Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι ετοιμάζει ο Martin Brandenburger της Lidl Hellas στην Ελλάδα

Νέο Logistic Center στην Ελευσίνα και επενδύσεις από τη Lidl Hellas. Τι αποκάλυψε ο επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής του γερμανικού ομίλου και τι επέλεξε να κρατήσει… μυστικό. 

Τι ετοιμάζει ο Martin Brandenburger της Lidl Hellas στην Ελλάδα

Στον ανταγωνιστικό στίβο του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων, η Lidl Hellas έχει καθιερωθεί ως ένας από τους βασικούς παίκτες. Με 231 καταστήματα σε όλη τη χώρα και μια νέα επένδυση 100 εκατ. ευρώ για κέντρο logistics στην Ελευσίνα, η αλυσίδα υπογραμμίζει την πρόθεσή της να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στη χώρα.

Όμως η νέα επένδυση στην Ελευσίνα δεν ήταν η μοναδική ανακοίνωση που ο Martin Brandenburger, επικεφαλής της Lidl Hellas, έκανε χθες Τρίτη κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης στην οποία το παρών έδωσε και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος

Ο Martin Brandenburger ανακοίνωσε με περηφάνια την άνοδο της αλυσίδας στη δεύτερη θέση στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ελλάδα. «Ναι, η Lidl βρίσκεται σήμερα στα καλύτερά της. Και για να απαντήσουμε σε ένα διαχρονικό σας ερώτημα, ναι, είμαστε υπερήφανοι που με τα 231 καταστήματα στην Ελλάδα βρισκόμαστε στη 2η θέση του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων», είπε.

Ωστόσο, από τη χθεσινή αποκάλυψη του Martin Brandenburger απουσίασαν κάποια κρίσιμα στοιχεία, όπως για παράδειγμα αν αυτό το milestone η αλυσίδα το πέρασε εφέτος ή το έχει κατακτήσει χρόνια πριν. Ποιο είναι το ύψος των πωλήσεων της, ποια η κερδοφορία της και ποιο το περιθώριο κέρδους της. 

Βέβαια αυτό που ενδιαφέρει τους καταναλωτές δεν είναι τόσο ο τζίρος της Lidl στην Ελλάδα όσο οι τιμές που πουλάει τα προϊόντα και αν το καλάθι της, σημαντικό ποσοστό του οποίου περιλαμβάνει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είναι φθηνό. 

Για τον Martin Brandenburger, τον επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής του γερμανικού ομίλου Schwarz, αυτό δεν χωρά αμφιβολία. Όπως υποστήριξε, το καλάθι της Lidl Hellas είναι 10% φθηνότερο από το καλάθι του ανταγωνισμού, όλα τα προϊόντα Non-Food είναι φθηνότερα κατά 13% σε σχέση με πέρυσι και ο εσωτερικός πληθωρισμός στο δίκτυό της μειώθηκε 1% αυτή τη χρονιά.

«Δεν εφαρμόζουμε απλώς τα κυβερνητικά μέτρα, αλλά σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε και δικές μας πρωτοβουλίες, με στόχο την επιπλέον ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού. Μειώνουμε δηλαδή τις τιμές σε προϊόντα που πραγματικά έχουν σημασία για την ποιότητα της καθημερινής μας ζωής. Για παράδειγμα, τον τελευταίο χρόνο μειώσαμε μόνιμα τις τιμές σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας», είπε.

Είναι όμως το ελληνικό καλάθι της Lidl Hellas φθηνότερο σε σύγκριση με τα καλάθια των υπόλοιπων θυγατρικών του γερμανικού discounter στην Ευρώπη; Σαφή απάντηση σε αυτή την ερώτηση του Euro2day.gr ο κ. Brandenburger δεν έδωσε. Περιορίστηκε να πει ότι δεν έχει στατιστικά, ενώ σημείωσε ότι αν εξαιρεθεί ο ΦΠΑ, τότε το ελληνικό καλάθι είναι φθηνότερο έναντι του ευρωπαϊκού. 

Παρά την επιφυλακτικότητα της διοικητικής ομάδας της Lidl Ελλάς να δώσει στοιχεία σε ορισμένα μέτωπα, οι επενδύσεις είναι απτές. Εντός του έτους ολοκληρώνεται το διετίες επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ ενώ το νέο κέντρο logistics στην Ελευσίνα, που θα εκτείνεται σε πάνω από 60.000 τ.μ. και θα είναι έτοιμο το 2029, πρόκειται να ενισχύσει τις δυνατότητές της για να στηρίξει ένα πιο διευρυμένο δίκτυο καταστημάτων. Το νέο επενδυτικό σχέδιο έρχεται δε σε συνέχεια επενδύσεων άνω του 1,4 δισ. ευρώ που έχει υλοποιήσει από το 1999, οπότε και εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα.

Ο κ. Martin Brandenburger αναφέρθηκε και στη συνεισφορά της αλυσίδας στο ΑΕΠ. Όπως είπε, πέρυσι, για πρώτη φορά ανήλθε σε πάνω από 1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,53% του εθνικού ΑΕΠ. «Κάθε 1 ευρώ άμεσης επένδυσής μας δημιουργεί 3,68 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην οικονομία. Από το 1999 έως το 2023, καταγράψαμε μια εντυπωσιακή αύξηση 1.613% στην προστιθέμενη αξία που προσφέρουμε στην Ελλάδα», σημείωσε.

Ειδική αναφορά έκανε και στη συμβολή της αλυσίδας στην απασχόληση, αναφέροντας ότι η αλυσίδα στηρίζει συνολικά 35.800 θέσεις -σ.σ. δεν προσδιόρισε ποιος είναι ο αριθμός των άμεσων απασχολούμενων- και ότι από την 1η Δεκεμβρίου του 2023 η αλυσίδα καθιέρωσε πρώτη τον κατώτατο μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.000 ευρώ μικτά για όλους τους εργαζομένους της.

Ο Brandenburger απέφυγε, τέλος, να απαντήσει σε ερώτηση σχετικά με την πιθανή είσοδο της αδελφής εταιρείας της Lidl, Kaufland, στην ελληνική αγορά. Όπως είπε, στόχος της Lidl Hellas είναι η επέκταση του δικού της αποτυπώματος. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v