Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 1 2023

Κόντρες και παράταση στο μπρα ντε φερ για τα διόδια - Ποια είναι η καλύτερη… ώρα για trading - Η νέα κανονικότητα στη ναυτιλία

Κόντρες και παράταση στο μπρα ντε φερ για τα διόδια - Ποια είναι η καλύτερη… ώρα για trading - Η νέα κανονικότητα στη ναυτιλία

ΔΙΟΔΙΑ: Χωρίς ούτε καν «γκρίζο» καπνό ολοκληρώθηκε η χθεσινή σύσκεψη παραχωρησιούχων εταιρειών των ελληνικών αυτοκινητροδρόμων και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (φωτ. ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σταϊκούρας) για το ζήτημα της αύξησης των διοδίων.

Το χάσμα μεταξύ της ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ -που δεν ανέχεται καμιά αύξηση- και των παραχωρησιούχων, που ζητούν τις «νόμιμες» αυξήσεις που προβλέπονται στις συμβάσεις, παραμένει αγεφύρωτο παρά το ότι, όπως μαθαίνουμε, κατατέθηκαν πλείστες όσες προτάσεις.

Στο δια ταύτα, από αύριο δεν θα υπάρξουν αυξήσεις διοδίων, όπως είχαν διαμηνύσει οι παραχωρησιούχοι, οι οποίοι φειδωλά αναφέρονται σε ολιγοήμερη αναστολή

Πρακτικώς ωστόσο, μιλάμε για μεγάλο μπλέξιμο, καθώς οι μεν συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν συγκεκριμένες διαδικασίες που συνδέονται με τον τιμάριθμο, η δε κυβέρνηση (ίσως με το «τυράκι» των μεγάλων έργων κάθε είδους), αντιστέκεται σ’ αυτές, προτείνοντας έως και «αντισυμβατικές» λύσεις, τύπου «δεν υπήρξε ποτέ πληθωρισμός το 2022 και το 2023».

Μένει να φανεί πού θα καταλήξει η διελκυστίνδα, ωστόσο, το ζήτημα αποκτά διαστάσεις όταν τρέχουν μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης (Αττική Οδός, ΒΟΑΚ, αλλά και η εκκρεμότητα της Εγνατίας Οδού, η οποία δεν θα υπογραφεί, αν δεν ψηφιστεί σαφές πλαίσιο για τα διόδια).

ΥΓ1: Είναι προφανώς σημαντικό το κόμιστρο διέλευσης για τους χρήστες και μια αύξηση 10%-12% δεν είναι ευχάριστη, ωστόσο, δεν είναι σωστό να πληρώσει το σύνολο των φορολογουμένων το κόστος μιας ενδεχόμενης απόφασης διαιτησίας υπέρ των παραχωρησιούχων (θα κέρδιζαν εύκολα), αν τυχόν εκείνοι προσέφευγαν.

ΥΓ2: Η σπουδή της κυβέρνησης να πληρώσει αποζημίωση για κάθε παραχωρησιούχο, που είχε το δικαίωμα force majeure την περίοδο της πανδημίας, τηρώντας ασφαλώς τη συμβατική της υποχρέωση, εμφορούνταν από διαφορετικό σκεπτικό;

 

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ: Την πρώτη ώρα της συνεδρίασης είναι η καλύτερη περίοδος για trading σε οποιαδήποτε αγορά (συνάλλαγμα, μετοχές, ομόλογα κ.λπ.), αν πιστέψουμε τα συμπεράσματα έρευνας της Forex.com.

Σύμφωνα με αυτή, οι περισσότεροι έμπειροι traders προτιμούν να κινούνται γρήγορα, ενώ αυτοί που έχουν λιγότερα από δέκα χρόνια «στην πλάτη» επιλέγουν για τις συναλλαγές τους την τελευταία ώρα της συνεδρίασης.

Σε ένα σημείο όμως συγκλίνουν άπαντες: η ώρα πριν και μετά το μεσημεριανό είναι η χειρότερη για αγοραπωλησίες.

Μάλλον είναι ώρα για χώνεψη

 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ: Μετά από μια περίοδο υψηλής αβεβαιότητας και σημαντικών διαταραχών σε όλο το φάσμα των εμπορευμάτων, η οποία προκάλεσε εκρηκτική αύξηση των ναύλων, η «κανονικότητα» επιστρέφει στον χώρο της μεταφοράς ξηρού φορτίου (Dry Bulk).

Οπως υποστηρίζουν αναλυτές, η σταδιακή ομαλοποίηση του εμπορίου στρέφει την προσοχή πίσω στην παραδοσιακή δυναμική της ζήτησης και της προσφοράς, που για δεκαετίες καθόριζαν την κερδοφορία στο συγκεκριμένο κομμάτι της ναυτιλίας.

Δεδομένου δε ότι τα επόμενα χρόνια η αύξηση του στόλου αναμένεται οριακή, η ζήτηση θα είναι ο κύριος καθοριστικός παράγοντας των ναύλων. Και όταν αναφέρονται στη ζήτηση, εννοούν κατά βάση την Κίνα, η οποία επιστρέφει στη θέση του οδηγού ως κυρίαρχη δύναμη που θα καθορίσει την τάση. Θετικά ή… αρνητικά.

Υ.Γ. Ο βασικός δείκτης Baltic Dry μπορεί να έχει ανέβει 12,3% τις τελευταίες 30 ημέρες, όμως από την αρχή της χρονιάς μετρά απώλειες 28,7%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v