Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 13 2024

Αττική Οδός: Τα χαμόγελα, το ερώτημα και μια μπηχτή-Πόρτα ΠΑΣΟΚ σε Ραγκούση-Tips για Βασιλάκη, ΑΤΤ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Αττική Οδός: Τα χαμόγελα, το ερώτημα και μια μπηχτή-Πόρτα ΠΑΣΟΚ σε Ραγκούση-Tips για Βασιλάκη, ΑΤΤ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Πανηγυρική η χθεσινή υπογραφή της νέας σύμβασης Παραχώρησης, η οποία λογικά θα «τρέξει» προς το οριστικό της κλείσιμο εντός της 5μηνης προθεσμίας, ήτοι στο α’ τρίμηνο του 2025.

Η ιδιαιτερότητα βέβαια της πρωτοφανούς διαδικασίας, δηλαδή της μετάβασης από την παλιά Παραχώρηση (Ακτωρ Παραχωρήσεις-Άβαξ) στη νέα Παραχώρηση από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με ενδιάμεση... στάση, ίσως να εξηγεί και την προσωρινή «ασάφεια» για το ποιος θα είναι ο κύριος του έργου και ο λειτουργός του στο μεσοδιάστημα.

Ακόμη και χθες δεν υπήρξε τοποθέτηση σχετικά με το πού θα καταλήξει το asset, δηλαδή στο Υπουργείο Υποδομών ή στο ΤΑΙΠΕΔ, εφόσον υποχρεωτικά θα μεταβιβαστεί στο δημόσιο.

Αντίστοιχα ασαφές παραμένει ποιος θα λειτουργεί τον αυτοκινητόδρομο από τις 6 Οκτωβρίου και μετά. Η περίπτωση ανάθεσης στον σημερινό λειτουργό (Αττικές Διαδρομές) προϋποθέτει κάποιου είδους σύμβαση, ομοίως και για την περίπτωση που επιλεγεί νέος φορέας, όπως για παράδειγμα η Νέα Οδός, θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που λειτουργεί την ΑΘΕ.

 

ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ: Παρά την ευτυχή κατάληξη του διαγωνισμού, δεν πρέπει να αγνοηθεί η «μπηχτή» του προέδρου του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργου Περιστέρη (φωτ.), κατά τον οποίο «η Αττική Οδός δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως νησίδα, αλλά ως νευραλγικό κομμάτι ενός ευρύτερου κυκλοφοριακού ιστού, που πρέπει να αναπτυχθεί και να επεκταθεί περαιτέρω…».

Να θυμίσουμε πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας (μαζί με Άκτωρ και Ιντρακάτ) που έχει επιλεγεί ως ανάδοχος για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, την περιβόητη σύνδεσή της με την Εθνική Οδό μέσω της Λεωφ. Κύμης.

Πρόκειται για έργο που πρακτικά δεν έχει χρηματοδότηση, καθώς απεντάχθηκε από το ΠΔΕ και ακόμη αναζητούνται οι πόροι που θα εξυπηρετήσουν τον προϋπολογισμό του, που ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ.

Επίσης στον «πάγο» βρίσκεται η πρότυπη πρόταση της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (36%)-Άκτωρ Παραχωρήσεις (32%) και Άβαξ (32%) για τις τρεις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Σήραγγα Ηλιούπολης, την ώρα που ο βασικός αυτοκινητόδρομος έχει πλησιάσει τα όρια της χωρητικότητάς του, αλλά και που προετοιμάζονται μεγάλου μεγέθους ιδιωτικές αστικές αναπλάσεις στο Ελληνικό και στο Λαύριο.

 

ΣΥΡΙΖΑ: Σημειώναμε χθες ότι ξαφνικά άρχισε να… βρέχει χρήμα στην Κουμουνδούρου, με αφορμή την ενημέρωση στους απλήρωτους εργαζόμενους σε «Αυγή» και «Στο Κόκκινο» ότι θα αρχίσει εντός των ημερών σταδιακά η πληρωμή τους.

Μεταφέραμε επίσης την ενημέρωση υπευθύνων πως δεν έχει κινηθεί ακόμα η δανειοδότηση του κόμματος, όπως είχε αποφασιστεί λίγες μέρες πριν από την πρόταση μομφής στον Στέφανο Κασσελάκη.

