ΟΛΠ: Συνεχίζεται η κόντρα με το ΤΑΙΠΕΔ

Το γάντι στη διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) η οποία εξακολουθεί να έχει ενστάσεις για τον φιλικό διακανονισμό με την Cosco αναμένεται να ρίξει σήμερα ο επικεφαλής του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης, κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του οργανισμού.

ΟΛΠ: Συνεχίζεται η κόντρα με το ΤΑΙΠΕΔ

Δύο ημέρες μετά την απόφαση της κυβέρνησης να συζητηθεί σήμερα στο Διοικητικό Συμβούλιο ο φιλικός διακανονισμός με τους Κινέζους και την παραίτηση της εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ από το Δ.Σ. («για προσωπικούς λόγους»), ο κ. Ανωμερίτης θα επιμείνει στην ανάγκη προώθησης της συμφωνίας με την Cosco. 

Σε προχθεσινή επιστολή του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Κ. Μανιατόπουλου (ο οποίος ήταν επικεφαλής του ΟΛΠ την περίοδο που έμπαινε στο χρηματιστήριο) προς τον Γ. Ανωμερίτη εκφράζονται ενστάσεις, κυρίως για το αν ο φιλικός διακανονισμός προσθέτει αξία στον οργανισμό. Στο Ταμείο ανησυχούν επίσης και για τη στάση που θα τηρήσουν οι άλλοι τέσσερις όμιλοι οι οποίοι, μαζί με την Cosco, έχουν περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού για το 67% του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σημερινή του εισήγηση ο κ. Ανωμερίτης θα υποστηρίξει, πως στην επιστολή Μανιατόπουλου «διατυπώνονται και πάλι σκέψεις και συλλογισμοί, οι οποίοι δεν είναι ορθοί». Κατά τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, «η Καθαρά Παρούσα Αξία της Σύμβασης Παραχώρησης θα ανέλθει, όταν ολοκληρωθεί η επένδυση, σε 860 εκατ. ευρώ κατά το απαισιόδοξο σενάριο και σε 1,084 δισ. στο αισιόδοξο σενάριο από 498 εκατ. ευρώ που ήταν κατά την έναρξη της αρχικής Σύμβασης. Διεθνείς μέτοχοι του ΟΛΠ Α.Ε. αναβιβάζουν πλέον τη συνολική αξία του οργανισμού στο ποσό του 1,8 έως 2,00 δισ. ευρώ».

Το ερώτημα είναι, βέβαια, αν έχουν την ίδια γνώμη και οι πέντε όμιλοι που διεκδικούν το 67% του οργανισμού οι οποίοι, με βάση τους ισχυρισμούς του Γ. Ανωμερίτη θα πρέπει να πληρώσουν ποσά άνω του δισεκατομμυρίου…

Ο επικεφαλής του ΟΛΠ θα υποστηρίξει πως «το Δ.Σ. καλείται απλά σήμερα να εγκρίνει και να αποστείλει το σχέδιο κειμένου της Συμφωνίας στο Ελεγκτικό Συνέδριο (Ε.Σ.). Υπενθυμίζω ότι το ΤΑΙΠΕΔ συμφώνησε πέρυσι, όταν συντασσόταν το κείμενο του Σχεδίου της Συμφωνίας, να προηγηθεί η αποστολή του στα όργανα της Ε.Ε. και το Ε.Σ. και κατόπιν να συγκληθεί η Γ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε. Υπενθυμίζω επίσης ότι η Συμφωνία θα ισχύσει μετά την έγκρισή της από τη Γ.Σ. των μετόχων και την ψήφισή της από τη Βουλή των Ελλήνων».

