Λίγο πριν εκπνεύσει το 2022, η αλυσίδα Σκλαβενίτης, ήρθε σε συμφωνία με την πολυμελή οικογένεια Γέγου, για τη μακροχρόνια ενοικίαση 4 καταστημάτων ιδιοκτησίας της φερώνυμης αλυσίδας, σε Μαρκόπουλο, Πόρτο Ράφτη και Λούτσα. Η αλυσίδα Γέγος διαθέτει δύο ακόμη καταστήματα -δεν είναι ιδιόκτητα- για τα οποία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με άλλον λιανέμπορο.
Για τον Σκλαβενίτη, πρόκειται για τη δεύτερη εξαγορά δικτύου που πραγματοποιεί εντός του 2022. Είχε προηγηθεί η απόκτηση 9 καταστημάτων της Ηπειρώτικης αλυσίδας ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα.
Το προφανές αυτών των κινήσεων είναι ότι ο Σκλαβενίτης, που «τζιράρει» ετησίως σε επίπεδο ομίλου πάνω από 3,98 δισ. ευρώ, μεγαλώνει το δίκτυο του, την απόστασή του από τον ανταγωνισμό και τη διαπραγματευτική του δύναμη έναντι των προμηθευτών του. Πλέον το δίκτυο του ομίλου, στο οποίο απασχολούνται περισσότεροι από 33.000 εργαζόμενους, αριθμεί πάνω από 500 καταστήματα.
Αυτό όμως που έχει περάσει στα «ψιλά» είναι ότι η οικογένεια Σκλαβενίτη, ενισχύει το αποτύπωμά της στην αγορά και με το άλλο της «καπέλο». Αυτό του βιομηχάνου. Το πιο γνωστό brand, συμφερόντων της οικογένειας, είναι η Ελληνική Χαρτοβιομηχανία Γλάρος.
Η εταιρεία -η έδρα της βρίσκεται στα Οινόφυτα Βοιωτίας- ιδρύθηκε το 2003 και ο βασικός σκοπός της είναι η βιομηχανική επεξεργασία κάθε είδους χαρτιού ή πλαστικού για την παραγωγή από τις ύλες αυτές προϊόντων προοριζόμενων για ατομική υγιεινή και καθαριότητα και για οικιακή, επαγγελματική και γενική χρήση (ενδεικτικά αναφέρονται τα χαρτιά υγείας, τα χαρτομάντηλα και τα ρολά κουζίνας κλπ).
Στη χρήση του 2021 -τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός- ο τζίρος της σε επίπεδο εταιρείας διαμορφώθηκε στα 43,221 εκατ. ευρώ από 44,293 εκατ. ευρώ το 2020 και τα καθαρά της κέρδη στα 7,987 εκατ. ευρώ έναντι 8,941 εκατ. ευρώ.
Για να αντιληφθούμε το αποτύπωμα της Χαρτοβιομηχανίας Γλάρος σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, δηλαδή στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και καθαριότητας, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ένας εκ των βασικών της ανταγωνιστών η Intertrade Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Ντεληδήμου -προ ετών απέκτησε και το σήμα Softex- πούλησε πέρυσι προϊόντα αξίας 78,146 εκατ. ευρώ από 84,440 εκατ. ευρώ το 2020 και τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν τα 1,427 εκατ. ευρώ από 1,305 εκατ. ευρώ το 2020. Με την εταιρεία Endless EC - Ευρωχαρτική ΑΕΒ, συμφερόντων των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου, να έχει πουλήσει το 2021 προϊόντα αξίας 58,528 εκατ. ευρώ (57,089 εκατ. ευρώ το 2020) και να έχει εμφανίσει κέρδη 1,631 εκατ. ευρώ έναντι 1,06 εκατ. ευρώ. Η βιομηχανία από τον Ασπρόπυργο εκτός από την επεξεργασία χάρτου για την παραγωγή τελικών προϊόντων (χαρτοπετσέτες πολυτελείας, ρολά υγείας, τραπεζομάντιλα, χαρτί υγείας συσκευών, χαρτοπετσέτες συσκευών, ζικ-ζακ και ιατρικοί ρολοί) παράγει και υγρά απορρυπαντικά (πιάτων, μαλακτικά ρούχων, υγρά χλώρια, απορρυπαντικά τζαμιών και επιφανειών, απορρυπαντικά πλυντηρίου πιάτων, υγρά απορρυπαντικά δαπέδου).
