Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κυπριακές Αερογραμμές: Δέλεαρ τα ευρωπαϊκά slots

Την ευκαιρία που αναζητούν ώστε να πιάσουν θέση στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές "βλέπουν" στην πώληση των Κυπριακών Αερογραμμών εταιρίες από Ρωσία, Αραβικό Κόλπο και Κίνα που περιλαμβάνονται στις ενδιαφερόμενες.

Κυπριακές Αερογραμμές: Δέλεαρ τα ευρωπαϊκά slots

Σημαντικό ενδιαφέρον από εταιρείες προερχόμενες από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης συγκεντρώνει η προσπάθεια της Κύπρου να προχωρήσει στην πώληση των Κυπριακών Αερογραμμών.

Το μεγάλο δέλεαρ για τους ενδιαφερόμενους αποτελεί το δικαίωμα της κυπριακής εταιρείας να πετά στα αεροδρόμια των χωρών της ΕΕ, ενώ έκπληξη προκάλεσε το ενδιαφέρον που εξέφρασε χθες ο επικεφαλής της Ryanair, αναφέροντας ότι η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο συμμετοχής στον διαγωνισμό.

Παρότι βεβαίως ο Μάικλ Ο' Λίρι έσπευσε να εξηγήσει ότι πρόκειται για αρχικό ενδιαφέρον, χωρίς να υπάρχει σε αυτό οποιαδήποτε δέσμευση, εν τούτοις καταγράφει την πρόθεση της ιρλανδικής εταιρείας να ενισχύσει την περαιτέρω την παρουσία της στην ευρύτερη περιοχή.

Χρονοθυρίδες από «χρυσάφι»

Βέβαια στην περίπτωση των Κυπριακών Αερογραμμών η Ryanair, εφόσον εκδηλώσει το ενδιαφέρον της στο πλαίσιο της ανοικτής πρόσκλησης που έχει απευθύνει η κυπριακή κυβέρνηση σε στρατηγικούς ή οικονομικούς επενδυτές, θα έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει έως σήμερα το απόγευμα να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση είτε μετοχών, είτε σημαντικών περιουσιακών στοιχείων του αερομεταφορέα.

Παρότι τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα οδήγησαν τα τελευταία χρόνια σε περιορισμό της δραστηριότητας της εταιρείας υπάρχει ενδιαφέρον, το οποίο, κατά κύριο, προέρχεται από εταιρείες εκτός χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο των Κυπριακών Αερογραμμών, που θέλουν να αποκτήσουν οι ενδιαφερόμενοι, είναι το δικαίωμα πραγματοποίησης πτήσεων στα αεροδρόμια των χωρών μελών της ΕΕ, ένα δικαίωμα το οποίο στην αεροπορική αγορά αποτιμάται ιδιαίτερα ακριβά. Δεν είναι τυχαίο που οι χρονοθυρίδες (slots) στα περιζήτητα ευρωπαϊκά αεροδρόμια αποτιμώνται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ.

Μεταξύ άλλων προκαταρκτικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από εταιρείες προερχόμενες από τη Ρωσία, τον Λίβανο, το Ισραήλ, τον Αραβικό Κόλπο ακόμη και την Κίνα.

Η επέλαση της Etihad στις αερομεταφορές της Ευρώπης

Ανάμεσα στις εταιρείες που φέρονται να έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους είναι και η Etihad Airways, ο εθνικός αερομεταφορέας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, με έδρα το Άμπου Ντάμπι. Η συγκεκριμένη εταιρεία ακολουθεί τα τελευταία χρόνια τακτική ενίσχυσης της παρουσίας της στην Ευρώπη, διαθέτοντας πλέον ποσοστά σε αρκετούς αερομεταφορείς.

Ήδη έχει αποκτήσει μειοψηφικές συμμετοχές σε τρεις ευρωπαϊκές εταιρείες και συγκεκριμένα το 29,2% της Airberlin, το 4,99% της Aer Lingus και το 49% της Air Serbia. Παράλληλα αυτή την εποχή ολοκληρώνει την εξαγορά του 33,3% του τοπικού ελβετικού αερομεταφορέα Darwin Airline, η οποία λειτουργεί ως Etihad Regional, ενώ πρόκειται να αποκτήσει και το 49% της Alitalia, εφόσον δοθεί το "ok" από τις ρυθμιστικές αρχές.

Μάλιστα ο James Hogan, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο για την ανταγωνιστικότητα των αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη παρότρυνε τις κυβερνήσεις και τις αεροπορικές εταιρείες της ηπείρου να αγκαλιάσουν τις ξένες επενδύσεις που συμβάλουν στην ενίσχυση του τομέα των αερομεταφορών. Ο κ. Hogan υποστήριξε ότι η αεροπορία είναι μια παγκόσμια, και όχι μια τοπική βιομηχανία ενώ σημείωσε ότι η Etihand Airways επιδιώκει να εμπλακεί με την Ευρωπαϊκή αγορά αποσκοπώντας σε αμοιβαίο όφελος.

Περιγράφοντας δε τις σημαντικότερες πηγές των προβλημάτων των αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης ο επικεφαλής της Etihad έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε ζητήματα όπως η συμφόρηση σε αεροδρόμια με χαμηλές επενδύσεις, η διαχείριση του εναέριου χώρου, το υψηλό κόστος λειτουργίας στους αερολιμένες, το υψηλό κόστος εργασίας ,αλλά και η υψηλή φορολόγηση αεροπορικών εταιρειών και επιβατών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v