείς μόνο αν έχεις πάθος και διάθεση να παρακολουθείς ή και να οδηγείς τις εξελίξεις του», δηλώνει ο Αναστάσιος Σπανίδης, CEO της Generation Y - International eBusiness Hub.

Κλειδί για τις επιχειρήσεις η κουλτούρα μετασχηματισμού
  • Συνέντευξη του κ. Αναστάσιου Σπανίδη

«Η πανδημία δίδαξε, σε όλους πλέον, ότι οι διαρκείς ψηφιακές - τεχνολογικές αλλαγές οδηγούν τις εξελίξεις», σημειώνει ο Αναστάσιος Σπανίδης, CEO της Generation Y - International eBusiness Hub. Όμως, τονίζει ότι εναπόκειται στις ίδιες τις εταιρείες να ενστερνιστούν μια φιλοσοφία διαρκούς προσαρμογής, για να μπορούν να αναπτύσσονται. Ακόμα, σχολιάζει τις αλλαγές στην ευρύτερη αγορά, κρίνει τις προσπάθειες του κράτους για ψηφιακό μετασχηματισμό και παρουσιάζει αναλυτικά τη δραστηριότητα και τις υπηρεσίες της Generation Y.

Πιστεύετε ότι η πανδημία του κορωνοϊού ενίσχυσε ή τελικά επέβαλε τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων; Ποια «διδάγματα» αφήνει στις εταιρείες;

Είναι ξεκάθαρο ότι ο Covid-19 έφερε σε προτεραιότητα, σχεδόν στο σύνολο των sectors, την ανάγκη για επένδυση στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι περισσότεροι CEOs τον τοποθέτησαν ψηλά στην ατζέντα τους και, μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις με εντυπωσιακό budget allocation προς αυτόν. Σαφώς και όλοι χρειάζονται χρόνο για να αφομοιώσουν νέες διαδικασίες, εργαλεία και μεθόδους, ωστόσο κάποια νούμερα που είδαμε εν μέσω πανδημίας ήταν πραγματικά θεαματικά.

Το βασικότερο δίδαγμα της πανδημίας έως τώρα είναι ότι οι ηγέτες οφείλουν πλέον να είναι πιο ταπεινοί και να κατανοήσουν ότι το μέλλον της εργασίας, θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το κατά πόσο τα στελέχη τους θα μπορέσουν να γίνουν ambassadors στην αγορά.

Αυτό σημαίνει ότι, όπως οι CEOs αναγκαστικά προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα που επέβαλε η πανδημία, έτσι τώρα καλούνται να εκπαιδεύσουν και τις διοικητικές τους ομάδες στην έννοια της προσαρμοστικότητας, ώστε η υιοθέτηση αυτής της νέας γνώσης και συμπεριφοράς να περάσει και προς τα κάτω, σε όλο το προσωπικό, με στόχο ένα καλύτερο σήμερα και αύριο για όλους, αλλά και για την ίδια την επιχείρηση.

Ποια είναι συνολικά η κατάσταση των ελληνικών εταιρειών όσον αφορά στις υπηρεσίες που προσφέρουν ηλεκτρονικά; Σε ποια σημεία έχουν περιθώρια βελτίωσης; Βλέπετε να διαμορφώνεται κάποια ιδιαίτερη τάση και σε ποιους τομείς δραστηριότητας;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αέναος και έχει εφαρμογή σε πολλούς τομείς, όπως για παράδειγμα τα operations, των οποίων μειώνει τα λειτουργικά κόστη, εφόσον καθετοποιεί και αυτοματοποιεί διαδικασίες.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν κάνει μεγάλα βήματα, αλλά σίγουρα αυτοί που είχαν ξεκινήσει νωρίτερα έχουν διαφορετικό βαθμό ωριμότητας και καλύτερη κατανόηση ως προς τα πού πρέπει να αφιερώσουν τις δυνάμεις τους. Περιθώρια βελτίωσης πάντα υπάρχουν, ωστόσο ο πιο σημαντικός παράγοντας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό μιας επιχείρησης είναι η ίδια η κουλτούρα της.

Ένα μεγάλο βήμα που έχει γίνει από την ελληνική κοινωνία συνολικά είναι η αποδοχή της αλλαγής, καθώς και της καινοτομίας και τεχνολογίας που έρχονται μαζί μ’ αυτήν.

Έχουμε δει να λυγίζουν πολλοί ισχυροί μαχητές της αλλαγής σε πολλούς τομείς, όπως η υγεία, τα logistics και το εμπόριο, την ίδια στιγμή που διαχρονικά παραδοσιακές εταιρείες φυσικών καταστημάτων (bricks & mortar), μπαίνουν ξαφνικά στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τέλος, αν μία τάση βλέπω να διαμορφώνεται ξεκάθαρα, είναι η ραγδαία άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, που επηρεάζει το retail σε όλους τους τομείς.

