Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφάλιση ΙΧ: Κέρδη το 2014, προβληματισμός το 2016

Μια... δεύτερη ανάγνωση της μελέτης της ΕΑΕΕ μέσα από τις εξελίξεις του 2015 και τις διαμορφούμενες φετινές προοπτικές - Οι νομοί της Ελλάδας με τους πιο «ζημιάρηδες» και τους πιο ασφαλείς οδηγούς.

Ασφάλιση ΙΧ: Κέρδη το 2014, προβληματισμός το 2016

«Η μελέτη για τον κλάδο οχημάτων που εκπόνησε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας παρουσιάζει σημαντικό ενδιαφέρον, ωστόσο αναφέρεται στο έτος 2014, πράγμα που αν κάποιος δεν συνεκτιμήσει, κινδυνεύει να οδηγηθεί σε λανθασμένα συμπεράσματα». Αυτό δήλωσε στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας της ασφαλιστικής αγοράς, θέλοντας να επισημάνει τις αλλαγές που συνέβησαν μέσα στο 2015, αλλά και τις δρομολογούμενες φετινές εξελίξεις.

Σύμφωνα με τον ίδιο παράγοντα, «πράγματι, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη ο δείκτης ζημιών (loss ratio) στον κλάδο οχημάτων μειώθηκε σημαντικά στο 42,5% έναντι του 56,6% το 2013. Γενικότερα, ο συγκεκριμένος κλάδος κατέστη σαφώς κερδοφόρος το 2014, για δύο κυρίως λόγους:

Πρώτον, γιατί η συχνότητα ζημιών έχει μειωθεί κατά πολύ μέσα στην κρίση και ενώ το 2010 υπερέβαινε το 11%, το 2014 διαμορφώθηκε στο 9,27%. Και δεύτερον, γιατί οι εταιρείες με δικές τους ενέργειες και σε συνδυασμό με τις μετριότερες απαιτήσεις των συνεργείων αυτοκινήτων, έχουν καταφέρει να περιορίσουν τη μέση ζημία αστικής ευθύνης από τα 1.977 ευρώ του 2012, στα 1.953 του 2013 και στα 1.871 ευρώ του 2014.

Παρ' όλα αυτά, η κατάσταση στον κλάδο είναι σήμερα πολύ διαφορετική από εκείνη του 2014. Πρώτον, γιατί τόσο πέρυσι, όσο και φέτος, οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν υιοθετήσει σημαντικές εκπτώσεις τιμολογίων. Δεύτερον, γιατί το 2014 ήταν η πρώτη χρονιά μετά το 2010 όπου η συχνότητα των ατυχημάτων εμφάνισε άνοδο διακόπτοντας την καθοδική της πορεία. Η μεγάλη πτώση στις τιμές των καυσίμων αύξησε την κυκλοφορία των αυτοκινήτων το 2015 και το ίδιο πιθανολογείται ότι θα συμβεί και φέτος. Έχουμε διαπιστώσει εμπειρικά άλλωστε πως πέρυσι η συχνότητα των ατυχημάτων κινήθηκε ανοδικά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Με άλλα λόγια, θέλω να πω ότι τα μεγάλα περιθώρια κέρδους είναι στοιχεία του παρελθόντος και όχι του παρόντος. Και ούτε και του μέλλοντος, φοβάμαι».

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα συμπεράσματα της μελέτης είναι πολύ σημαντικά. Μεταξύ αυτών, καταγράφονται οι συχνότητες των ατυχημάτων ανά νομό.

Μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων λοιπόν παρατηρήθηκε το 2014 στους νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας και Ηρακλείου, ενώ στον αντίποδα, τα μικρότερα ποσοστά ατυχημάτων είχαν η Ροδόπη, η Λήμνος, η Λέσβος, η Σάμος και ο νομός Καρδίτσας.

Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέσο κόστος ατυχημάτων δεν παρατηρήθηκε στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, αλλά στους νομούς Χανίων, Δωδεκανήσου, Έβρου, Δράμας, Κιλκίς, Πέλλας, Καστοριάς, Λάρισας, Άρτας, Αιτωλοακαρνανίας, Πρέβεζας, Τρικάλων, Ευβοίας, Κορινθίας, Αργολίδας, Ηλείας και Μεσσηνίας.

Το μικρότερο μέσο κόστος ατυχήματος εμφάνισαν οι νομοί Σάμου, Φλώρινας, Ημαθίας, Ευρυτανίας και Φωκίδας.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τόσο η συχνότητα όσο και το μέσο κόστος των ατυχημάτων επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες όπως η κυκλοφοριακή κίνηση, οι καιρικές συνθήκες και η ποιότητα του οδικού δικτύου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v