Πριν από λίγα χρόνια, η κατάσταση στην ακτοπλοΐα φάνταζε σχεδόν απελπιστική, με τις περισσότερες εταιρίες να έχουν σημαντικότατα χρέη προς τις τράπεζες , ελάχιστα κέρδη και περιορισμένη δυναμική.
Μοναδικός ισχυρός παίκτης, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στην ευρύτερη… τσέπη του, φάνταζε ο όμιλος Γκριμάλντι, που κατείχε ήδη την πλειοψηφία στις Μινωικές Γραμμές και κυνηγούσε να αποκτήσει τον έλεγχο της Hellenic Seaways, στην οποία είχε επίσης σημαντικό ποσοστό.
Σήμερα, ο όμιλος Γκριμάλντι παραμένει μεν ο πιο ισχυρός παίκτης, ως συνολικό μέγεθος, πλην όμως, μετά τα δύο διαδοχικά ντιλ της Attica Group (το ένα εκ των οποίων με τις… Μινωικές του ομίλου Γκριμάλντι), μέσω των οποίων απέκτησε ποσοστό της τάξεως του 98% της Hellenic Seaways, υπάρχουν πλέον δύο πολύ σημαντικοί πόλοι, ικανοί να διαμορφώσουν εξελίξεις και να κάνουν νέες επενδύσεις, πιθανώς σε συνεργασία και με άλλους επενδυτές, ενώ συνολικά ο κλάδος φαίνεται να βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην εξυγίανσή του.