Άνοιγμα σε τρεις ηπείρους (Ασία, Αμερική, Αφρική) επιχειρεί η διοίκηση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), σε μια προσπάθεια να διευρύνει την αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με στρατηγικής σημασίας αγορές, αξιοποιώντας την αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται για ταξίδια προς την Ελλάδα αλλά και το momentum στη διεθνή αγορά αερομεταφορών.
Η διοίκηση του ΔΑΑ βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με κινεζικές αεροπορικές εταιρείες και τον Νοέμβριο είναι προγραμματισμένο νέο ταξίδι στελεχών του αεροδρομίου στην Κίνα.
Πρωταρχικό στόχο αποτελεί η σύνδεση της Αθήνας με τη Σαγκάη. Σε προχωρημένο στάδιο, ωστόσο, βρίσκονται οι συζητήσεις για τη σύνδεση της ελληνικής πρωτεύουσας με τα αεροδρόμια Chengdu Shuangliu και Xian Xianyang.
Το Chengdu θεωρείται το αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη κίνηση και βασική αεροπορική πύλη για ολόκληρη τη δυτική Κίνα. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο αποτελεί κόμβο συνδέσεων προς 241 προορισμούς, 78 από τους οποίους είναι διεθνείς. Το χρησιμοποιούν ως βάση τους αεροπορικές εταιρείες όπως η Sichuan Airlines, η Chengdu Airlines, η Chengdu Eastern Airlines, η Shenzhen Airlines, η Lucky Airlines και η Tibet. Το Chengdu (πρωτεύουσα της περιφέρειας Sichuan) έγινε πόλος έλξης ξένων επισκεπτών μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2013, όταν πρόσφερε τη δυνατότητα σε ταξιδιώτες από 45 χώρες να το επισκέπτονται για 72 ώρες χωρίς την υποχρέωση να διαθέτουν βίζα.
Κρίσιμη λεπτομέρεια: Το Chengdu αποτελεί δεύτερο «σπίτι» (hub) της Air China στην Κίνα (μετά το Πεκίνο), η οποία πετά ήδη στην Ελλάδα αφού είναι αυτή που πραγματοποιεί το δρομολόγιο Αθήνα-Πεκίνο. Τη μοναδική απευθείας αεροπορική σύνδεση που υπάρχει αυτή τη στιγμή μεταξύ Ελλάδας-Κίνας.
Το Xian Xianyang είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Βορειοδυτικής Κίνας και δεύτερο μεγαλύτερο του κινεζικού Βορρά. Στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο εδρεύουν αεροπορικές εταιρείες όπως η China Southern Airlines, η Joy Air αλλά και η Hainan Airlines, η οποία φέρεται να είναι μια από τις κινεζικές εταιρείες που είναι πιο «ζεστές» να πετάξουν στην Ελλάδα τα προσεχή χρόνια.
Οι κινεζικές εταιρείες φέρονται να εξετάζουν θετικά το ενδεχόμενο νέων δρομολογίων προς την Αθήνα, χωρίς, ωστόσο, να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για το θέμα. Σύμφωνα με στελέχη της ελληνικής αεροπορικής αγοράς, ακόμα και αν ληφθούν άμεσα οι σχετικές αποφάσεις, τα όποια νέα δρομολόγια θεωρείται απίθανο να ξεκινήσουν πριν το 2020.
Την ίδια στιγμή, η Αθήνα αποκτά από τον Μάιο του 2019 μια δεύτερη «πόρτα» στην ανερχόμενη αγορά των ΗΠΑ (αύξηση 75% των ταξιδιωτικών εισπράξεων τον Ιούλιο). Κι αυτό καθώς η American Airlines θα πραγματοποιεί απευθείας πτήσεις στο διάστημα από 3 Μαΐου έως 2 Οκτωβρίου. Το σύνολο των θέσεων που θα είναι διαθέσιμες υπολογίζεται πως θα φθάσουν τις 70.000. Το δρομολόγιο θα εξυπηρετείται από τα νέα αεροπλάνα «βιτρίνας» Β 787 Dreamliner της Μπόινγκ.
Η συγκεκριμένη σύνδεση θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική εξαιτίας και της ισχυρής ελληνικής παροικίας που ζει στην ευρύτερη περιοχή του Σικάγο. Φέτος η Αθήνα συνδεόταν με δύο πόλεις των ΗΠΑ, τη Νέα Υόρκη και τη Φιλαδέλφεια. Στη γραμμή Αθήνα-Ν. Υόρκη πετούν οι αεροπορικές εταιρείες Delta, United Airlines και Emirates, ενώ το δρομολόγιο προς Φιλαδέλφεια πραγματοποιείται από την American Airlines.
Κομβικής σημασίας θεωρείται από στελέχη του ΔΑΑ η νέα γραμμή Αθήνα-Μουσκάτ (Ομάν). Το δρομολόγιο θα πραγματοποιείται από την Oman Air, τον εθνικό αερομεταφορέα του σουλτανάτου του Ομάν. Οι πτήσεις πρόκειται να ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2019, θα είναι καθημερινές και θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο εποχικά.
Το νέο δρομολόγιο θεωρείται μεγάλης σημασίας από τα στελέχη του ΔΑΑ καθώς το αεροδρόμιο της Αθήνας αποκτά (εμμέσως) σύνδεση με τη στρατηγικής σημασίας αγορά της Ινδίας, προς την οποία η Oman Air διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο συνδέσεων. Η συγκεκριμένη εταιρεία θεωρείται ανερχόμενη δύναμη της περιοχής του Κόλπου και υλοποιεί ένα φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης, το οποίο προβλέπει πως μέχρι το 2022 θα διαθέτει συνολικά 70 αεροπλάνα και θα εξυπηρετεί 60 διεθνείς προορισμούς.
Το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας, ταυτόχρονα, προσθέτει… εξωτισμό στο χαρτοφυλάκιο προορισμών που συνδέονται με την Αθήνα. Ο λόγος για δύο νέα δρομολόγια προς Μαρόκο, που έχουν προαναγγείλει η Royal Air Maroc (προς Καζαμπλάνκα) και η Ryanair (προς Μαρακές).
Οι πτήσεις της Royal Air Maroc ξεκινούν στις αρχές Απριλίου 2019 και θα πραγματοποιούνται τέσσερις φορές την εβδομάδα, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Τα δρομολόγια της ιρλανδικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair ξεκινούν στις 29 Οκτωβρίου και θα πραγματοποιούνται δύο φορές την εβδομάδα (Δευτέρα, Παρασκευή).