Επενδυτικό σχέδιο 200 εκατ. για 40 πρατήρια αερίου από την CTIP

Επαφές με ΔΕΠΑ και Aegean Oil έχει η CTIP OIL & GAS S.R.L. η οποία αναζητά προμηθευτές για την ελληνική αγορά. Πλάνο για δημιουργία 40 σταθμών αερίου από την ιταλική εταιρία, που βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με εταιρείες που διαθέτουν μεγάλο στόλο φορτηγών.

Επενδυτικό σχέδιο 200 εκατ. για 40 πρατήρια αερίου από την CTIP

Επενδυτικό πλάνο για την δημιουργία 40 σταθμών φυσικού αερίου στη χώρα μας μέσα στην επόμενη πενταετία παρουσίασε η εταιρεία CTIP OIL & GAS S.R.L. Το ύψος της επένδυσης εκτιμάται στα 200 εκατομμύρια ευρώ.

Προϋπόθεση για την υλοποίηση της αποτελεί η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που ισχύει στην Ελλάδα, ώστε να δοθεί η δυνατότητα μετασκευής κινητήρων που σήμερα χρησιμοποιούν για την κίνησή τους ντίζελ, σε διπλού καυσίμου. Αυτό αναμένεται να γίνει σύντομα καθώς σχετική διάταξη περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ που αυτό το διάστημα βρίσκεται στη Βουλή.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CTIP OIL & GAS S.R.L. κ. Reda Ginena, παρουσιάζοντας τα επενδυτικά πλάνα της εταιρείας για την ελληνική αγορά, σημείωσε ότι το διάστημα αυτό είναι η καλύτερη εποχή για επενδύσεις στην Ελλάδα, καθώς σε εποχές κρίσης αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία η εξοικονόμηση πόρων.

50% φθηνότερο από τη βενζίνη

Η χρήση του φυσικού αερίου για την κίνηση οχημάτων έχει σημαντικά οικονομικά αλλά και περιβαλλοντικά οφέλη. Σύμφωνα με υπολογισμούς, το CNG είναι 50% φθηνότερο από τη βενζίνη και περίπου 30 – 40% φθηνότερο από το πετρέλαιο ντίζελ. Ειδικά για μεγάλα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία) υπολογίζεται ότι η ανάκτηση της επένδυσης για την μετατροπή του κινητήρα μπορεί να γίνει σε διάστημα 4 - 8 μηνών.

Σύμφωνα με τον κ. Reda Ginena, η CTIP OIL & GAS S.R.L. αυτό το διάστημα βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΔΕΠΑ και την Αegean Oil εξετάζοντας τις πιθανότητες συνεργασίας για την προμήθεια φυσικού αερίου και πετρελαίου ντίζελ. Παράλληλα, η εταιρεία έχει ξεκινήσει κύκλο επαφών με σημαντικό αριθμό εταιρειών (πχ πρακτορείο διανομής Τύπου Ευρώπη, ΑΒ Βασιλόπουλος κα) οι οποίες διαθέτουν μεγάλους στόλους φορτηγών αυτοκινήτων προκειμένου να τους μετατρέψουν ώστε να χρησιμοποιούν και φυσικό αέριο.

Η μετατροπή των οχημάτων θα γίνεται στους σταθμούς ανεφοδιασμού, ενώ υπολογίζεται ότι από την στιγμή που θα λυθούν όλα τα προβλήματα ο πρώτος σταθμός θα μπορεί να λειτουργήσει μέσα σε 6 εως 8 μήνες.

Πρόβλημα ο μικρός αριθμός πρατήριων στην Ελλάδα

Η χρήση του φυσικού αερίου για την κάλυψη αναγκών κίνησης στην Ελλάδα είναι ακόμη εξαιρετικά μικρή, αφού περιορίζεται σε 600 λεωφορεία του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και σε περίπου 200 απορριμματοφόρα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αποτελεί το ανύπαρκτο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού, αφού λειτουργούν μόλις τέσσερις σταθμοί σε όλη τη χώρα. Ο σχεδιασμός της ΔΕΠΑ αναφέρει ότι θα προχωρήσει στην δημιουργία 15 σταθμών ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2015.

Παγκοσμίως υπολογίζεται ότι φυσικό αέριο για την κίνησή τους χρησιμοποιούν περίπου 16,7 εκατομμύρια οχήματα (τα περισσότερα σε Ιράν, Πακιστάν, Αργεντινή, Βραζιλία, Κίνα και Ινδία). Διεθνώς λειτουργούν 20.000 σταθμοί ανεφοδιασμού πεπιεσμένου φυσικού αερίου. Στην Ευρώπη το μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων διαθέτουν η Γερμανία και η Ιταλία με περίπου 900 σταθμούς να λειτουργούν σε κάθε μία από τις δύο χώρες.

Ο όμιλος CTIP έχει την έδρα του την Ιταλία και δραστηριοποιείται σε 45 χώρες στους τομείς μελετών, σχεδιασμού κατασκευής και λειτουργίας βιομηχανικών μονάδων στους τομείς ενέργειας, τροφίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, μεταφορών, κ.ά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v