Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τρέχουν για τις ρυθμιστικές αρχές στο ΤΑΙΠΕΔ

Η «Ομάδα Δράσης» (Task Force) της Κομισιόν υπό τον Χορστ Ράιχενμπαχ έχει αναλάβει να επεξεργαστεί και να παραδώσει στο ΤΑΙΠΕΔ το ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας μισής ντουζίνας νέων ρυθμιστικών αρχών.

Τρέχουν για τις ρυθμιστικές αρχές στο ΤΑΙΠΕΔ
Η «Ομάδα Δράσης» (Task Force) της Κομισιόν υπό τον Χορστ Ράιχενμπαχ έχει αναλάβει να επεξεργαστεί και να παραδώσει στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) το ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας μισής ντουζίνας νέων ρυθμιστικών αρχών σε τομείς της οικονομίας που ανοίγουν στον ανταγωνισμό μέσω των ιδιωτικοποιήσεων.

Η σύσταση των συγκεκριμένων ρυθμιστικών αρχών θεωρείται προϋπόθεση για την προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων σε τομείς όπως η ύδρευση, τα λιμάνια, οι μαρίνες, τα αεροδρόμια και οι αυτοκινητόδρομοι.

Η καθυστέρηση στη σύστασή τους, χάρη στις εκλογές και το κλίμα πολιτικής αστάθειας, κινδυνεύει να οδηγήσει προς τα πίσω τους διαγωνισμούς για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, η πώληση μετοχών των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ και ο πρώτος γύρος παραχωρήσεων σε μικρά λιμάνια / μαρίνες της χώρας.

Οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί έχουν προγραμματιστεί για το προσεχές δίμηνο, όπως και οι διαγωνισμοί για πώληση και επαναμίσθωση 28 κτιρίων του δημοσίου, την πώληση του 35% των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), του 29% του ΟΠΑΠ, των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ και του 90% των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Θεωρείται σχεδόν σίγουρο πως θα καθυστερήσουν αν, εξαιτίας της πολιτικής αβεβαιότητας, δεν ψηφιστούν οι νόμοι που καθορίζουν το πλαίσιο λειτουργίας των ανεξάρτητων ρυθμιστικών αρχών.

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα του μνημονίου προέβλεπε πως το θεσμικό πλαίσιο για τις νέες ρυθμιστικές αρχές θα ήταν έτοιμο μέσα στον Ιούνιο, αλλά με τα σημερινά δεδομένα κάτι τέτοιο θεωρείται δύσκολο. Οι νέες ρυθμιστικές αρχές θα λειτουργούν κατά τα πρότυπα της ΡΑΕ στην ενέργεια ή της ΕΕΤΤ στις τηλεπικοινωνίες και θα έχουν λόγο για σειρά θεμάτων που ξεκινούν από την τιμολογιακή πολιτική και φτάνουν μέχρι την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, τη διαχείριση των υποδομών και τη διαφύλαξη του ανταγωνισμού.

Η σύστασή τους θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να μη μετατραπεί ένα δημόσιο μονοπώλιο σε ιδιωτικό ή να δημιουργηθεί ολιγοπώλιο (π.χ. επειδή 2 – 3 όμιλοι θα αποκτήσουν τα μικρά λιμάνια ή τις μαρίνες της χώρας).

Παράταση για Αφάντου

Μετά την αποτυχημένη απόπειρα (υπήρξε μόνο ένας ενδιαφερόμενος) παραχώρησης του κτήματος Κασσιόπη στην Κέρκυρα, η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων προχώρησε την Παρασκευή σε παράταση της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της Αφάντου στη Ρόδο. Η παράταση δεν ήταν, μάλιστα, μικρή, αλλά δίμηνη.

Η προθεσμία για το πρώην γκολφ της Αφάντου (είναι η τέταρτη φορά που επιχειρείται η παραχώρησή του από το ελληνικό δημόσιο) έληγε αρχικώς στις 22 Μαϊου, αλλά μετατέθηκε για τις 10 Ιουλίου. Εντός του Ιουνίου, το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να έχει «πακετάρει» και ένα ακόμα τμήμα ακινήτων του δημοσίου που θα παραχωρηθεί πως εκμετάλλευση.

Η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων προχώρησε και σε ένα πρώτο «πακετάρισμα» περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που πρόκειται να παραχωρηθούν.

Προκήρυξε διαγωνισμό για μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη λειτουργία των αεροδρομίων από τις οποίες προκύπτει πως έχουν δημιουργηθεί τρεις ομάδες: Στην πρώτη εντάσσονται τα αεροδρόμια Κέρκυρας, Μυκόνου και Ιωαννίνων, στη δεύτερη τα αεροδρόμια Ακτίου Πρέβεζας, Καρπάθου, Ικαρίας και Χανίων και στην τρίτη τα αεροδρόμια Μυτιλήνης, Ρόδου και Χίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v