Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σκούπα και φαράσι στην Πειραιώς - Πώς 142 δισ. έκαναν... φτερά σε δύο μέρες - Μετακομίζει και... χωρίζει η Eurobank - Tips για ΕΧΑΕ

TΡΑΠΕΖΙΚΗ ΚΡΙΣΗ: Όπως αποκαλύφθηκε χθες, η αμερικανική τράπεζα SVB πριν «κλατάρει» έχασε 142 δισ. δολάρια καταθέσεων μέσα σε… δύο μέρες. Προφανώς αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις εταιρικές καταθέσεις που συγκροτούσαν μεγάλο μέρος του ενεργητικού της, προερχόμενες μάλιστα από τεχνολογικές εταιρείες, που τα on line και mobile banking τα παίζουν στα δάχτυλα.

Ωστόσο το συμβάν προβληματίζει γενικότερα. Οι μέρες που οι καταθέτες έπρεπε να στριμωχτούν στα γκισέ και τα ATM για να σηκώσουν χρήμα περνάνε στο παρελθόν, αλλού πιο αργά κι αλλού πολύ γρήγορα. Κι αυτό δημιουργεί νέες προκλήσεις για τραπεζίτες και επόπτες.

Ο Παπαθανάσης, τα δάνεια-μαμούθ και ο «διασώστης» Ψαλτάκος *Ο Λοβέρδος και οι μνήμες της... αποστασίας

ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ: Όσο πιο πολύ μπαίνουμε σε αυτή την ιστορία τόσο πυκνώνουν τα ερωτήματα. Ιδίως από τη στιγμή που μάθαμε ποιος είναι ο επενδυτής ο οποίος πρόκειται να διασώσει την εταιρεία ΔΟΜΟΠΟΛΙΣ SP στην οποία ήταν μέτοχος ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης και παραμένουν μέτοχοι και διοικητικά στελέχη ο αδερφός του Δημήτρης και ο συνεταίρος τους Λουκάς Σαγιάς.

Πρόκειται, λένε διασταυρωμένες πληροφορίες, για τη γνωστή εταιρεία ΤΕΚΑΛ ΑΕ, συμφερόντων του κ. Παναγιώτη Ψαλτάκου και της οικογένειάς του, η οποία, όμως, έχει τα τελευταία χρόνια πολλά πάρε-δώσε με τη ΔΟΜΟΠΟΛΙΣ και τους μετόχους της.

Ομόλογα: Το γκουβέρνο έχει πάντα δίκιο! - Ο Μάριος, ο έλεγχος και οι κακές γλώσσες - Εθνική: Επίσημα τέλος στο μέρισμα χρήσης

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Γράφαμε χθες ότι ξεκίνησαν οι έλεγχοι στα πλοία της ακτοπλοΐας πριν από την πασχαλινή έξοδο και μάλιστα σε πλοίο με κυπριακή σημαία. Σήμερα, μάθαμε επιπλέον ότι ο έλεγχος έγινε από το Λιμεναρχείο Σύρου στο Seajet Caldera Vista του πασίγνωστου πλέον (λόγω της υπόθεσης MIG που τον έφερε στα πρωτοσέλιδα) εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου (φωτ.), όπου και φέρεται να διαπιστώθηκε από τους αρμόδιους ότι δεν εφαρμόστηκε η νομοθεσία για τα διπλά πληρώματα.

Σημειώστε ότι τα ακτοπλοϊκά πλοία οφείλουν να έχουν διπλά πληρώματα για να τηρούνται τα ωράρια των εργαζομένων, να ξεκουράζονται οι ναυτικοί και να ταξιδεύουν με μεγαλύτερη ασφάλεια, ιδίως την καλοκαιρινή σεζόν, που οι συνθήκες είναι εξοντωτικές.

Παπαθανάσης: Τα «ντεσού», το ΓΕΜΗ και το πόθεν έσχες - Ακτοπλοΐα: Σε σημαία Κύπρου οι πρώτοι έλεγχοι - Σφηνάκια για Space, Ικτίνος και AVE

ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ: Με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η υπόθεση φαίνεται να έχει ως εξής: Πριν από καμιά 15αριά χρόνια, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης ήταν μέλος ΔΣ και μέτοχος στην τεχνική εταιρεία ΔΟΜΟΠΟΛΙΣ SP. Στη συνέχεια, φέρεται να πούλησε στον αδελφό του (το πότε δεν το ξέρουμε) και να αποχώρησε. Ήταν όμως εγγυητής (και συμβασιακά πρωτοφειλέτης;) σε δάνειο ύψους 1,45 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, μεταβίβασε (δύο φορές) ακίνητα σε συγγενικά του πρόσωπα.

Η Eurobank, που είχε το δάνειο, προχώρησε σε αγωγή εναντίον του για καταδολίευση δανειστών, προφανώς μη έχοντας ικανοποιηθεί από την εταιρεία. Κέρδισε τη δίκη σε πρώτο επίπεδο και ο κ. Παπαθανάσης έσπευσε να συμβιβαστεί, προσφέροντας ένα ποσό σε μετρητά.

Ποιοι παράγοντες βάζουν στο… ψυγείο τα deals - Αγορές: Τι δείχνουν junk bonds και καταθέσεις - Βαρύ κλίμα για Μασούτη στην Κρήτη

ΤΕΜΠΗ: Μοίρασε… μπόμπες η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων Ιωάννα Τσιαπαρίκου, δείχνοντας και έγγραφα με προειδοποιήσεις προς τους αρμόδιους φορείς (ΟΣΕ κ.λπ.), γενικούς γραμματείς, υφυπουργούς και υπουργό. «Όλοι (σ.σ. οι αρμόδιοι) ήξεραν για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο», είπε, άρα έχουν κι ευθύνες (προσθέτουμε εμείς).

Προφανώς με τα συγκεκριμένα στοιχεία θα πρέπει να ασχοληθεί η Δικαιοσύνη, που δεν αμφιβάλλουμε ότι θα καλέσει και την πρόεδρο της ΡΑΣ. Ωστόσο, ευλόγως αναρωτιόμαστε, εφόσον η κα Τσιαπαρίκου ένιωθε ότι υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι ήδη από το 2021, κι αν έβλεπε ότι δεν εισακούονται οι συστάσεις της, γιατί δεν δημοσιοποίησε τα προβλήματα; Εντέλει γιατί δεν έθεσε θέμα παραίτησης;

v