Ένας στους δύο καταναλωτές διεθνώς μπορεί να χαρακτηριστεί πλέον «ηθικός καταναλωτής», με τις αγοραστικές του συνήθειες να τού έχουν προσδώσει την συγκεκριμένη περιγραφή.
Πιο συγκεκριμένα, το 50% των καταναλωτών παγκοσμίως είναι διατεθειμένο να πληρώσει παραπάνω για προϊόντα και υπηρεσίες που προέρχονται από εταιρείες κοινωνικά υπεύθυνες –ποσοστό που έχει αυξηθεί πέντε ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2011. Περισσότερο «ηθικοί καταναλωτές» δηλώνουν οι νεότεροι, κάτω των 30 ετών. Την μεγαλύτερη αύξηση, ωστόσο, σε σχέση με το 2011 παρουσιάζουν οι καταναλωτές μεταξύ 40-44 ετών, με το ποσοστό αυτών να διαμορφώνεται από 38% το 2011 σε 60% το 2017.
Ως «ηθικοί καταναλωτές» ορίζονται εκείνοι που δηλώνουν πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για προϊόντα και υπηρεσίες που προέρχονται από εταιρείες που υλοποιούν κοινωνικά και περιβαλλοντικά προγράμματα. «Ενώ οι προσπάθειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη απήχηση στους νεότερους καταναλωτές, η σημαντική μεταβολή της πρόθεσης των μεσηλίκων καταναλωτών ως προς αυτές αυξάνει τις ευκαιρίες των επιχειρήσεων και την δυνατότητά τους να απευθύνονται σε ένα διευρυμένο κοινό», σχολίασε η Βίκυ Γρηγοριάδου, Market Leader για την Nielsen Ελλάδας.
«Σήμερα οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνήσουν την κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά τους σε ένα διευρυμένο κοινό νεότερων αλλά και μεγαλύτερων σε ηλικία καταναλωτών».
Ένα επιπλέον σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα της Nielsen είναι το γεγονός ότι το 43% των ερωτηθέντων σε παγκόσμιο επίπεδο αναφέρει ότι και στην πράξη στηρίζει με τις επιλογές του τις ηθικά υπεύθυνες εταιρείες, ποσοστό χαμηλότερο μόνον κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με αυτούς που το υποστηρίζουν κατά δήλωση. Επίσης, φαίνεται ότι περισσότερο οι άντρες σε σχέση με τις γυναίκες στηρίζουν έμπρακτα τις εν λόγω εταιρείες, με αντίστοιχα ποσοστά 45% και 41%.