Διψήφια αύξηση εσόδων σημείωσαν στο β’ τρίμηνο της χρονιάς τα ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα, κεφαλαιοποιώντας με αυτό τον τρόπο την υψηλή ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα που καταγράφεται σε πολλές διεθνείς αγορές.
Αυτό προκύπτει από στοιχεία της εξειδικευμένης στην παρακολούθηση της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς εταιρείας GBR Consulting και αναφέρονται στις επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων κατά το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε.
Η Αθήνα εμφανίζεται να αποτελεί αυτή τη στιγμή τον ισχυρότερο πόλο έλξης ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα καθώς κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση διεθνών επισκεπτών στο β’ τρίμηνο (+21,8% έναντι του 2017) αλλά και στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου (+21,1%).
Σε επίπεδο εσόδων, ωστόσο, τα ξενοδοχεία που βρίσκονται σε παραθεριστικές περιοχές κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση εσόδων (RevPAR) ανά διαθέσιμο δωμάτιο, φθάνοντας στο +17,3% στο β’ τρίμηνο και +19,2% στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου.
Τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας κατάφεραν να αυξήσουν τα έσοδά τους (RevPAR) κατά 12,4% στο β’ τρίμηνο και 13,2% στο πρώτο εξάμηνο.
Το γεγονός πως η αύξηση εσόδων των ξενοδοχείων της Αθήνας ήταν σημαντικά μικρότερη από την αύξηση που σημείωσαν οι ξένοι επισκέπτες στην πρωτεύουσα «φωτογραφίζει», σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, τη διαρκώς αυξανόμενη «διαρροή» πελατείας από τα ξενοδοχεία προς τα καταλύματα που μισθώνονται μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών όπως η Airbnb.
Για αντίστοιχους λόγους, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, τα ξενοδοχεία των παραθεριστικών περιοχών κατέγραψαν μεγαλύτερη άνοδο εσόδων σε σύγκριση με την αύξηση επισκεπτών (+15,1% στο β’ τρίμηνο, +16,6% στο εξάμηνο). Κι αυτό καθώς, μέχρι στιγμής, η διείσδυση της Airbnb στις παραθεριστικές περιοχές είναι σημαντικά μικρότερη σε σύγκριση με την Αθήνα και άλλες πόλεις όπως τα Χανιά, αν και μεγεθύνεται αλματωδώς.
Σε σταθερή άνοδο εμφανίζεται να βρίσκεται η ξενοδοχειακή αγορά της Θεσσαλονίκης. Οι ξένοι επισκέπτες στην πόλη αυξήθηκαν 13,6% στο β’ τρίμηνο και 12,4% στο εξάμηνο και μεταφράστηκαν σε αύξηση εσόδων των ξενοδοχείων κατά 15% στο β’ τρίμηνο και 9% στο εξάμηνο.
Οι αντίστοιχες επιδόσεις των ξενοδοχείων ανταγωνιστικών πόλεων της Αθήνας επιβεβαιώνουν δύο δεδομένα: την υψηλή ζήτηση για Ελλάδα αλλά και τη δυναμική επάνοδο της Αιγύπτου στην αγορά διακοπών της Μεσογείου (σ.σ στο σχετικό δελτίο δεν περιλαμβάνονται στοιχεία για προορισμούς της Τουρκίας).
Έτσι, τα ξενοδοχεία της Αθήνας, Θεσ/νίκης και των ελληνικών παραθεριστικών προορισμών (resort) πέτυχαν πολύ υψηλότερη αύξηση εσόδων από ξενοδοχεία της Νότιας Ευρώπης (+3,5% στο εξάμηνο), της Ρώμης (+4,8% στο εξάμηνο) ή της Μαδρίτης (+1,9% στο εξάμηνο).
Η φετινή δυναμική της Αιγύπτου αποτυπώνεται στο γεγονός πως τα ξενοδοχεία του Καΐρου ξεπέρασαν τα ελληνικά σε αύξηση εσόδων, φθάνοντας στο +18,9% στο β’ τρίμηνο και το +19,8% στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου.