Επιτάχυνση επενδύσεων με ετήσιο στόχο τα 200 εκατ. ευρώ (από 20-25 εκατ.ευρώ στην παρούσα φάση θέτει ως στόχο η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ.
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό πλάνο της εταιρείας την προσεχή δεκαετία αναμένεται να δαπανήσει 1,1 δισ. ευρώ αφενός για την αντικατάσταση πεπαλαιωμένων δικτύων και μετρητών αλλά και για την επέκταση του δικτύου της στην Ανατολική Αττική, επιδίωξη που αναμένεται να ευνοήσει και τη διεύρυνση της θέσης της.
Σύμφωνα δε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Χ. Σαχίνη, η ΕΥΔΑΠ μετά τη μεταβολή του καταστατικού της αλλά και την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου που έφερε ο νόμος 4412, θα διεκδικήσει και έργα ΣΔΙΤ.
Κομβικής σημασίας χαρακτήρισε δε την επικείμενη συμφωνία με το ελληνικό δημόσιο για το κόστος του αδιύλιστου νερού για την περίοδο 2021-2040, εκτιμώντας ότι στο πλαίσιο αυτής θα μειωθεί σημαντικά η ετήσια επιβάρυνση της ΕΥΔΑΠ κατά 35%, έναντι της περιόδου 2013-2020.
Με τη μέση ετήσια κατανάλωση στα 400 εκατ. κυβικά μέτρα, το ετήσιο κόστος της ΕΥΔΑΠ θα είναι 33,5 εκατ. ευρώ μέχρι το 2040, έναντι 46 εκατ.ευρώ κατά την περίοδο 2013-2020.
Κατά τη χρήση του 2020 δε η ΕΥΔΑΠ πήρε πρόσθετη πρόβλεψη 157,5 εκατ. για την συγκεκριμένη διευθέτηση της επικείμενης συμφωνίας, γεγονός που επηρέασε σημαντικά την κερδοφορίας της χρήσης. Ωστόσο, κατά τον κ. Σαχίνη η αυξημένη πρόβλεψη μπορεί να ανακτηθεί αφενός από την επέκταση της συμφωνίας για το κόστος του αδιύλιστου νερού αλλά και από τον συμψηφισμό οφειλών του δημοσίου.
Για το διαγωνισμό που αφορά τη λειτουργία του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) της Ψυττάλειας την επόμενη πενταετία, προϋπολογισμού 260 εκατ. ευρώ, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι έως το Σεπτέμβριο του 2021 ότι θα έχει ολοκληρωθεί.
Κατά τον πρόεδρο της ΕΥΔΑΠ κ. Σαχίνη το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε την παράταση της υφιστάμενης σύμβασης με την κοινοπραξία Άκτωρ – Άβαξ- ΕΡΓΟΤΕΜ κατά ένα χρόνο μετά τη λήξη της (από 31-03-2021), ωστόσο, η επέκταση θα λήξει εφόσον κριθεί από την πορεία του διαγωνισμού ο νέος ανάδοχος του έργου.
Ο ίδιος ανάφερε πως παρά τις γνωμοδοτήσεις που επέτρεψαν στο δ.σ. της εταιρείας να δεχθούν όλες τις προσφορές (πέραν της Άκτωρ- Αβαξ και των κοινοπραξιών Intrakat – ΤΕΡΝΑ – Suez και Μυτιληναίος – Κωνσταντινίδης – ACEA) και να τις αξιολογήσουν σε τεχνικό επίπεδο, ενδέχεται να υποβληθούν προσφυγές (όπως έχει προαναγγείλει η πλευρά της Άκτωρ) που να καθυστερήσουν το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, οι οποίες έχουν συντελεστή 70% στην τελική κατακύρωση του διαγωνισμού.