Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος κατατάσσεται σήμερα στην κορυφή του πλανήτη. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχονται από Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν 4.746 πλοία (άνω των 1.000 gt), συνολικής μεταφορικής ικανότητας 365,45 εκατ. τόνων (dwt), καταγράφοντας αύξηση 6,6% έναντι του 2016.
Με αυτά τα δεδομένα, τα πλοία που ελέγχονται από ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων αντιπροσωπεύουν το 19,89% της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και το 49,15% του στόλου της Ε.Ε.
Στον έλεγχο Ελλήνων εφοπλιστών βρίσκεται σήμερα το 29,19% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 22,03% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 15,45% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς φορτίων χημικών και παραγώγων πετρελαίου.
Παρά το εντυπωσιακό μέγεθος του ελληνόκτητου στόλου, ωστόσο, το ελληνικό νηολόγιο κατατάσσεται στην έβδομη θέση παγκοσμίως. Κι αυτό καθώς την ελληνική σημαία έχουν στον ιστό τους 753 πλοία άνω των 1.000 τόνων (gt), συνολικής χωρητικότητας 41,7 εκατ. τόνων (gt). Έτσι, η Ελλάδα κατατάσσεται πίσω από αυτές του Παναμά, της Λιβερίας, των Νήσων Μάρσαλ, του Χονγκ Κονγκ, της Σιγκαπούρης και της Μάλτας.
Η ελληνική σημαία, την ίδια στιγμή, κατατάσσεται δεύτερη πίσω από τη Μάλτα στην Ε.Ε, αντιπροσωπεύοντας το 20,22% της χωρητικότητας του εμπορικού της στόλου έναντι 27,28% της Μάλτας.
Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της ελληνικής σημαίας το 2017 ήταν 13,7 έτη ενώ στο σύνολο του ελληνόκτητου στόλου 11,5 έτη. Την ίδια χρονιά, η μέση ηλικία των πλοίων του παγκόσμιου εμπορικού στόλου ήταν 14,6 έτη.
Στο σύνολο του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου, τα πλοία ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια αντιστοιχούν στο 82%. Πιο συγκεκριμένα, τα πλοία ξηρού φορτίου αντιπροσωπεύουν το 48,42%, τα δεξαμενόπλοια το 34,66%, ενώ το πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου αντιστοιχούσαν στο 7,24%, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο 6,35% και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αντιπροσώπευαν το 2,29%.