Κάτι που ξεκίνησε ως προσωπική ανάγκη και επιθυμία έφερε επανάσταση στον χώρο της έκδοσης και πώλησης εισιτηρίων για πολιτιστικά, αθλητικά (και όχι μόνο...) γεγονότα.
«Υλοποιήσαμε μία νέα μορφή ψηφιακού εισιτηρίου στο blockchain, ως NFT (Non Fungible Token), όπου σε συνδυασμό με καινοτόμους μηχανισμούς παράδοσης των εισιτηρίων, μέσω δυναμικών qr codes (αλλάζουν κάθε λίγα δευτερόλεπτα), επιτυγχάνεται αυξημένη ασφάλεια, με απόλυτο έλεγχο και ιχνηλάτηση ολόκληρου του κύκλου ζωής ενός εισιτηρίου» μας λέει ο CEO και συνιδρυτής της ComeTogether NFT's που απαντάει στις ερωτήσεις του Euro2day.gr.
Για ποιο λόγο επιλέξατε να συμμετέχετε στον Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας Business Seeds της Εθνικής Tράπεζας;
Πρόκειται για έναν πολύ γνωστό Διαγωνισμό στο οικοσύστημα των startup και είναι ο μακροβιότερος θεσμός του είδους του. Αν και το χρηματικό έπαθλο ήταν σίγουρα ελκυστικό αρχικά, στη συνέχεια συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντική ήταν η καθοδήγηση που λάβαμε, καθώς και η δικτύωση, η οποία αναμένουμε να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη μας.
Υπήρξε κάποιο στάδιο στην πρότασή σας που βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού και με ποιον τρόπο;
Σίγουρα το να μπεις στη διαδικασία να γράψεις αναλυτικά το business plan σου για να κάνεις την αίτηση στο Διαγωνισμό, σε βοηθάει να ξεκαθαρίσεις περαιτέρω τη σκέψη σου και να επικεντρωθείς καλύτερα στο unique selling point σου και στην τοποθέτηση σου στην αγορά.
Λάβατε κάποια εκπαίδευση ή καθοδήγηση είτε από στελέχη της Εθνικής Tράπεζας, είτε από συνεργάτες του προγράμματος Business Seeds που σας φάνηκε χρήσιμη;
Ναι, λάβαμε εκπαίδευση και καθοδήγηση τόσο από στελέχη της Εθνικής Tράπεζας όσο και από συνεργάτες του προγράμματος Business Seeds. Η καθοδήγηση αυτή μάς παρείχε πολύτιμες γνώσεις και εργαλεία που συνέβαλαν στην εξέλιξη της startup μας.
Δώστε μου ένα βιογραφικό της ComeTogether NFTs και της ομάδας. Πότε δημιουργήθηκε, τι ακριβώς κάνει, ποια ορόσημα έχει διανύσει μέχρι σήμερα;
Η ComeTogether επανεφηύρε το ticketing για μεγιστοποίηση του τζίρου των διοργανωτών και του ενθουσιασμού τού κοινού. Ιδρύθηκε το 2018, το προϊόν βγήκε live το 2019 και έχει πουλήσει επιτυχώς περισσότερα από 400.000 εισιτήρια για πάνω από 1.800 εκδηλώσεις σε Ελλάδα, Αγγλία, Ισπανία, Αυστραλία και πιλοτικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα; Ποιο κενό εντοπίσατε στην αγορά;
Όντας κάποιοι από τους συνιδρυτές λάτρεις των μουσικών εκδηλώσεων, είχαμε βιώσει απογοητευτικές εμπειρίες εξαιτίας του λεγόμενου “ticket scalping”. Για παράδειγμα, όταν ήμουν φοιτητής ΗΜΜΥ ΑΠΘ γύρω στο 2012, προσπαθούσα επί συνεχή χρόνια, δυστυχώς χωρίς επιτυχία, να αγοράσω εισιτήριο για την Tomorrowland - ένα από τα μεγαλύτερα events ηλεκτρονικής μουσικής στον κόσμο. Με το που άνοιγε όμως η προπώληση, τα εισιτήρια εξαντλούνταν μέσα σε δευτερόλεπτα. Αυτό που συνέβαινε ήταν ότι κάποιοι κερδοσκόποι (ticket scalpers) χρησιμοποιούσαν ακόμα και “ticket bots”, για να αγοράσουν μαζικά εισιτήρια, με μοναδικό σκοπό να τα μεταπωλήσουν σε πολλαπλάσια τιμή, σε μη ελεγχόμενες online δευτερογενείς αγορές, όπως το Viagogo. Η ακόμα χειρότερη εκδοχή είναι όταν τα εισιτήρια από τις μη ελεγχόμενες δευτερογενείς αγορές είναι ψεύτικα ή ήδη σκαναρισμένα, με αποτέλεσμα να πέφτει θύμα απάτης ο αγοραστής και να μην καταφέρνει να μπει στην εκδήλωση.
