Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Έρχονται μεγάλες αλλαγές στα ασφαλιστήρια αυτοκινήτων

Οι πελάτες δεν θα επιβαρύνονται μόνο ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν, αλλά και με το πόσο επικίνδυνα οδηγούν. Θέμα λίγων ετών η ασφάλιση των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Τι υποστηρίζουν οι κ.κ. Γ. Κώτσαλος και Γ. Καντώρος.

Έρχονται μεγάλες αλλαγές στα ασφαλιστήρια αυτοκινήτων

Ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican κ. Γιώργος Κώτσαλος, στο πλαίσιο χθεσινής εκδήλωσης της θυγατρικής εταιρείας Anytime, αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- και στις μεγάλες αλλαγές που θα δούμε στο μέλλον στα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου.

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή έρχεται με τα συμβόλαια που συνδέουν τη χρέωση με τα χιλιόμετρα που διανύει ο καταναλωτής. Η σκέψη είναι απλή και λογική: Όσοι οδηγοί μετακινούνται μέσα στη διάρκεια ενός έτους λιγότερο από τους άλλους, έχουν μικρότερη πιθανότητα ατυχήματος, άρα επιβαρύνουν λιγότερο την ασφαλιστική εταιρεία. Έτσι, η τελευταία θα πρέπει να τους ανταμείψει με μειωμένο ασφάλιστρο.

Η Anytime λοιπόν -μέσα από το πρόγραμμά της «buy the mile», προσφέρει εκπτώσεις της τάξεως του 20%-25% στα αυτοκίνητα εκείνα που θα διανύσουν λιγότερα από πέντε χιλιάδες χιλιόμετρα μέσα σε ένα δωδεκάμηνο (ως ένα βαθμό παρόμοιο πρόγραμμα προσφέρεται και από την AXA).

Είναι μάλιστα πιθανόν πως και άλλες ασφαλιστικές εταιρείες θα επιχειρήσουν να λανσάρουν στην ελληνική αγορά προϊόντα αυτού του είδους στο μέλλον. Επίσης, τόσο η Anytime όσο και άλλες εταιρείες θα εξελίξουν κάποια στιγμή περαιτέρω τα προϊόντα της κατηγορίας αυτής, φτάνοντας πιο κοντά στις απαιτήσεις των πελατών, ή επιμέρους τμημάτων των ασφαλισμένων.

Αυτή όμως είναι μόλις η πρώτη «γενιά» των αλλαγών που αναμένεται να γίνουν στα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου, πέρα από το γεγονός ότι η «ηλεκτρονική ασφάλιση» δίνει τη δυνατότητα σύναψης ενός συμβολαίου 365 ημέρες τον χρόνο και μάλιστα από οποιοδήποτε σημείο της χώρας.

Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Interamerican κ. Γιάννη Καντώρο, «στο μέλλον, το ύψος των ασφαλίστρων δεν θα επηρεάζεται μόνο από το πόσα χιλιόμετρα διανύει ένα αυτοκίνητο, αλλά θα μπορεί να εξαρτάται (στον βαθμό που ο πελάτης συναινέσει) και από την οδηγητική συμπεριφορά του οδηγού ("Pay how you drive"). Κινούμεθα προς αυτή την κατεύθυνση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καντώρος, συμπληρώνοντας πως η επικινδυνότητα κάθε οδηγού δεν είναι ίδια.

Με άλλα λόγια, θα βρεθεί τρόπος μέσα από τον οποίο οι «συντηρητικοί και προσεκτικοί» οδηγοί θα επιβαρύνονται λιγότερο από τους «απρόσεκτους» και τους «ραλίστες».

Υπάρχει ακόμη και μια άλλη πρόκληση που μπορεί να φαίνεται αρκετά μελλοντική, αλλά σύμφωνα με ορισμένους δεν θα αργήσει ιδιαίτερα: Πρόκειται για την ασφάλιση των... αυτοκινήτων χωρίς οδηγό!

«Πολλοί φαντάζονται πως θα χρειαστούν πάρα πολλά χρόνια μέχρι να δούμε την εκτεταμένη χρήση των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, ωστόσο νομίζω ότι θα δούμε σημαντικά πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση σε επτά ή οκτώ χρόνια από σήμερα. Εμείς στην Anytime, έχουμε ασφαλίσει το πρώτο τέτοιο αυτοκίνητο που υπάρχει στην Ελλάδα, αυτό των Τρικάλων», κατέληξε ο κ. Καντώρος.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v