Εκτός από τα προϊόντα χάρτου, η σημαντικότερη θυγατρική εταιρεία του ομίλου Γλάρος, είναι η Baker Master Βιομηχανία Προϊόντων Ζύμης ΑΒΕΕ, που ιδρύθηκε το 2000 και δραστηριοποιείται στον κλάδο της αρτοζαχαροπλαστικής με εξειδίκευση στον τομέα παραγωγής κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης. Πέρυσι ο τζίρος της ανήλθε στα 17,103 εκατ. ευρώ (15,714 εκατ. ευρώ) το 2020 και τα καθαρά κέρδη σε 325.884 ευρώ (245.306 το 2020).
Είναι όμως ισχυρός ανταγωνιστής ανάμεσα στις εταιρείες του κλάδου, όπως αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις της η εταιρεία, το 90% του μετοχικού κεφαλαίου της οποίας ελέγχεται από την Γλάρος; Ας πάρουμε για παράδειγμα την Alfa Pastry. Πέρυσι η εταιρεία πούλησε προϊόντα αξίας 44,082 εκατ. ευρώ από 36,538 εκατ. ευρώ το 2021 και τα καθαρά της κέρδη ξεπέρασαν τα 4,290 εκατ. ευρώ έναντι 2,561 εκατ. ευρώ.
Στην εταιρεία Μπαρμπά Στάθης, η «απομόνωση» των πωλήσεων προϊόντων ζύμης είναι περίπλοκη, διότι τα αποτελέσματα του ομίλου για τη χρήση 2021 περιλαμβάνουν, τα αποτελέσματα της Μπάρμπα Στάθης Μονοπρόσωπη ΑΒΕΕ και των συνδεδεμένων της εταιρειών (ΑΛΕΣΙΣ ΑΒΕΕ, UNCLE STATIS EOOD και Μ. Αραμπατζής ΑΒΕΕ). Επίσης εκτός των προϊόντων ζύμης ο όμιλος έχει παρουσία στα κατεψυγμένα λαχανικά και στις φρέσκες σαλάτες. Σε επίπεδο ομίλου, οι πωλήσεις το 2021, παρουσίασαν αύξηση +5,8%, ανερχόμενες σε 171,3 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις στα Κατεψυγμένα Λαχανικά ενισχύθηκαν +3,8%, στις Κατεψυγμένες Ζύμες +5,1% και στις Φρέσκες Σαλάτες +18%.
Ο όμιλος Γλάρος, πέρα από τα χαρτικά και τις ζύμες έχει παρουσία και στο κρέας. H εταιρεία επεξεργασίας κρέατος η Meat House που ιδρύθηκε το 2016 και ελέγχεται κατά 100% από τον Γλάρο εμφάνισε πέρυσι πωλήσεις 17,101 εκατ. ευρώ (14,090 εκατ. ευρώ το 2020) και καθαρά κέρδη 220.246 ευρώ (227.055 ευρώ το 2020). Στον κλάδο επεξεργασίας κρέατος υπάρχουν αρκετοί παίκτες όπως η εταιρεία Φλωρίδης ΑΕΒΕΚ που προ της συγχώνευσης με την Αφοί Νασόπουλοι, δηλαδή πέρυσι, εμφάνισε πωλήσεις 87,076 εκατ. ευρώ (83,721 εκατ. ευρώ το 2020) και κέρδη 4,588 εκατ. ευρώ (1,405 εκατ. ευρώ). Η εταιρεία Αφοί Νασόπουλοι από την άλλη πούλησε το 2021 προϊόντα αξίας 65.781.910 ευρώ (57.291.874,29 ευρώ το 2020) και πέτυχε καθαρά κέρδη 3.472.391,89 ευρώ από 400.613,86 ευρώ το 2020.
Στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Γλάρος -το 2021 ο τζίρος του ομίλου ξεπέρασε τα 87 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη τα 16,562 εκατ. ευρώ- περιλαμβάνονται επίσης με τη μέθοδο της ολικής ενοποίησης οι θυγατρικές εταιρείες «ΑΝΙΚΑ Εταιρεια Γενικών Επενδύσεων και Επενδυτικών Υπηρεσιών ΑΕ» και «BONORA I.K.E.» (εταιρεία παροχής υπηρεσιών διαχείρισης και οργάνωσης εστιατορίων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων και συναφών επιχειρήσεων) και με τη μέθοδο της καθαρής θέσης οι εταιρείες «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ» -το ποσοστό που κατέχεται μέσω θυγατρικής της Γλάρος είναι 14,06%- και «GENFROCO Εμπορία Αλιευμάτων ΑΕ» στην οποία ο όμιλος ελέγχει ποσοστό 40%.