Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ο ηλεκτρικός και το «στιγμιαίο» λάθος

Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ. καταγγέλλουν ότι «... τα σοβαρά περιστατικά δυσλειτουργίας διαδέχονται το ένα το άλλο», η Δικαιοσύνη παρεμβαίνει για τη διερεύνηση αυτών των καταγγελιών και «όλα καλά»; Έτσι θα αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στα μέσα σταθερής τροχιάς;

Ο ηλεκτρικός και το «στιγμιαίο» λάθος

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Η εισαγγελική εντολή για τη διενέργεια  έρευνας σχετικά με τις ακριβείς συνθήκες που περιβάλλουν περιστατικό το οποίο κατήγγειλαν  χθες εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ, αναφορικά με το άνοιγμα των θυρών συρμού σε κίνηση, στη γραμμή 1 των ΗΣΑΠ (Ηλεκτρικός), συνιστά μία απολύτως προσήκουσα και αναγκαία εξέλιξη υπό τις περιστάσεις.

Θα ήταν αδιανόητο να ανοίγουν, έστω στιγμιαία, οι πόρτες των συρμών όταν αυτοί βρίσκονται σε κίνηση, δημιουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο εύλογες ανησυχίες για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού και να μη διερευνώνται τα αίτια του συγκεκριμένου περιστατικού ή να επιμερίζονται οι ευθύνες που τυχόν το αφορούν.

Πρόκειται περί θεμελιώδους ζητήματος ασφάλειας του επιβατικού κοινού και θα ήταν αντιστοίχως αδιανόητη η επίδειξη ελαφρότητας στην αντιμετώπισή του.

Πολλώ δε μάλλον όταν οι εργαζόμενοι στο συγκοινωνιακό μέσο καταγγέλλουν ότι το συγκεκριμένο περιστατικό δεν ήταν μεμονωμένο αλλά ότι «... τα σοβαρά περιστατικά δυσλειτουργίας διαδέχονται το ένα το άλλο». Όπως κατήγγειλαν, «στις 30/12 συρμός έβγαζε καπνούς στον σταθμό του Μοσχάτου και χθες 01/01 κατά τις πρώτες πρωινές ώρες άλλος συρμός άνοιξε εν κινήσει δίχως χειρισμό όλες τις πόρτες στη μια πλευρά μεταξύ των σταθμών 'Ανω Πατησίων και Περισσού».

Περιστατικά όπως αυτά, στον βαθμό που αποδειχθούν βάσιμες οι καταγγελίες των εργαζομένων, πλήττουν την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού μέσου σταθερής τροχιάς και συντελούν, άρα, στην απαξίωσή του. Ιδίως όταν η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ επιβεβαιώνει την ύπαρξη του περιστατικού, περιοριζόμενη στον χαρακτηρισμό του ως «στιγμιαίου»

«Την 1η Ιανουαρίου, στις 6:25 το πρωί, σε συρμό της Γραμμής 1 του Μετρό μεταξύ των σταθμών Α. Πατήσια και Περισσός σημειώθηκε στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, η οποία μάλλον επιχειρεί να “διασκεδάσει” τις εντυπώσεις, παρά τις διαβεβαιώσεις που παρέχει περί “εξονυχιστικού ελέγχου” του περιστατικού.

Δηλαδή, επί πόση ώρα θα έπρεπε να είναι ανοικτές οι θύρες ενός συρμού σε κίνηση; Υπάρχει “μέτρο” ως προς αυτό ή θα έπρεπε πρώτα να περιμένουμε την ύπαρξη “χειρότερων” προτού θορυβηθούμε; Εντέλει, δε, υπό το φως περιστατικών και καταγγελιών όπως τα παραπάνω, σε ποιο βαθμό απαξίωσης οδηγούνται τα μέσα σταθερής τροχιάς στην πατρίδα μας και πώς ζητείται από το επιβατικό κοινό να τα εμπιστευτεί;

Την ίδια ώρα που τα μέσα σταθερής τροχιάς κυριαρχούν σε ολόκληρη την υφήλιο και ιδίως στον δυτικό κόσμο, ως τα κύρια συγκοινωνιακά μέσα στις αστικές, υπεραστικές και διεθνείς μεταφορές, στη χώρα μας οδηγούνται σε συνεχή οπισθοδρόμηση και απαξίωση. Ουδείς, δε, αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτό παραιτούμενος. “Στιγμιαίο” το περιστατικό μάς λέει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, τηρώντας σιγή ιχθύος για το υπόλοιπο ήμισυ της καταγγελίας των εργαζομένων στην εταιρία, αναφορικά με τον συρμό που έβγαζε καπνούς στον σταθμό του Μοσχάτου…

Τουλάχιστον, όμως, υπήρξε η παρέμβαση του Εισαγγελέως. Βάσει της εντολής που έδωσε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Αριστείδης Κορέας, θα διερευνηθεί η βασιμότητα της καταγγελίας των εργαζομένων και θα προσδιοριστεί εάν υπήρξε κίνδυνος για όσους επέβαιναν στον συρμό. Η έρευνα θα εστιάσει, δε, στο αν τελέστηκε το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Πρόκειται για μία απολύτως προσήκουσα και αναγκαία εξέλιξη, υπό τις περιστάσεις.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v