Μ. Ξενάκης (Beaver): Όραμά μας να γίνουμε το «eBay» στη βραχυχρόνια μίσθωση αντικειμένων

«Στοχεύουμε να προκαλέσουμε το παραδοσιακό μοντέλο ιδιοκτησίας το οποίο όχι μόνο προωθεί τον υπερκαταναλωτισμό, αλλά έχει και αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον», επισημαίνει σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr o Μιχάλης Ξενάκης, ιδρυτής της πλατφόρμας Beaver.

Μ. Ξενάκης (Beaver): Όραμά μας να γίνουμε το «eBay» στη βραχυχρόνια μίσθωση αντικειμένων

Τον τρόπο με τον οποίο αποκτούμε πρόσβαση σε προϊόντα που χρειαζόμαστε προσωρινά φιλοδοξεί να επανακαθορίσει η Beaver, η πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης προϊόντων από άτομο σε άτομο.

Με στόχο την ικανοποίηση μιας πληθώρας προσωρινών αναγκών, χωρίς την επιβάρυνση του αρχικού κόστους απόκτησης ενός προϊόντος, τη δημιουργία μιας νέας πηγής εισοδήματος για εκείνους που παρέχουν τις υπηρεσίες και τα αντικείμενά τους, καθώς και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ο Μιχάλης Ξενάκης μιλά σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr για την ανάπτυξη της πλατφόρμας, η οποία πρόσφατα διακρίθηκε στο πλαίσιο του 14ου Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας Business Seeds της Eθνικής Τράπεζας.

«Απώτερος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια ολιστική λύση "360" στην αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης αντικειμένων, όπου θα διακινούνται αντικείμενα τόσο από ιδιώτες όσο και από επιχειρήσεις», επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο ιδρυτής της Beaver.

Η ιδέα γύρω από τη δημιουργία της Beaver βρίσκεται στο στάδιο υλοποίησης μιας πρώιμης μορφής προϊόντος, προκειμένου να παρουσιαστεί για την άντληση κεφαλαίων, καθώς και να λάβει ανατροφοδότηση από τους πρώτους χρήστες, ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω.

Για ποιο λόγο επιλέξατε να συμμετέχετε στον Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας Business Seeds της Eθνικής Τράπεζας;

Επιλέξαμε να συμμετάσχουμε στον Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας Business Seeds της Eθνικής Τράπεζας γιατί μας έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξουμε περαιτέρω την ιδέα μας σε ένα δομημένο περιβάλλον. Όταν ακούσαμε για τον Διαγωνισμό, η ιδέα μας βρισκόταν ακόμη σε πρωτόλειο στάδιο. Η Εθνική μας προσέφερε βήμα, δομή και στόχο. Μας έδωσε βήμα να μοιραστούμε την ιδέα μας με έμπειρα στελέχη της αγοράς και VCs και να νιώσουμε τον παλμό της πρότασης αξίας μας. Μας έδωσε δομή και στόχο διότι αρκετά θέματα δεν τα είχαμε επεξεργαστεί αρκετά και με το feedback που λάβαμε τα επεξεργαστήκαμε πολύ περισσότερο σε αυτό μας το ταξίδι.

Υπήρξε κάποιο στάδιο στην πρότασή σας που βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού και με ποιον τρόπο;

Κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού, βελτιώσαμε σημαντικά το επιχειρηματικό μας πλάνο καθώς και επιμέρους χαρακτηριστικά της πρότασης αξίας μας. Τα στελέχη της Τράπεζας και οι συνεργάτες της μας βοήθησαν με τις πολύτιμες ιδέες τους και μας πρότειναν κρίσιμες αλλαγές για την τοποθέτηση μας στην αγορά.

Λάβατε κάποια εκπαίδευση ή καθοδήγηση είτε από στελέχη της Eθνικής Τράπεζας, είτε από συνεργάτες του προγράμματος Business Seeds που σας φάνηκε χρήσιμη;

Λάβαμε πολύτιμη καθοδήγηση τόσο από τα στελέχη της Εθνικής Tράπεζας όσο και από συνεργάτες του Διαγωνισμού μέσω των workshops, του bootcamp που συμμετείχαμε, καθώς και μέσω ατομικών συζητήσεων. Μας βοήθησαν σε νευραλγικά θέματα όπως το πού πρέπει να ρίξουμε το βάρος του προϋπολογισμού μας, πώς να προσεγγίσουμε ζητήματα όπως η ασφάλιση των προϊόντων που διακινούνται στην πλατφόρμα, καθώς και πώς να προσεγγίσουμε διάφορα θέματα νομικής φύσεως.

