Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι 15 εισηγμένες που κερδίζουν από την άνοδο του τουρισμού

Ποιες είναι οι εταιρείες που αναμένεται να ωφεληθούν περισσότερο, αν επιβεβαιωθούν οι αισιόδοξες προβλέψεις για τη φετινή πορεία του εισερχόμενου τουρισμού. Οι προκλήσεις.

Οι 15 εισηγμένες που κερδίζουν από την άνοδο του τουρισμού

Σαφώς ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα για τη φετινή πορεία του εισερχόμενου τουρισμού, με τους παράγοντες της αγοράς να αναφέρονται σε μια πολύ καλύτερη χρονιά σε σχέση με πέρυσι, η οποία μάλιστα πιθανόν να πλησιάσει αρκετά και την επίδοση-ρεκόρ του 2019.

Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις παραγόντων της TUI ότι το 2022 θα μεταφέρει στην Ελλάδα τρία εκατομμύρια τουρίστες, πως θα είναι πιο δύσκολο για εκείνους που θέλουν να κλείσουν την τελευταία στιγμή να βρουν χαμηλότερες τιμές και πως οι φετινές διακοπές θα κλείσουν διεθνώς κοντά στα επίπεδα του 2019 και μάλιστα σε υψηλότερες τιμές.

Όσο για τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρο Βασιλικό, σημειώνει πως «η τάση που βλέπουμε στις κρατήσεις κατά περιόδους είναι πολύ ενθαρρυντική. Βγαίνουμε από την κρίση της πανδημίας με πολύ ενισχυμένο brand σε σχέση με αυτό που είχαμε όταν μπήκαμε και αυτό κατά 99% οφείλεται στη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίσαμε την κρίση».

Το καλό κλίμα που επικρατεί έχει αυξήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον ξενοδοχειακό κλάδο και τα μικρότερα ιδιωτικά καταλύματα, από μικρούς και μεγάλους επενδυτές. Σε κάθε περίπτωση πάντως, όλοι αναγνωρίζουν ότι οι προβλέψεις σε ό,τι αφορά την τουριστική πορεία πολλές φορές διαψεύδονται, λόγω της ευαισθησίας που παρουσιάζει ο κλάδος σε μια σειρά από εξωγενείς παράγοντες.

Για παράδειγμα, υψηλόβαθμο στέλεχος εισηγμένης εταιρείας φοβάται όχι μόνο μια πιθανή αρνητική εξέλιξη στο μέτωπο της πανδημίας, αλλά κυρίως στο πώς συχνά οι σχετικές αποφάσεις που λαμβάνονται από τα κράτη έχουν πέρα από υγειονομικά και πολιτικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, ανέφερε τόσο την περυσινή κίνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να αφήσει μετά τα μέσα Ιουλίου τους Βρετανούς να ταξιδέψουν εκτός της χώρας τους, ή τα ενδεχόμενα εμπόδια που θα μπουν στους Ρώσους τουρίστες σε περίπτωση που έχουμε αρνητικές εξελίξεις στην υπόθεση της Ουκρανίας.

Επιπρόσθετα, οι διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις και η εκτόξευση του ενεργειακού κόστους ανεβάζουν το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του τουρισμού, ενώ παράλληλα ενδέχεται να αποθαρρύνουν κάποιους επισκέπτες να μετακινηθούν από τις χώρες τους.

Σε κάθε περίπτωση, οι θετικές προβλέψεις για τη φετινή τουριστική περίοδο οδηγούν τους οικονομολόγους σε καλύτερες εκτιμήσεις για την πορεία του ΑΕΠ και τους χρηματιστηριακούς αναλυτές να ανεβάζουν τον πήχη των κερδών για μια σειρά εισηγμένων εταιρειών, οι εργασίες των οποίων συνδέονται σημαντικά με την πορεία του κλάδου.

Σύμφωνα με τους γνώστες της αγοράς, δεν υπάρχει οικονομική δραστηριότητα που να μην ωφελείται -λιγότερο ή περισσότερο- από μια καλή τουριστική χρονιά: Από τα ξενοδοχεία και τα λοιπά καταλύματα, έως τα τουριστικά γραφεία, τις μεταφορές, τις υπηρεσίες διασκέδασης, τις ενοικιάσεις οχημάτων, τα τρόφιμα και τα ποτά. Ακόμη και επιχειρήσεις του δραστηριοποιούνται στον χώρο των επενδύσεων ευνοούνται σημαντικά (π.χ. μεταλλουργίες, δομικά υλικά, βιομηχανίες ξύλου και επίπλων), με δεδομένο ότι ένα σημαντικό τμήμα της αυξημένης ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας που παρατηρείται στη χώρα μας οφείλεται σε ακίνητα τα οποία σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό.

Ποιες όμως από τις εισηγμένες εταιρείες θα μπορούσαν να ευνοηθούν περισσότερο από μια καλύτερη φετινή τουριστική χρονιά;

  • Η Λάμψα που δραστηριοποιείται αμιγώς στον κλάδο των ξενοδοχείων, με έμφαση την Αθήνα.
  • Η σαπωνοποιία Παπουτσάνης, γιατί ένα πολύ σημαντικό τμήμα των πωλήσεών της κατευθύνεται σε ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.
  • Η Δάιος Πλαστικά που πέρα από τη βιομηχανική της δραστηριότητα διαθέτει δύο ξενοδοχειακές μονάδες σε Κρήτη και Θεσσαλονίκη.
  • Η Αεροπορία Αιγαίου και οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι Attica Group και ΑΝΕΚ, οι οποίοι ωστόσο καλούνται να διαχειριστούν και τις προκλήσεις του αυξημένου ενεργειακού κόστους.
  • Οι εισηγμένες Autohellas και Μοτοδυναμική, οι οποίες εκτός των άλλων, έχουν ισχυρή παρουσία στον χώρο του Rent A Car.
  • H Κυριακούλης Μεσογειακές Κρουαζιέρες που δραστηριοποιείται στον χώρο της ενοικίασης σκαφών αναψυχής, έχοντας βάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.
  • Οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών Revoil και Ελινόιλ και ιδιαίτερα η δεύτερη, λόγω της έμφασης του δικτύου της στη νησιωτική Ελλάδα.
  • Η Centric δραστηριοποιείται στην προσφορά υπηρεσιών εν πλω ψυχαγωγίας, επηρεαζόμενη από τη διεθνή πορεία της κρουαζιέρας και την επιβατική κίνηση στην Αδριατική. Επίσης, η εισηγμένη λειτουργεί ξενοδοχείο στη Μύκονο και έχει παρουσία στον χώρο των σκαφών αναψυχής.
  • Η Moda Bagno καρπώνεται ένα πολύ σημαντικό τμήμα των εσόδων της από γνωστό εστιατόριο που διαθέτει στη Μύκονο.
  • Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ έχουν κάποια οφέλη από την αυξημένη τουριστική κίνηση, τόσο λόγω της κρουαζιέρας όσο και εξαιτίας της αυξημένης κίνησης στον τομέα της ακτοπλοΐας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v