ΕΑΣ: Το ΔΣ της εταιρείας Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα πέρασε χθες την απόφαση με την οποία πρακτικά θα εκχωρήσει τις γραμμές παραγωγής, αρκετούς εργαζόμενους και λοιπά περιουσιακά στοιχεία, για 25 χρόνια, σε μια κοινοπραξία της ΕΑΣ με τους Σλοβάκους της MSM, όπως είχαμε ενημερώσει την Τρίτη.
Πρόκειται για κίνηση που ισοδυναμεί με εκχώρηση της εταιρείας (αφού εκχωρούνται οι γραμμές παραγωγής) χωρίς διαγωνισμό, δηλαδή για ιδιωτικοποίηση από το... παράθυρο. Λέγεται μάλιστα ότι στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας, ο νυν διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΣ Νίκος Κωστόπουλος θα μεταπηδήσει στη νέα εταιρεία ως CEO, διοριζόμενος από τους Σλοβάκους.
Η λεπτομέρεια, μαθαίνουμε, βρίσκεται στην… ούγια. Η συμφωνία πέρασε από το ΔΣ υπό την αίρεση της σύμφωνης γνώμης των προϊστάμενων υπουργών, δηλαδή του υπουργού Οικονομίας Κωστή Χατζηδάκη και του υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια.
Ο πρώτος είναι πρακτικά ο μέτοχος, ο δεύτερος είναι καθ' ύλην αρμόδιος, αφού πρόκειται για κρατική εταιρεία παραγωγής αμυντικού υλικού.
Οι πληροφοριοδότες της στήλης λένε ήδη ότι ο Χατζηδάκης θα πει «απελθέτω απ' εμού το ποτήριον τούτο», υποστηρίζοντας ότι είναι «τυπικά μέτοχος» και μεταφέροντας την ευθύνη στους «γνώστες» των θεμάτων, στο υπουργείο Άμυνας.
Οπότε η έγκριση του λίαν αμφιλεγόμενου deal, για το οποίο διαμαρτύρονται ήδη τόσο οι εργαζόμενοι της εταιρείας όσο και σχεδόν σύσσωμη η αντιπολίτευση, με το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ να κάνουν συνεχώς παρεμβάσεις, θα πέσει στην… ποδιά του Νίκου Δένδια και του αρμόδιου γενικού γραμματέα Αντώνη Οικονόμου.
Θα επανέλθουμε, γιατί η υπόθεση αυτή, στη συγκεκριμένη συγκυρία, έχει τεράστιο ενδιαφέρον για την άμυνα και την αμυντική βιομηχανία της χώρας.
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ: Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το νέο ραντεβού Μητσοτάκη-Ερντογάν, που θα γίνει στη Νέα Υόρκη σε περίπου ένα δεκαήμερο, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
Στον απόηχο των τελευταίων τουρκικών προκλήσεων, οι δύο ηγέτες θα επιχειρήσουν να προσδιορίσουν τον νέο οδικό χάρτη που θα ακολουθηθεί το επόμενο διάστημα, μέσω του πολιτικού διαλόγου (μετανάστευση, πολιτική προστασία), της θετικής ατζέντας (επιχειρηματικότητα, αγορά, συνέργειες) και των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.
Το αν θα υπάρξει αναβάθμιση του διαλόγου σε πιο βαριά ατζέντα, όπως ανέφερε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης (στα Παραπολιτικά fm), «θα το αποφασίσουν οι δύο ηγέτες».
Πάντως, φάνηκε να κρατά «μικρό καλάθι» για τα αποτελέσματα του τετ α τετ: «Απ' αυτές τις συναντήσεις δεν πρέπει κατ' ανάγκη να προκύπτει κάτι μεγάλο, θεαματικό, γιατί ο σκοπός μας είναι να κανονικοποιήσουμε τις σχέσεις με την Τουρκία, να φτάσουμε σ' ένα επίπεδο που αυτές οι συναντήσεις δεν θα αποτελούν μείζονα είδηση», σημείωσε.
ΝΑΤΣΙΟΣ: Απέρριψε το ενδεχόμενο συνεργασίας της Νίκης με τη ΝΔ ο Δημήτρης Νατσιός, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου στη 88η ΔΕΘ.
«Μεγαλόπρεπο όχι. Χωρίς τίποτε. Το ψάρι βρομάει απ' το κεφάλι. Αν δεν φύγει η κεφαλή, η κυβέρνηση, η εκάστοτε των τελευταίων ετών, δεν πρόκειται να φύγουν από πάνω μας τα σάβανα με τα οποία σκεπάζεται η ηλιόλουστη πατρίδα μας», ανέφερε ο πρόεδρος της Νίκης.