Πού εδράζεται η ιδέα για την ανάπτυξη της πλατφόρμας Beaver και τι ακριβώς προσφέρει στους χρήστες της;

Η ιδέα προέκυψε από προσωπική ανάγκη και παρατήρηση, που στη συνέχεια εξελίχθηκε σε έρευνα της αγοράς και των καταναλωτικών συνηθειών. Αρκετοί από εμάς κατέχουμε μεγάλο αριθμό προϊόντων που χρησιμοποιούμε ελάχιστα. Από την άλλη, πλέον περιορίζουμε τις αγορές μας σε ό,τι θεωρούμε ότι θα χρησιμοποιούμε πιο συχνά. Αναβάλλουμε δηλαδή να ικανοποιήσουμε μια ανάγκη μας ή να βιώσουμε μια νέα εμπειρία εξαιτίας του αρχικού κόστους απόκτησης ενός προϊόντος. Η λύση μας στο πρόβλημα είναι μια ασφαλής γέφυρα που συνδέει κατόχους προϊόντων με εκείνους που θέλουν να καλύψουν μια προσωρινή ανάγκη τους. Οι κάτοχοι θα δημιουργούν επιπρόσθετο εισόδημα από την εκμίσθωση των αντικειμένων τους, ενώ όσοι έχουν ανάγκη, θα μπορούν να τα μισθώνουν εξοικονομώντας χρήματα. Μακροσκοπικά, στοχεύουμε να προκαλέσουμε το παραδοσιακό μοντέλο ιδιοκτησίας το οποίο όχι μόνο προωθεί τον υπερκαταναλωτισμό, αλλά έχει και αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον. Επιθυμούμε δηλαδή να συμβάλλουμε στην αειφόρο κατανάλωση, την οικονομική συμπερίληψη, καθώς και στη δημιουργία επιπρόσθετου εισοδήματος.

Πότε θα είναι διαθέσιμη η πλατφόρμα και πώς θα λειτουργεί;

Αυτή τη στιγμή είμαστε στο τελικό στάδιο της υλοποίησης μιας πρώιμης μορφής προϊόντος (MVP) η οποία θα είναι διαθέσιμη σύντομα στο ευρύ κοινό, προκειμένου να λάβουμε ανατροφοδότηση από τους χρήστες. Η πλατφόρμα θα λειτουργεί συνδέοντας κατόχους αντικειμένων με εκείνους που θέλουν να τα μισθώσουν, παρέχοντας ένα ασφαλές περιβάλλον συναλλαγών.

Τι περιλαμβάνουν τα μελλοντικά σας σχέδια για την ανάπτυξη της Beaver; Ποιος είναι ο απώτερος στόχος;

Τα μελλοντικά μας σχέδια περιλαμβάνουν την επέκταση σε διάφορα τμήματα της αγοράς, ξεκινώντας από τους φοιτητές και στοχεύοντας σταδιακά σε νέους εργαζόμενους, γονείς και επισκέπτες στη χώρα. Σχεδιάζουμε επίσης να συμπεριλάβουμε υπηρεσία φθηνής μεταφοράς μέσω συνεργασίας και να προσθέσουμε νέες κατηγορίες αντικειμένων. Aπώτερος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια ολιστική λύση "360" στην αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης αντικειμένων, όπου θα διακινούνται αντικείμενα τόσο από ιδιώτες όσο και από επιχειρήσεις. Με άλλα λόγια, το όραμά μας είναι να γίνουμε το "eBay" της βραχυχρόνιας μίσθωσης αντικειμένων.

Η υποβολή προτάσεων στον 15ο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Τεχνολογίας Business Seeds είναι σε εξέλιξη και θα διαρκέσει έως την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, στις 15:00.
Για περισσότερες πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής επισκεφθείτε το nbg.gr/competition

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v