Ο κ. Ανωμερίτης θεωρεί πως η παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ τον Ιούνιο ώστε να μη συζητηθεί το θέμα του φιλικού διακανονισμού στη Γ.Σ. του ΟΛΠ «βρίσκεται σε οριακή ασυμφωνία και κινείται εκτός των κανόνων του ελληνικού εταιρικού δικαίου, αφού τα μετοχικά δικαιώματα, που απορρέουν από τη μετοχική σχέση δεν περιλαμβάνουν και δικαίωμα, ακόμα και του μετόχου πλειοψηφίας, να υποδεικνύει στο Δ.Σ. τον τρόπο διαχείρισης της εταιρείας. Πολύ περισσότερο, όταν η εταιρία έχει μετόχους που κατέχουν το 25% του μετοχικού κεφαλαίου της και οι οποίοι θα μπορούσαν να θέσουν θέματα προάσπισης του εταιρικού συμφέροντός τους, ασκεί δε επίσης δραστηριότητες υπέρ της κοινωνίας και της οικονομίας του Πειραιά».

Επιπλέον, «ο ισχυρισμός στο έγγραφο του αλλοδαπού νομικού γραφείου του ΤΑΙΠΕΔ, ότι θα μπορούσε στο μέλλον να ανοίξει έρευνα, είναι απολύτως θεωρητικός και θα μπορούσε να διατυπωθεί για κάθε περίπτωση. Τα έγραφα της DG Markt και DG Comp απεστάλησαν στον ΟΛΠ Α.Ε. και το ΤΑΙΠΕΔ από το ΥΝΑ».

Με βάση τα στοιχεία του ΟΛΠ και της ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας η οποία συμφώνησε να προχωρήσει ο φιλικός διακανονισμός, η Cosco θα προχωρήσει σε νέα επένδυση 230 εκατ. Επιπλέον, εφόσον το ποσοστό εσόδων του ΟΛΠ επί των συνολικών εσόδων της θυγατρικής της Cosco (ΣΕΠ ΑΕ) που διαχειρίζεται στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (24,5% από το 2017) παραμένει σταθερό, τότε η αύξηση των κινήσεων από 3,7 εκατ. TEU σε 6,2 TEU σημαίνει σχεδόν διπλασιασμό των εσόδων του.

Με βάση την αναθεωρημένη συμφωνία με τους Κινέζους, σχέδιο αναβαθμίστηκε η έννοια του ελάχιστου εγγυημένου φορτίου, κάτω του όγκου του οποίου η ΣΕΠ Α.Ε. θα καταβάλλει penalties για κάθε υπολειπόμενο TEU (22 ευρώ το TEU). Η ετήσια εγγυημένη δυναμικότητα αυξάνεται στα 4.750.000 TEU. Ο Προβλήτας Πετρελαιοειδών χρηματοδοτείται και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ Α.Ε., αλλά παραμένει υπό την εκμετάλλευση του ΟΛΠ. Με την αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙΙ και το νέο εξοπλισμό, το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να υποδέχεται πλοία containers νέας τεχνολογίας (15.000 – 18.000 TEU), τα οποία τώρα δεν μπορούν να εξυπηρετούνται στις Προβλήτες του ΟΛΠ και της ΣΕΠ Α.Ε.

Ο Γιώργος Ανωμερίτης επιμένει στις θέσεις του για ακύρωση του διαγωνισμού πώλησης του 67% και στην διατήρηση της πλειοψηφίας στο δημόσιο με υπογραφή συμβάσεων παραχώρησης για επιμέρους δραστηριότητες. Υποστηρίζει πως ο ΟΛΠ είναι σήμερα, μια μεγάλη, διεθνής και κερδοφόρα δημοσίου συμφέροντος επιχείρηση, η οποία από τα πράγματα εξελίσσεται και μεταλλάσσεται μέσα στο διεθνές και ευρωπαϊκό περιβάλλον των θαλάσσιων μεταφορών και των λιμενικών αγορών, προς όφελος πάντα του ελληνικού λιμενικού συστήματος, του Πειραιά και της χώρας. Γι’ αυτό «από τα πράγματα ο ΟΛΠ δεν μπορεί ούτε να παραμείνει ένα εκτός λιμενικής αγοράς κρατικό μονοπώλιο, ούτε φυσικά να μετατραπεί σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, μακριά από το κοινόχρηστο και δημοσίου συμφέροντος χαρακτήρα του».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v