Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τηλεφωνία: Ποια τέλη καταργούνται και πότε σε σταθερή-κινητή

Τα ψιλά γράμματα του νέου «κύματος» εφαρμογής του Κανονισμού Γενικών Αδειών και τι αλλάζει στις χρεώσεις των εταιρειών τηλεπικοινωνιών. Πότε θα επιβαρύνονται οι συνδρομητές με τέλος διακοπής, παρελθόν τα τέλη ανανέωσης.

Τηλεφωνία: Ποια τέλη καταργούνται και πότε σε σταθερή-κινητή

Δεν καταργείται το τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής ή καταγγελίας σύμβασης σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας ορισμένου χρόνου, δηλαδή αν ο καταναλωτής διακόψει ένα μονοετές ή διετές συμβόλαιο πριν αυτό λήξει. Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που φέρνει ο Γενικός Κανονισμός Αδειών, αυτό συμβαίνει μόνο στην περίπτωση που η σύμβαση έχει λήξει, ενώ σε κάθε περίπτωση ήταν πολύ χαμηλότερο από την επιβάρυνση που είχαν οι καταναλωτές λόγω της επιδότησης συσκευής ή παγίου που είχαν λάβει. Τα περισσότερα συμβόλαια είναι είτε με επιδότηση παγίου, είτε με επιδότηση συσκευής και αν ο καταναλωτής τα διακόψει πρόωρα, θα επιβαρυνθεί με την αναπόσβεστη αξία της προσφοράς.

Δεν θα καταβάλλεται, επίσης, τέλος διακοπής και στην περίπτωση που ένας καταναλωτής θέλει να καταργήσει έναν αριθμό καρτοκινητής τηλεφωνίας (χωρίς συμβόλαιο δηλαδή) καθώς μέχρι σήμερα οι εταιρείες χρέωναν ένα ποσό. Οι καταναλωτές δεν θα επιβαρύνονται, επίσης, με το τέλος αποσύνδεσης, αν μεταφέρουν τον αριθμό καρτοκινητής σε άλλο πάροχο. Καταργείται και το τέλος ανανέωσης με το οποίο χρέωναν κάποιες εταιρείες τους πελάτες τους που παρέμεναν στην εταιρεία μετά τη λήξη του συμβολαίου, μέσω νέας σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ο συνδρομητής δεσμεύεται να παραμείνει στον πάροχό του για συγκεκριμένο διάστημα (π.χ. 12, 18 ή 24 μήνες). Συνεπώς, σε περίπτωση που διακόψει ή καταγγείλει τη σύμβαση πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου, ο πάροχος έχει δικαίωμα να επιβάλει το τέλος διακοπής/καταγγελίας. Σημειώνεται ότι από την 1η Οκτωβρίου 2018, το συγκεκριμένο τέλος πρέπει να αναγράφεται, με σαφήνεια, στην πρώτη σελίδα όλων των συμβάσεων που συνάπτονται.

Στην πρώτη σελίδα του λογαριασμού πρέπει να αναγράφεται και το αναπόσβεστο υπόλοιπο για την επιδότηση (παγίου ή συσκευής ή άλλου εξοπλισμού) που έχει λάβει ο συνδρομητής. Ετσι ο τελευταίος θα γνωρίζει πόσα πρέπει να πληρώσει αν διακόψει πρόωρα το συμβόλαιό του, λόγω της επιδότησης που έχει λάβει. Όπως εξηγούν στελέχη της αγοράς τηλεπικοινωνιών, το κόστος της επιδότησης και όχι το όποιο τέλος αποσύνδεσης είναι αυτό που επιβαρύνει περισσότερο όσους διακόπτουν συμβόλαια ορισμένου χρόνου.

Ο νέος Γενικός Κανονισμός Αδειών έχει πάντως, στα ψιλά γράμματα, και μια ρύθμιση προς όφελος των καταναλωτών. Προβλέπεται αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού του τέλους διακοπής και των άλλων επιβαρύνσεων για πρόωρη λήξη συμβολαίων. Ετσι, αν ένας πελάτης διακόψει πρόωρα ένα διετές συμβόλαιο και με βάση την επιδότηση παγίου πρέπει να πληρώσει π.χ. 120 ευρώ ενώ με την επιδότηση συσκευής 130 ευρώ, τότε θα επιβαρυνθεί με το μικρότερο ποσό, ανεξάρτητα από την επιλογή που έκανε κατά την υπογραφή του συμβολαίου. Δηλαδή ακόμα και αν έχει επιλέξει την επιδότηση συσκευής, θα πληρώσει 120 ευρώ.

Επιπλέον, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα διακοπής του συμβολαίου κινητής ή σταθερής με κάθε τρόπο, δηλαδή ακόμα και με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μέχρι σήμερα οι εταιρείες τούς ζητούσαν να πάρουν κάποιο τηλεφωνικό κέντρο, να επισκεφτούν κατάστημα κ.α. Τώρα, από τη στιγμή που θα λάβει το email η εταιρεία πρέπει να διακόψει το συμβόλαιο κινητής σε δύο εργάσιμες ημέρες και το συμβόλαιο σταθερής σε οκτώ εργάσιμες.

Οι πελάτες σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας πρέπει πάντως να γνωρίζουν πως αν έχουν υπογράψει ένα διετές συμβόλαιο με βάση μια προσφορά ενός παρόχου, τότε μπορεί να βρεθούν προ εκπλήξεων, όταν παρέλθουν οι 24 μήνες. Τότε αν θέλουν να το ανανεώσουν, θα πληρώσουν την ισχύουσα τιμή του πακέτου εκείνη την περίοδο, που μπορεί να μην έχει έκπτωση και να είναι υψηλότερη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v