Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πιέσεις στις ευρωαγορές διά χειρός... Κίνας

Η αύξηση των κινεζικών επιτοκίων αλλά και η απόφαση του Πεκίνου να βάλει φρένο στις πωλήσεις αυτοκινήτων είναι οι βασικοί παράγοντες που οδηγούν χαμηλότερα τις ευρωαγορές και τα futures της Wall.

Απώλειες καταγράφουν οι περισσότεροι χρηματιστηριακοί δείκτες στις ευρωπαϊκές αγορές, μετά και το -2% που κατέγραψε η κινεζική αγορά. Αιτία είναι η αύξηση των επιτοκίων στην οποία προχώρησε η Κίνα κατά 25 μονάδες βάσης αλλά και η απόφαση της κυβέρνησης του Πεκίνου να μειώσει στο ένα τρίτο τις πινακίδες αυτοκινήτων που θα εκδώσει για το 2011.

Συγκεκριμένα, ο γερμανικός DAX 30 υποχωρεί κατά 1,45% στις 6.995 μονάδες, ενώ ο γαλλικός CAC 40 καταγράφει απώλειες 1,18% στις 3.854 μονάδες. Επισημαίνεται ότι το Χρηματιστήριο του Λονδίνου είναι κλειστό λόγω αργίας.

Στις αγορές του ευρωπαϊκού Νότου ο ισπανικός ΙΒΕΧ υποχωρεί κατά 2,19% στις 9.885 μονάδες, ο πορτογαλικός PSI καταγράφει απώλειες 1,14% στις 7.768 μονάδες και ο ιταλικός ΜΙΒ υποχωρεί κατά 1,13% στις 20.538 μονάδες.

Πτωτικά κινούνται και τα futures των βασικών χρηματιστηριακών δεικτών της Wall Street.

Η κινεζική αύξηση επιτοκίων είναι ένας από τους παράγοντες που δημιουργούν αρνητικό κλίμα στις ευρωαγορές καθώς οι αναλυτές προβλέπουν ότι θα ακολουθήσουν και άλλες αυξήσεις επιτοκίων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη. Κατά συνέπεια, ο χρηματοοικονομικός κλάδος δέχεται πιέσεις κατά τη σημερινή συνεδρίαση, με τη μετοχή της Societe Generale S.A. να υποχωρεί περισσότερο από 2% και της BNP Paribas S.A. να καταγράφει απώλειες της τάξεως του 1,5%

Γεγονός όμως είναι επίσης ότι οι ευρωαγορές με το  μίνι ράλι του Δεκεμβρίου είχαν αγγίξει τα υψηλότερα επίπεδα από την κατάρρευση της Lehman Brothers. Τα δημοσιεύματα που φέρουν την Deutsche Bank να προβλέπει ότι η Πορτογαλία θα ακολουθήσει τον δρόμο της Ελλάδας και της Ιρλανδίας προς τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης συμβάλλουν στις έντονες πτωτικές πιέσεις οι οποίες καταγράφονται στις αγορές της ευρωπαϊκής περιφέρειας.

Στο στόχαστρο, όμως, βρίσκονται και οι αυτοκινητοβιομηχανίες: η μετοχή της Volkswagen, επί παραδείγματι, υποχωρεί 5,4% και της BMW AG στο -4,6%. Αιτία είναι η αιφνιδιαστική απόφαση της κυβέρνησης του Πεκίνου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους της κινεζικής πρωτεύουσας βάζοντας φρένο στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v