ΟΠΕΚ και Nasdaq ”πίσω” από την πτώση στο Τόκιο

Πτωτικά έκλεισε η αγορά του Τόκιο, καθώς επηρεάστηκε αρνητικά από τις επιπτώσεις που είχε σε πολλές επιχειρήσεις η απόφαση του ΟΠΕΚ να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου, αλλά και από την χθεσινή κατακόρυφη πτώση του Nasdaq.

Πτωτικά έκλεισε η αγορά του Τόκιο, καθώς επηρεάστηκε αρνητικά από τις επιπτώσεις που είχε σε πολλές επιχειρήσεις η απόφαση του ΟΠΕΚ να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου, αλλά και από την χθεσινή κατακόρυφη πτώση του Nasdaq.

Η μείωση της παραγωγής πετρελαίου σηματοδότησε την αύξηση στην τιμή του ”μαύρου χρυσού”, που με τη σειρά της δημιούργησε ”πονοκέφαλο” στις αεροπορικές κυρίως εταιρίες, λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους.

Ας σημειωθεί επίσης ότι η Ιαπωνία είναι ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς πετρελαίου.

Η χθεσινή απόφαση του ΟΠΕΚ να μειώσει κατά 900.000 βαρέλια την παραγωγή ημερησίως, είχε σαν στόχο να μην υποχωρήσουν (όπως τουλάχιστον είχε προβλεφθεί) οι τιμές του πετρελαίου το 2004.

Τις μεγαλύτερες πιέσεις δέχθηκε σήμερα η μετοχή της Japan Airlines System.

Καταλυτικός επίσης παράγοντας για την πτώση της ιαπωνικής αγοράς, ήταν και η πρόσφατη ανατίμηση του γιεν έναντι του δολαρίου, η οποία ασκεί αρνητικό αντίκτυπο στην πορεία των εξαγωγών των ιαπωνικών επιχειρήσεων, όπως της Toyota Motor και της Honda.

Ωστόσο σήμερα, λίγο πριν το κλείσιμο της συνεδρίασης του Τόκιο, ο Ιάπωνας αξιωματούχος κ. Mitzoguchi άφησε να εννοηθεί ότι η Κεντρική Τράπεζα της Ιαπωνίας, θα ξεκινήσει και πάλι τις παρεμβάσεις στην αγορά συναλλάγματος, με στόχο την αποδυνάμωση του γιεν.

Το ιαπωνικό νόμισμα ας υπενθυμιστεί ότι εκτινάχθηκε στην αρχή της εβδομάδος, στο υψηλότερο επίπεδο των 33 τελευταίων μηνών έναντι του δολαρίου.

Μετά τις δηλώσεις του κ. Mizoguchi πάντως παρατηρήθηκαν πιέσεις στο γιεν.

O δείκτης Nikkei έκλεισε με πτώση 1,83% στις 10.310 μονάδες, ενώ ο Hang Seng στην αγορά του Χονγκ Κονγκ υποχώρησε κατά 1,17% στις 11.427 μονάδες

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v