Ο κρίσιμος ρόλος του CR Index για τη μέτρηση των επιδόσεων ESG

Τα δεδομένα εξηγεί στο Euro2day.gr ο Νίκος Αυλώνας, Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου CRI. Η Άσπα Νικολοπούλου, στέλεχος στη Leroy Merlin, μιλά για τη συνταγή που οδήγησε στη βράβευση της εταιρείας.

Ο κρίσιμος ρόλος του CR Index για τη μέτρηση των επιδόσεων ESG

Σήμερα, δημοσιεύουμε κοινή συνέντευξη του Νίκου Αυλώνα (Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου CRI) και της Άσπας Νικολοπούλου που είναι Brand Communication και Business Leader στην Leroy Merlin.

O Νίκος Αυλώνας αναλύει τον Εθνικό Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης (CR Index) εστιάζοντας όχι μόνο από στο πώς σχεδιάζεται και πώς ελέγχεται ο συγκεκριμένος δείκτης από τους αξιολογητές, αλλά και το πόσο κρίσιμο είναι μια επιχείρηση να εντάξει τα κριτήρια ESG στη στρατηγική της.

Αναφερόμενος μάλιστα στην τρέχουσα ελληνική πραγματικότητα, ο Νίκος Αυλώνας σημειώνει πως οι μεγάλες εισηγμένες εταιρείες στην Ελλάδα είναι εδώ και χρόνια εξοικειωμένες με τις απαιτήσεις στον τρόπο δημοσιοποίησης στοιχείων που έχουν τεθεί από τα διεθνή ΕSG πρότυπα. Η μεγάλη πρόκληση σήμερα αφορά τις μεγάλες και μεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα να ενταχθούν σε μία φιλοσοφία αλλαγής οργάνωσης και δημοσιοποίησης πληροφοριών σχετικών με τα κριτήρια ESG και τη βιωσιμότητα.

Από την πλευρά της η Άσπα Νικολοπούλου εστιάζει στο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και προσφοράς που πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας της κάθε εταιρείας, μιλά για τις δράσεις της Leroy Merlin και καταλήγει πως η ΕΚΕ δεν αποτελεί θέμα μόνο χρημάτων:

«Τις δράσεις δεν τις κρίνουμε μόνο ποσοτικά, δηλαδή με βάση την οικονομική επένδυση και τον αριθμό των ωφελούμενων. Για εμάς αξία έχουν η συνέπεια και η συνέχεια, που αποτελούν απόδειξη ότι για όλους εμάς η ΕΚΕ δεν αποτελεί trend ή “πυροτέχνημα” αλλά βρίσκεται στο DNA μας» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Κύριε Αυλώνα, τι είναι ο CR Index και με ποια κριτήρια λαμβάνονται υπόψη για την αξιολόγηση μιας εταιρείας;

Ο CR Index αποτελεί το ιδανικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις που επενδύουν με συνέπεια σε ένα βιώσιμο μέλλον και επιδιώκουν να εντάσσουν τα κριτήρια ESG στη στρατηγική τους και να βελτιώνουν κάθε χρόνο τις εταιρικές τους επιδόσεις. Από φέτος, ο δείκτης έχει ανανεωθεί συμπεριλαμβάνοντας τα σημαντικότερα ESG κριτήρια και standards, λαμβάνοντας υπόψιν τις νέες Ευρωπαϊκές νομοθεσίες και διεθνείς τάσεις, όπως το νέο πρότυπο ΕSRS (Ευρωπαϊκό Standard για Sustainability Reporting) και τις Ευρωπαϊκές Νομοθεσίες (CSRD, CSDD κ.α.). Στόχος αυτής της ανανέωσης ήταν να βοηθήσουμε τις εταιρίες να επιτυγχάνουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα:

  • Αξιολογώντας την εταιρική στρατηγική τους και τις επιδόσεις τους στους τέσσερεις βασικούς τομείς: την κοινωνία, το περιβάλλον, τους εργαζόμενους και την αγορά.
  • Λαμβάνοντας αναλυτική παρουσίαση (Feedback Report) των αποτελεσμάτων τους σε κάθε τομέα, η οποία τους επιτρέπει να προσμετρήσουν τις καλές πρακτικές αλλά και να ενσωματώσουν τα κριτήρια ΕSG στη λειτουργία τους.
  • Δίνοντάς τους τη δυνατότητα και να συγκριθούν με τις επιχειρήσεις του κλάδου τους (benchmarking) και να γίνουν πιο «ελκυστικές» για χρηματοδότηση από Τράπεζες κ Brand Communication Business Leader αι χρηματοδοτικά funds.