Αυτό που μαθαίνουμε τώρα είναι ότι στις υπάρχουσες οικονομικές υποχρεώσεις θα προστεθούν τα έξοδα του τριήμερου συνεδρίου και των δύο γύρων για την εκλογή προέδρου.

Και ναι μεν τα έξοδα για το συνέδριο ήταν προϋπολογισμένα, αφού είχε προγραμματιστεί έτσι κι αλλιώς το κανονικό συνέδριο του Οκτωβρίου, το οποίο μετατράπηκε σε έκτακτο για τον Νοέμβριο, αλλά προκύπτουν νέα από τις διπλές προεδρικές κάλπες. Δηλαδή για ψηφοδέλτια, τάμπλετ, spots κ.λπ., που δεν ήταν «αναμενόμενα».

Επομένως, λογικά πρέπει να τρέξει γρήγορα το δάνειο.

 

ΣΥΡΙΖΑ ΙΙ: Τα στελέχη των «87» επισημαίνουν ότι όταν η Βουλή υπερψηφίζει πρόταση δυσπιστίας στην κυβέρνηση, αυτή πέφτει. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Η Κεντρική Επιτροπή παίζει τον ρόλο της «Βουλής».

Στελέχη του Στέφανου Κασσελάκη έχουν τη δική τους ερμηνεία: Η κυβέρνηση παίρνει ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή για να κυβερνήσει, οπότε όταν χάνει αυτή την εμπιστοσύνη, μετά από πρόταση δυσπιστίας, πέφτει. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εξελέγη από τη βάση και απ' αυτήν θα πέσει (με εκλογές).

Από τα παραπάνω κρατήστε ότι δεν υπάρχει επιχείρημα των μεν που δεν αντικρούεται από αντεπιχείρημα των δε...

 

ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ: «Αν ο κ. Ραγκούσης ονειρεύεται επιστροφή στο ΠΑΣΟΚ, πλανάται πλάνην οικτράν». Τάδε έφη ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ (και στενός συνεργάτης του Νίκου Ανδρουλάκη) Παναγιώτης Δουδωνής.

Προς τι η προειδοποίηση; Διότι ο κ. Ραγκούσης, μιλώντας στην Πολιτική Γραμματεία (του ΣΥΡΙΖΑ) τη Δευτέρα, ζήτησε… συγγνώμη από το ΠΑΣΟΚ για την «αήθη» δήλωση του Στέφανου Κασσελάκη σχετικά με την εκδήλωση των 50χρονων του κόμματος.

Γι’ αυτό και ο κ. Δουδωνής πρόσθεσε για τον κ. Ραγκούση: «Συγγνώμη να ζητάει από τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ, που πήγε στον ΣΥΡΙΖΑ ενώ ήταν και υπουργός και γραμματέας του Κινήματος».

Εμπλεξαν οι «πασοκογενείς»...

 

ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΑΣΟΚ: Έγινε ό,τι μας είπαν και το μεταφέραμε: η αρμόδια επιτροπή της Χαρ. Τρικούπη ενέκρινε τις έξι υποψηφιότητες για τη διεκδίκηση της προεδρίας του ΠΑΣΟΚ, οπότε την Κυριακή θα παρουσιαστούν επισήμως σε ειδική εκδήλωση.

Τι μας είχαν πει; Ότι ξεπεράστηκε με «ερμηνεία» του καταστατικού το ασυμβίβαστο που έθετε (για την προεδρική διεκδίκηση) προσώπου που έχει εκλεγεί ή διοριστεί στην τοπική αυτοδιοίκηση. Δηλαδή, εν προκειμένω, η πολύπλοκη «ερμηνεία» έδωσε το πράσινο φως στον δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα.

Λέτε να ακολουθήσει ανάρτηση-παρέμβαση του Συνταγματολόγου Ξενοφώντα Κοντιάδη, που έκανε άνω-κάτω την Κουμουνδούρου για το αν παραμένει πρόεδρος ο κ. Κασσελάκης μέχρι το συνέδριο;...