Πρότεινε δε να επιστρέψουν στα σχολεία η μαθητική στολή, η έπαρση της σημαίας και ο Εθνικός Υμνος, ενώ έκανε γνωστό ότι θα καταθέσει στη Βουλή σχέδιο νόμου για να καταργηθεί η διάταξη για τη φυλομετάβαση από την ηλικία των δεκαπέντε ετών.
«Να φύγει αυτό το αίσχος, αυτή η κηλίδα πάνω από τον λαό μας», τόνισε, εκφράζοντας παράλληλα αντιρρήσεις και για το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στις σχολικές αίθουσες, συνεχίζοντας να στοχεύει στο συντηρητικό κοινό των ψηφοφόρων.
AEGEAN: Βαρίδι για την αεροπορική υπήρξαν το πρώτο εξάμηνο οι επισκευές στους κινητήρες GTF των αεροσκαφών της οικογένειας Airbus Α320 neo. Ούτε λίγο ούτε πολύ, κατά μέσο όρο 8 αεροσκάφη δεν ήταν διαθέσιμα για πτήσεις.
Η Aegean έχει συνάψει συμφωνία αποζημίωσης με τον κατασκευαστή κινητήρων, που καλύπτει σημαντικό μέρος της σχετικής οικονομικής επίπτωσης.
Όχι όμως όλο…
AEGEAN II: Για πρώτη φορά, τον περασμένο Ιούνιο, προχώρησε τη χρηματοδότηση ενός αεροσκάφους σε συμφωνία λειτουργικής μίσθωσης με δικαίωμα αγοράς (call option).
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η συμφωνία έγινε με ιδιαίτερα ελκυστικούς όρους (JOLCO) και εξετάζεται το ενδεχόμενο να προβεί σε παρόμοια μορφή χρηματοδότησης και για μελλοντικές παραδόσεις.
LAMDA DEVELOPMENT: Σήμερα, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης, ανακοινώνονται τα αποτελέσματα εξαμήνου.
Η Eurobank Equities προβλέπει προσαρμοσμένα EBITDA προ επανεκτιμήσεων στα 43 εκατ. ευρώ (+60% σε ετήσια βάση), κάτι που ωστόσο σημαίνει και χαμηλότερα EBITDA 2ου τριμήνου (7,7 εκατ. αντί 18,7 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023).
ΝΕΕΣ ΜΕΤΟΧΕΣ: Οι τίτλοι που προέκυψαν από την άσκηση των stock options στη Eurobank καθώς και αυτοί από τη συγχώνευση της Attica Bank με την Παγκρήτια εισάγονται σήμερα προς διαπραγμάτευση.
Στην περίπτωση της Eurobank πρόκειται για 12,33 εκατομμύρια μετοχές. Αποκτήθηκαν από 221 στελέχη, που κατέβαλαν συνολικά ποσό 2,84 εκατ. ευρώ.
Στην Αttica Bank προστίθενται 5,55 εκατομμύρια τίτλοι, τους οποίους μοιράζονται πρώην μέτοχοι της Παγκρήτιας.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Τέσσερις πτωτικές συνεδριάσεις στις τελευταίες πέντε μετρά ο τίτλος. Χθες έχασε το όριο των 2 ευρώ, κλείνοντας στο 1,934 ευρώ με πτώση 2,52%, με τις συναλλαγές στις 441 χιλιάδες ευρώ.
Το απόγευμα η εταιρεία θα ανακοινώσει τα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.
ΛΑΜΨΑ: Το αργότερο μέχρι τον Ιανουάριο θα κάνει το ντεμπούτο του στην αθηναϊκή ξενοδοχειακή αγορά το νέο boutique ξενοδοχείο με σουίτες του ομίλου Λάμψα, που βρίσκεται επί της οδού Ζαλοκώστα.
Η νέα μονάδα, η οποία αντιστοιχεί σε επένδυση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, θα λειτουργεί συμπληρωματικά στο Athens Capital Center Hotel-MGallery Collection της οδού Κριεζώτου.
Όπως πληροφορείται μάλιστα η στήλη, η εταιρεία, ναυαρχίδα της οποίας είναι το εμβληματικό ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία», έχει ασκήσει δικαίωμα προτίμησης για το πάρκινγκ που βρίσκεται πίσω από το ξενοδοχείο της Κριεζώτου, με τον σχετικό διαγωνισμό αξιοποίησης της έκτασης να τοποθετείται για το 2025.
Στόχος είναι η διατήρηση της χρήσης του πάρκινγκ, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι, αν μη τι άλλο, ευκατάστατοι επισκέπτες των ξενοδοχείων του ομίλου που βρίσκονται στην καρδιά της ελληνικής πρωτεύουσας.