Το 2017, κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μου πορείας ως μηχανικός λογισμικού, ανακάλυψα την τεχνολογία του blockchain και των crypto, και συνειδητοποίησα ότι έχει τη δυναμική να φέρει πολύ μεγάλα οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία. Το πάθος μας για την τεχνολογία blockchain ήταν αυτό που μας ένωσε με τους υπόλοιπους τρεις συνιδρυτές, Σταύρο Αντωνιάδη, Στάθη Μήτσκα και Νίκο Χατζηβασιλειάδη. Όταν συνειδητοποιήσαμε ότι αυτή η τεχνολογία, έχει τη δυνατότητα να λύσει το πρόβλημα του ticket scalping, αποφασίσαμε να φτιάξουμε εμείς αυτή τη λύση!
Υλοποιήσαμε λοιπόν μία νέα μορφή ψηφιακού εισιτηρίου στο blockchain, ως NFT (Non Fungible Token), όπου σε συνδυασμό με καινοτόμους μηχανισμούς παράδοσης των εισιτηρίων, μέσω δυναμικών qr codes (αλλάζουν κάθε λίγα δευτερόλεπτα), επιτυγχάνει αυξημένη ασφάλεια, με απόλυτο έλεγχο και ιχνηλάτηση ολόκληρου του κύκλου ζωής ενός εισιτηρίου. Έτσι ο διοργανωτής μπορεί να προστατεύσει το κοινό του από φαινόμενα “μαύρης” δευτερογενούς αγοράς και ticket scalping, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ξεκλειδώσει έξτρα τζίρο από τις ελεγχόμενες μεταπωλήσεις.
Στην πορεία, καθώς εμβαθύναμε περισσότερο στις ανάγκες των πελατών και της αγοράς μας, αλλά και βλέποντας ταυτόχρονα την τεχνολογία των NFTs να φέρνει νέες επαναστατικές δυνατότητες για marketing και community building, επεκτείναμε το προϊόν μας προς μία επιπλέον κατεύθυνση. Δώσαμε τη δυνατότητα σε διοργανωτές εκδηλώσεων, αθλητικές ομάδες, φεστιβάλ, χώρους κ.λπ. να μπορούν να προσφέρουν ψηφιακά συλλεκτικά, ώστε τα εισιτήρια να μην είναι απλά ένα βαρετό qr code, αλλά να έχουν και περιεχόμενο (πχ 3D τέχνη, video clips, μουσική, βίντεο με στιγμιότυπα από την εκδήλωση). Αυτά τα συλλεκτικά έχουν τη δυναμική να ξεκλειδώσουν οργανικό μάρκετινγκ από το κοινό που τα μοιράζεται στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και ταυτόχρονα έξτρα χορηγικό τζίρο.
Έχετε σηκώσει κάποια χρηματοδότηση; Σας ενδιαφέρει να αναζητήσετε χρηματοδότηση;
Έχουμε εξασφαλίσει πάνω από €900.000 σε συνολικές επενδύσεις και χρηματοδοτήσεις μέχρι σήμερα. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε αναζήτηση νέας χρηματοδότησης με στόχο την διείσδυση στην αγορά του αθλητισμού και την επέκταση στην αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.