Στη διαδικασία αξιολόγησης του CR Index, αξιολογητές βαθμολογούν και διασφαλίζουν με βάση τα διεθνή κριτήρια του CRI τις επιδόσεις και τη συμβολή των επιχειρήσεων στους τέσσερις βασικούς πυλώνες: την κοινωνία, το περιβάλλον, τους εργαζόμενους και την αγορά, ενώ το 2024 θα δοθεί για πρώτη φορά και η διάκριση NET ZERO για εταιρείες που έχουν αντίστοιχες στρατηγικές.

Πόσο αξιόπιστος είναι ένας τέτοιος δείκτης, έτσι ώστε κάθε φορά να οδηγεί στη σωστή βαθμολογία. Ποιες αδυναμίες ενδέχεται να παρουσιάσει και πώς τις αντιμετωπίζει ένας αξιολογητής;

Ο δείκτης CR Index ακολουθεί μια εξαιρετικά αυστηρή διαδικασία, τόσο στη συλλογή, όσο και στην αξιολόγηση και ανάλυση των στοιχείων, η οποία εγγυάται την αξιοπιστία του, ενώ σημειώνεται ότι όλα γίνονται online τα τελευταία δέκα χρόνια μέσω της ειδικής πλατφόρμας ESG που έχει δημιουργηθεί με την εξαιρετική τεχνογνωσία του ΒΙΤC (Business in the Community). Η ομάδα αξιολογητών (Verifiers) του CR Index ελέγχει όλες τις απαντήσεις και αποδεικτικά στοιχεία για να διαπιστωθεί κατά πόσον είναι πλήρη και ακριβή. Επιπλέον οι αξιολογητές του CR Index επισκέπτονται τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις ή προχωρούν διαδικτυακά σε συναντήσεις στις οποίες οι εταιρείες παρουσιάζουν υποστηρικτικά στοιχεία και απαντούν σε ερωτήματα των αξιολογητών.

Έχετε μεγάλη εμπειρία για θέματα «βιωσιμότητας» ανά τον κόσμο. Πώς αξιολογούνται οι ελληνικές εταιρείες σε ζητήματα ΕΚΕ σε σύγκριση με τη Δυτική Ευρώπη και τις χώρες της Βόρειας Αμερικής;

Οι μεγάλες εισηγμένες επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι εδώ και χρόνια εξοικειωμένες με τις απαιτήσεις στον τρόπο δημοσιοποίησης στοιχείων που έχουν τεθεί από τα διεθνή ΕSG πρότυπα. Η μεγάλη πρόκληση σήμερα αφορά τις μεγάλες και μεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα να ενταχθούν σε μία φιλοσοφία αλλαγής οργάνωσης και δημοσιοποίησης πληροφοριών σχετικών με τα κριτήρια ESG και τη βιωσιμότητα. Για να ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις σε αυτές θα πρέπει να επενδύσουν στην δημιουργία ενός οικοσυστήματος εξειδικευμένων στελεχών και εργαλείων όπως ο CRI Index, που με τη σωστή οργάνωση θα επιτρέψει να βρεθούν οι κατάλληλες πληροφορίες και θα διαθέτει τις γνώσεις για να τις αξιοποιήσει στο έπακρο, προς όφελος της επιχειρηματικής βιωσιμότητας.