 

ΦΡΑΓΜΑΤΑ: «Τεχνικό πρόβλημα» στην ηλεκτρονική υποδοχή των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το αρδευτικό έργο Ταυρωπού στις 3 Σεπτεμβρίου επικαλέστηκε η δημοπρατούσα αρχή, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με τον πρωθυπουργό μάλιστα να αναφέρει, στο πλαίσιο της συνέντευξής του στη ΔΕΘ, «πως είναι θέμα ημερών να λυθεί».

Η στήλη ακούει ωστόσο μια διαφορετική εκδοχή για την αναβολή. Σύμφωνα μ' αυτή, κανείς από τους ενδιαφερόμενους διεκδικητές του έργου δεν υπέβαλε προσφορά, καθώς προηγουμένως δεν είχαν απαντηθεί καίρια σημεία και δεν δόθηκαν διευκρινίσεις από την αρμόδια Επιτροπή του διαγωνισμού.

Αν ισχύουν τα παραπάνω, προφανώς το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δεν ρίσκαρε να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό για το έργο ΣΔΙΤ, που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα Ύδωρ 2.0 και έχει χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Αν, από την άλλη, ισχύει η πρώτη επίσημη εκδοχή, δεν θα έπρεπε από τις 3 Σεπτεμβρίου έως σήμερα να έχει επιλυθεί;

 

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Προθεσμιακές καταθέσεις 251,3 εκατ. ευρώ διέθετε στις 30 Ιουνίου η εισηγμένη. Εξ αυτών, τα 201,8 εκατ. ευρώ ήταν τοποθετημένα σε προϊόντα προθεσμίας άνω των 3 μηνών. Επιπρόσθετα, κατά την ίδια ημερομηνία, διατηρούσε τοποθετημένο σε Money Markets Α/Κ το ποσό των 111,7 εκατ. ευρώ, σε ETFs εξωτερικού 4 εκατ. ευρώ και σε μετοχές ΧΑ 6,8 εκατ. ευρώ.

 

ΕΛΛΑΚΤΩΡ II: Σύμβαση 25ετούς εκμίσθωσης του ξενοδοχείου που διατηρεί απέναντι από το Golden Hall η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή υπέγραψε στις 30 Ιουλίου το σχήμα REDS - Swot Hospitality.

Η REDS συμμετέχει με 70% στην κοινοπραξία. Βάσει της σύμβασης, παρέχεται δικαίωμα παράτασης της εκμίσθωσης για άλλα 10 έτη.

Ο σχεδιασμός προβλέπει την αναδιαμόρφωση των κτιριακών εγκαταστάσεων για τη δημιουργία σύγχρονης ξενοδοχειακής μονάδας.

 

LAMDA: Το ποσό των 66 εκατ. ευρώ μπήκε στο ταμείο της εταιρείας από την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 71,1 εκατ. ευρώ, που αποφάσισε η Ελληνικό ΑΕ στις 23 Ιουλίου.

Σημειώνεται ότι η Lamda Development ελέγχει την Ελληνικό ΑΕ, μέσω της Hellinikon Global S.A. Η τελευταία, αφού εισέπραξε από την Ελληνικό, απέδωσε, τον Αύγουστο, στη Lamda, πάλι μέσω επιστροφής κεφαλαίου, τα 66 από τα 71,1 εκατ. ευρώ.

 

LAMDA II: Το κόστος των έργων υποδομής (σ.σ. δρόμοι, δίκτυα κοινής ωφέλειας, υπογειοποιήσεις, πεζογέφυρες κ.ά.) που οφείλει να παραδώσει δωρεάν στο Ελληνικό Δημόσιο η Ελληνικό ΑΕ, αναθεωρήθηκε, πέρυσι και αυξήθηκε κατά το αξιοσημείωτο ποσό των 68,7 εκατ. ευρώ.

Έτσι, παρά την πρόοδο των έργων, στις 30 Ιουνίου, η σχετική υποχρέωση ανερχόταν στο ποσό των 642,3 εκατ. ευρώ, ενώ την 1η Ιανουαρίου του 2023 ήταν ύψους 628,6 εκατ. ευρώ.

 

ATTICA GROUP: Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου έτρεξε κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου ο όμιλος Attica Group, επιβαρύνοντας τα αποτελέσματά τoυ με το ποσό των 11 εκατ. ευρώ.


ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ: Η ανακοίνωση αποτελεσμάτων εξαμήνου προχθές δεν στάθηκε ικανή να αναστρέψει την πτωτική πορεία της μετοχής της Aegean.

Ο τίτλος δεν κατάφερε σε κανένα σημείο της χθεσινής συνεδρίασης, ούτε δηλαδή κατά το θετικό ξεκίνημα του ΧΑ, να βρεθεί στο πράσινο. Εκλεισε εντέλει στα 10,75 ευρώ, με απώλειες 2,45%.

Ηταν η πέμπτη σερί πτωτική συνεδρίαση, η οποία ανέβασε τις αθροιστικές απώλειες στο 6,7%.

Καθαρά πτωτική η συνεδρίαση και για τη μετοχή της Autohellas, της δεύτερης εισηγμένης του Ευτύχη Βασιλάκη. Ο τίτλος βρέθηκε να χάνει έως και 2,88%, αλλά εντέλει μάζεψε τις απώλειες στο 1,44%, κλείνοντας στα 10,96 ευρώ.

 

AEGEAN-OLYMPIC AIR: Το ποσό των 25 εκατ. ευρώ έβαλε το καλοκαίρι στην Olympic Air η Aegean, καλύπτοντας ισόποση αύξηση κεφαλαίου.

Υπενθυμίζεται ότι η Aegean ελέγχει μέσω της Olympic Air το 51% της Aegean CAE Flight Training A.E., που τρέχει το επενδυτικό σχέδιο λειτουργίας Κέντρου Εκπαίδευσης Πληρωμάτων με προσομοιωτές πτήσης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Επιπρόσθετα, η Olympic πρόσθεσε φέτος άλλο ένα ελικοφόρο αεροπλάνο στον στόλο της. Στις 30 Ιουνίου διέθετε 16 αεροσκάφη (11 ATR 72-600, 3 ATE 42-600, 2 De Havilland Dash 8-100).

 

ATTICA BANK: Βύθιση για την τιμή μετά την είσοδο των μετοχών που προέκυψαν από τη συγχώνευση με την Παγκρήτια.

Η πίεση έγινε εμφανής με το «καλημέρα». Το άνοιγμα στα 6,62 ευρώ (-29,72%), με τις απώλειες να περιορίζονται στη συνέχεια και το κλείσιμο να βρίσκει τον τίτλο στα 7,5 ευρώ (-20,38%), με τις συναλλαγές βέβαια σε χαμηλά επίπεδα. Ο τζίρος ήταν μόλις 410 χιλιάδες ευρώ.

Οι συναλλαγές δείχνουν ότι πουλούσαν μικρομέτοχοι, ενδεχομένως από την πλευρά της Παγκρήτιας, μη θέλοντας, ίσως, να ακολουθήσουν στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. 

Από το τοπικό υψηλό στις αρχές Σεπτεμβρίου, οι απώλειες φτάνουν το 27,2%.

 

ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Από την άλλη πλευρά, ο τζίρος κύλησε άφθονος στη μετοχή της Πειραιώς. Η χθεσινή μέρα ολοκληρώθηκε με συναλλαγές 36,4 εκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό αντιστοιχεί στο 28% της συνολικής αξίας στη συνεδρίαση.

Αξιοσημείωτο ότι παρά τη γενική κάμψη η μετοχή έκλεισε με θετικό πρόσημο, στα 3,88 ευρώ ή 0,47% υψηλότερα.

 

ΕΘΝΙΚΗ: Η πορεία προς το placement και το ευρύτερο κλίμα έχει αφήσει το αποτύπωμά της στη μετοχή, που μετρά επτά πτωτικές στις οκτώ τελευταίες συνεδριάσεις.

Το χθεσινό κλείσιμο βρήκε τη μετοχή στα 7,29 ευρώ (-2,49%), με τον τζίρο να φτάνει τα 20,3 εκατ. ευρώ.

Οι αθροιστικές απώλειες στις τελευταίες συνεδριάσεις φτάνουν το 8,6%, περιορίζοντας τη θετική απόδοση από την αρχή του έτους σε 15,9%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v