Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αντεπιτίθενται

Τι σχεδιάζουν προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κρίση και τα αυξανόμενα μερίδια των εναλλακτικών δικτύων. Τι σηματοδοτεί το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται από το θεσμικό πλαίσιο του Solvency II.

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αντεπιτίθενται

Σε μια περίοδο που οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές πλήττονται από την οικονομική κρίση, αλλά επιπλέον και από τα αυξημένα μερίδια αγοράς που κερδίζουν ανταγωνιστικά κανάλια διανομής (τράπεζες και internet), φαίνεται πως το 2016 θα εντείνουν τις προσπάθειές τους και θα στραφούν προς συμβόλαια υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

Και αυτό γιατί μπορεί σε συνδικαλιστικό επίπεδο (π.χ. η κίνηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με πρόεδρο τον κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου) να ασκούνται πιέσεις προς την ΤτΕ προκειμένου να αποτραπούν «αθέμιτες πολιτικές τραπεζών» στην προσέλκυση πελατών, ωστόσο κοινή αντίληψη είναι πως:

Πρώτον, το διαδίκτυο θα συνεχίζει κερδίζει μερίδια αγοράς στον κλάδο αυτοκινήτου και ως ένα βαθμό στην υγεία, καθώς σε περιβάλλον Solvency II και οικονομικής κρίσης οι ασφαλιστικές εταιρείες θα επιδιώξουν να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους και να προσφέρουν χαμηλότερα τιμολόγια και

δεύτερον, οι ελληνικές τράπεζες θα εντείνουν τις προσπάθειές τους στις ασφαλιστικές εργασίες, καθώς η βασική δραστηριότητά τους (χορηγήσεις) έχει συρρικνωθεί σημαντικά. Άλλωστε, ακόμη και σε περιόδους κρίσης, οι θυγατρικές τους εταιρείες (Εθνική Ασφαλιστική, Eurolife, ΑΤΕ Ασφαλιστική) σημειώνουν κέρδη δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο η κάθε μία.

Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον, ολοένα και περισσότεροι παράγοντες της αγοράς συμφωνούν πως οι διαμεσολαβούντες θα πρέπει να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους σε προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας και κυρίως να πείσουν τους πελάτες πως τους συμφέρει να διαθέτουν μεγαλύτερο ποσοστό του εισοδήματός τους για τις ασφαλιστικές τους καλύψεις.

Χαρακτηριστικά της κατάστασης είναι τα όσα ειπώθηκαν στο πρόσφατο συνέδριο που οργάνωσαν οι Απόλλων Μεσίτες Ασφαλίσεων και Safe Line στα πλαίσια του Money Show, με τον διευθυντή του πρακτορειακού δικτύου της MetLife κ. M. Χατζηδημητρίου να αναφέρεται μεταξύ άλλων:

• Στην ανάγκη «στροφής προς τη ζωή», επισημαίνοντας τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης που έχουν οι ασφαλιστικές εργασίες του συγκεκριμένου κλάδου στην ελληνική αγορά, τόσο στο συνταξιοδοτικό, όσο επίσης στα συμβόλαια υγείας (ώριμη πλέον η αγορά με ενημερωμένους πελάτες), και στα προϊόντα καλύψεων.

• Στην ανάγκη επαναξιολόγησης των προτεραιοτήτων των Ελλήνων, διαθέτοντας μεγαλύτερο ποσοστό του εισοδήματός τους στις ασφαλίσεις ζωής, οι οποίες δεν αποτελούν προϊόν πολυτελείας, αλλά αντίθετα βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας των αναγκών.

Για τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης της ασφαλιστικής παραγωγής, μίλησε στο ίδιο συνέδριο και ο διευθυντής πωλήσεων ζωής ανεξάρτητων δικτύων της Generali κ. Γαβρήλος Κατσάνος, τονίζοντας την ανάγκη του διαμεσολαβητή να προσφέρει προστιθέμενη αξία, «μετατρέποντας το χαρτί του συμβολαίου σε λύση για τους πελάτες του». Ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά, πως η ενώ ελληνική ασφαλιστική παραγωγή έκλεισε πέρυσι γύρω στα 3,7 δισ. -και βρισκόταν το 2010 στα 5,5 δισ. ευρώ- η παραγωγή της Πορτογαλίας (μιας αρκετά συγκρίσιμης χώρας) κυμαίνεται κοντά στα 10 δισ. ευρώ!

Μάλιστα, ο κ. Κατσάνος, σημείωσε και αυτός αρκετούς τομείς ασφαλίσεων που έχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, όπως η σύνταξη, η υγεία, η αστική ευθύνη και οι ασφαλίσεις κατοικίας (πολύ μικρός όγκος αν εξαιρέσει κάποιος τα ακίνητα που έχουν αποκτηθεί μέσω δανεισμού).

Σύμφωνα τέλος με τους παράγοντες της αγοράς, αναμένεται μέσα στο τρέχον έτος να δούμε αρκετές συμπράξεις δυνάμεων τόσο στο χώρο των ασφαλιστικών εταιρειών, όσο και σε αυτόν των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v