Κυρία Νικολοπούλου η Leroy Merlin διακρίθηκε στο σχετικό διαγωνισμό εξασφαλίζοντας υψηλή βαθμολογία. Ποια στρατηγική πιστεύετε πως πρέπει να ακολουθήσει μια εταιρεία προκειμένου να επιτύχει υψηλή αξιολόγηση στον τομέα της ΕΚΕ;

Ήταν μεγάλη τιμή για όλους εμάς στη Leroy Merlin το Bronze βραβείο για τη συνεισφορά και τις επιδόσεις μας στην εφαρμογή υπεύθυνων εταιρικών πρακτικών, βάσει των 100 διεθνών κριτηρίων ESG του CR Index. Τα κριτήρια αφορούν τέσσερις βασικούς τομείς διαχείρισης (Κοινωνία, Περιβάλλον, Αγορά και Χώρος Εργασίας) και έξι βασικούς τομείς επιδράσεων (περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς). Αυτοί άλλωστε είναι και οι τομείς όπου η κοινωνία -ειδικά τα τελευταία χρόνια- έχει την προσδοκία ή και την ανάγκη από τις εταιρείες να νοιάζονται και να φροντίζουν. Θεωρώ λοιπόν κρίσιμο, το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και προσφοράς να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας της κάθε εταιρείας, αλλά ακόμη πιο πολύ των ίδιων των ανθρώπων της. Κι αυτή η στάση να είναι η αλήθεια της και όχι απλά το μέσο για την επίτευξη υψηλότερης βαθμολογίας. Έτσι λειτουργούμε από την ίδρυσή μας κι εμείς στη Leroy Merlin, γι’ αυτό κι επενδύουμε συνεχώς στην εφαρμογή των κριτηρίων ESG, με στόχο όχι μόνο να βελτιώσουμε τα αποτελέσματά μας, κατακτώντας υψηλότερες επιδόσεις με μετρήσιμα αποτελέσματα, αλλά μένοντας πραγματικά δίπλα στην κοινωνία, συμβάλλοντας με πολλαπλές δράσεις σε πολλούς διαφορετικούς τομείς με γνώμονα πάντα τη βελτίωση του κοινωνικού και περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος. Και προσπαθώντας διαρκώς να αυξήσουμε τον αριθμό των εθελοντών εργαζομένων μας, με τη βοήθεια των οποίων οι δράσεις μας εξελίσσονται και αποκτούν μεγαλύτερη αξία.

Είναι θέμα μόνο χρημάτων, ή απαιτούνται και άλλα πράγματα για μια επιτυχημένη ΕΚΕ; Πολύς κόσμος πιστεύει πως η ΕΚΕ για μια επιχείρηση αποτελεί απλά μια υπόθεση «δημοσίων σχέσεων», ή ως ένα τέχνασμα προκειμένου να αυξηθούν οι πωλήσεις. Τι θα τους απαντούσατε;

Κάθε επιχείρηση είναι σημαντικό να λειτουργεί σεβόμενη την κοινωνία, το περιβάλλον, τους εργαζομένους της και όχι μόνο. Έτσι λειτουργούμε κι εμείς στη Leroy Merlin από την ίδρυσή μας. Γιατί για να είναι επιτυχημένη η ΕΚΕ μιας εταιρείας χρειάζεται πρωτίστως να είναι μέρος της φιλοσοφίας της και να αφουγκράζεται τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Ιδιαίτερα σημαντική είναι φυσικά η εμπλοκή των ανθρώπων της, σε όλα τα στάδια από την πρόταση ιδεών των δράσεων μέχρι και τη συμμετοχή τους στην υλοποίησή τους.

Για να συστηματοποιήσουμε τις δράσεις μας, το 2021 λανσάραμε το πρόγραμμα #giakalo, μια ευρύτερη “πλατφόρμα” στο πλαίσιο της οποίας στοχεύουμε στην ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος αλλά και στην στήριξη φορέων και τοπικών κοινοτήτων στις οποίες βρίσκονται τα καταστήματά μας. Ό,τι κάνουμε στη Leroy Merlin, το κάνουμε για καλό σκοπό. Και το κάνουμε με συνέπεια και υπευθυνότητα, ενώνοντας τις δυνάμεις μας και με ομαδική δουλειά, σε 6 τομείς: Περιβάλλον, Παιδί, Κοινωνία, Μέλλον, Ομάδα, Υγεία. Τις δράσεις δεν τις κρίνουμε μόνο ποσοτικά, δηλαδή με βάση την οικονομική επένδυση και τον αριθμό των ωφελούμενων. Για εμάς αξία έχουν η συνέπεια και η συνέχεια, που αποτελούν απόδειξη ότι για όλους εμάς η ΕΚΕ δεν αποτελεί trend ή “πυροτέχνημα” αλλά βρίσκεται στο DNA μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v