Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στα Τρίκαλα παγκόσμια πρώτη για λεωφορεία χωρίς οδηγό

Για πρώτη φορά, παγκοσμίως, θα τεθούν σε κυκλοφορία λεωφορεία χωρίς οδηγό, σε αστικό περιβάλλον και σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Πιλοτικό πρόγραμμα διάρκειας έξι μηνών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στα Τρίκαλα παγκόσμια πρώτη για λεωφορεία χωρίς οδηγό

Ευρωπαϊκή πρωτιά για την Ελλάδα και την πόλη των Τρικάλων, η οποία θα γίνει η πρώτη πόλη της Γηραιάς Ηπείρου στην οποία, σε λίγους μήνες, θα κυκλοφορήσουν αστικά λεωφορεία χωρίς... οδηγό.

Πρόκειται για δράση που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2 και προβλέπει ότι για διάστημα έξι μηνών, συνολικά έξι λεωφορεία θα κινούνται στους κεντρικούς δρόμους των Τρικάλων χωρίς οδηγό.

Η θεσσαλική πόλη είναι η πρώτη από τις πέντε ευρωπαϊκές περιοχές στις οποίες θα δοκιμαστούν πιλοτικά τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία. Οι χώρες που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του έργου CityMobil2 είναι η Ελλάδα με τα Τρίκαλα, η Ιταλία με το Μιλάνο, η Ισπανία με την πόλη Leon, η Γαλλία με τη La Rochelle και η Φινλανδία με τη Vantaa.

Η εμφάνιση των οχημάτων αυτών στους κεντρικούς δρόμους της πόλης των Τρικάλων αναμένεται στις αρχές της επόμενης χρονιάς, θα είναι χωρητικότητας 4, 12 ή 15 επιβατών, ενώ οι ταχύτητες που θα αναπτύσσουν θα φτάνουν ως τα 20 χιλιόμετρα την ώρα. Το εγχείρημα έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς για πρώτη φορά παγκοσμίως ένα τέτοιο σύστημα θα τεθεί σε κυκλοφορία σε καθαρά αστικό περιβάλλον και σε συνθήκες πραγματικής κυκλοφορίας.

Εφόσον το πλάνο στεφθεί με επιτυχία, στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων περιλαμβάνεται η επέκτασή του και στην Αθήνα. Σύμφωνα με τον υφυπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχ. Παπαδόπουλο τα συστήματα αυτά μπορούν να εξυπηρετήσουν ιστορικά κέντρα πόλεων και να τα αποσυμφορήσουν, εφόσον συνδυαστούν με υπάρχουσες δομές μεταφορών.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πλέον ώριμη και έχει αποδείξει την εύρυθμη λειτουργία σε επίπεδο τεχνικών δοκιμών. Εφαρμογές προηγμένων συστημάτων μεταφορών δοκιμάζονται σε πολλές ανεπτυγμένες περιοχές παγκοσμίως.

Πάντως για να μπορούν να κυκλοφορήσουν τέτοια οχήματα, απαιτείται η προώθηση κατάλληλης κοινοτικής οδηγίας ή άλλων νομικών και κανονιστικών μέτρων από κοινού, που θα βοηθήσει να ξεπεραστεί ο σκόπελος της συνθήκης της Βιέννης, δεδομένου ότι η μέχρι σήμερα φιλοσοφία της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στηρίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα (οδηγό). Σε βάθος χρόνου είναι πιθανόν να απαιτηθεί και η αναθεώρηση της συνθήκης αυτής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v