Για ψηφιακό μετασχηματισμό μιλά και το κράτος. Πώς κρίνετε τους στόχους που έχει θέσει για το ίδιο, αλλά και τα μέχρι τώρα βήματα που έχουν γίνει; Πόσο βοηθά και τις εταιρείες το πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί;

Το κράτος έχει κάνει πολύ σοβαρά βήματα προς την κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Υπάρχουν ασφαλώς περιθώρια βελτίωσης, αλλά είναι σίγουρα μια πολύ καλή αρχή. Το σημαντικότερο απ’ όλα είναι ότι το κράτος δείχνει αποφασιστικότητα να συνεχίσει αυτή την πορεία και διαμορφώνει συνεχώς τις υπηρεσίες του προς αυτή την κατεύθυνση.

Οποιοδήποτε βήμα του κράτους προς την πλευρά του ψηφιακού μετασχηματισμού βοηθά και τον πολίτη και τις εταιρείες και ολόκληρη την κοινωνία. Γι’ αυτό ακριβώς θα πρότεινα να εστιάζει όχι μόνο στο πώς να έχει καλύτερους ελεγκτικούς μηχανισμούς, αλλά στο πώς θα υπηρετεί τη συνολική πρόοδο και εξέλιξη.

Υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές για να ζητήσει κάποιος τις υπηρεσίες της Generation Y (μέγεθος, τομέας δραστηριότητας κ.λπ.); Ποια είναι η «προεργασία» που πρέπει να έχει κάνει μια εταιρεία πριν απευθυνθεί σε εσάς;

Η Generation Y εδώ και 20 χρόνια στέκεται δίπλα στις επιχειρήσεις βοηθώντας τες να πετυχαίνουν τους στόχους και τα όνειρά τους, μέσα από τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους και την αύξηση του πελατολογίου τους.

Έχουμε αναπτύξει τεχνολογίες οι οποίες είναι μοναδικές, χωρίς ποτέ να χάνουμε την πελατοκεντρική και ανθρωποκεντρική μας φύση. Είμαστε ο trusted advisor μεσαίων, μεγάλων και πολύ μεγάλων οργανισμών και αυτό είναι κάτι που αγαπάμε ιδιαίτερα, το να παίρνουμε εταιρείες συγκεκριμένου μεγέθους και να τις μεγαλώνουμε.

Όπως λέω και στην ομάδα μου, δεν υπάρχει μεγάλη και μικρή δουλειά, αλλά κερδοφόρο και μη κερδοφόρο project. Και εμείς διεκδικούμε συνεργασίες με αμοιβαίο όφελος και των δύο πλευρών, με κοινό στόχο την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων για τον συνεργάτη μας, μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό που του παρέχουμε.

Έχουμε 187 διαφορετικές υπηρεσίες, οι οποίες, όταν συνδυαστούν, δίνουν διαφορετική λύση κάθε φορά. Αντιλαμβάνεστε επομένως για τι εύρος υπηρεσιών μιλάμε. Και εδώ έρχεται η εμπειρία των συμβούλων μας, στο να διαλέγουν τις κατάλληλες λύσεις που αποδοτικά, γρήγορα και στοχευμένα θα φέρουν ένα απόλυτα μετρήσιμο αποτέλεσμα που τους κάνει να θέλουν να πάνε ακόμα παρακάτω.

Στο περιβάλλον αυτό, λοιπόν, πώς διαμορφώνεται συνολικά η στρατηγική της Generation Y; Η εταιρεία αναζητά νέα πεδία ανάπτυξης;

Η τεχνολογία είναι ένας τομέας που εξελίσσεται διαρκώς, του οποίου μπορείς να ηγηθείς μόνο αν έχεις πάθος και διάθεση να παρακολουθείς ή και να οδηγείς τις εξελίξεις του. Και αυτό ακριβώς κάνουμε στην Generation Y.

Με το μάτι μας στραμμένο συνεχώς στο πώς μπορούμε να βοηθήσουμε περαιτέρω την αγορά, συστήσαμε το GY Fast, μία από τις τελευταίες μας καινοτομίες, η οποία ήρθε να ενισχύσει τη ρευστότητα μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, βοηθώντας τες οικονομικά και γρήγορα να μπουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Και αυτό συνέβη την ίδια περίοδο που, μέσω του τοπικού μας γραφείου στην Κίνα, αναλάβαμε το rebranding μίας μεγάλης κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να μπορέσει να κάνει penetration και στην Ευρώπη, ένα τεράστιο project, υψηλών διεθνών προδιαγραφών που θα ανακοινωθεί σύντομα.

Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης και του εκάστοτε project, εφόσον υπάρχει ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού και διάθεση για ανάπτυξη, εμείς είμαστε πάντα εδώ για να βοηθάμε εκείνους που μας το ζητάνε, για να υποδεχτούν με επιτυχία την επόμενη μέρα.

v