«Το μέλλον ανήκει σε εκείνους που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους». Αυτή τη φράση, που φέρεται να έχει πει η Eleanor Roosevelt, χρησιμοποίησε ο Γιάννης Τραντάλης, CCO της «Κάμπος Χίου», σε ανάρτησή του στο LinkedIn, με αφορμή την «είσοδο» των χυμών της γνωστής εταιρείας στο επίγειο θέρετρο των VIP και των νεόνυμφων… στις Μαλδίβες.
Η τοποθέτηση της «Κάμπος Χίου» στη νησιωτική χώρα που βρίσκεται στον Ινδικό Ωκεανό φαντάζει με ένα εισιτήριο για την πρώτη θέση. Είναι όμως τόσο σημαντική αυτή η εξαγωγική προσπάθεια ή μήπως αποτελεί ένα καλό story telling για όσους θέλουν να πιστέψουν σε ένα όνειρο;
Η εταιρεία, η οποία, εκτός απροόπτου, θα περάσει στον έλεγχο της Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη, όπως αποκάλυψε προ διμήνου το Euro2day.gr, παρά το γεγονός ότι αποτελεί μια μικρή οικονομική οντότητα που βαρύνεται με υψηλό δανεισμό, έχει καταφέρει να βρίσκεται στο top 4 των εταιρειών του κλάδου στην ελληνική αγορά. Σε μια κατηγορία που τζιράρει ετησίως μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ περί τα 60 εκατ. ευρώ, και στην οποία η θέση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι περιορισμένη.
Από τα στοιχεία κατανάλωσης της τελευταίας τριετίας προκύπτει ότι ο Όλυμπος, της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, είναι market leader με μερίδιο το οποίο έχει υποχωρήσει από τα υψηλά του 40,7% στο 38% σήμερα.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το life της ΔΕΛΤΑ με μερίδιο στο 27% (από 22,8%), στην τρίτη θέση με μερίδιο στο 7,4% (από 5,2% που ήταν πριν από τρία χρόνια) βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ την τέταρτη θέση καταλαμβάνει ο Κάμπος Χίου με μερίδιο κοντά στο 6%, το οποίο έχει διατηρήσει την εξεταζόμενη περίοδο. Ακολουθούν το «frulite» της Coca Cola 3E με μερίδιο γύρω στο 5,4% και το «frulite on the go» με μερίδιο 4,8%.
Σε ό,τι αφορά τη διαφορά τιμής μεταξύ Ελλάδας και Μαλβίδων είναι, αν μη τι άλλο, αξιοσημείωτη. Ο φυσικός χυμός Κάμπος Χίου 26 μανταρίνια που πωλείται προς 3,50 ευρώ το λίτρο στην Ελλάδα, στις Μαλδίβες πωλείται προς 40 MVR (περίπου 2,46 ευρώ).
Αντίστοιχα ο φυσικός χυμός Κάμπος Χίου 12 πορτοκάλια στη συσκευασία του 1 λίτρου που πωλείται στην Ελλάδα 3,43 ευρώ το λίτρο, στις Μαλβίδες κάνει 45 MVR (περίπου 2,77 ευρώ).
Όμως αυτή δεν είναι η μοναδική διαφορά μεταξύ των δύο αγορών. Μια από τις πιο σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο αγορών είναι ο τρόπος συντήρησης των προϊόντων. Στις Μαλδίβες, οι χυμοί πωλούνται εκτός ψυγείου, απευθείας από τα ράφια.
Αντίθετα, στην Ελλάδα, ενώ οι περισσότεροι χυμοί συντηρούνται εκτός ψυγείου, οι καταναλωτές τους αγοράζουν από το ψυγείο. Αυτό συμβαίνει γιατί το προϊόν ψυγείου θεωρείται πιο ελκυστικό και φρέσκο από τον καταναλωτή, κάτι που εκμεταλλεύονται οι εταιρείες για να αυξήσουν τις πωλήσεις και το μερίδιό τους.