Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στους μηχανοδηγούς η ευθύνη για αγελάδες

Αφού δεν μπορεί να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της φύλαξης της γραμμής η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ zητά από τους μηχανοδηγούς να έχουν τα μάτια τους... δεκατέσσερα ώστε να μην υπάρξουν άλλα περιστατικά συγκρούσεων συρμών με βοοειδή!

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στους μηχανοδηγούς η ευθύνη για αγελάδες

Είδε και απόειδε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι οι αρμόδιοι για την φύλαξη του δικτύου δεν έχουν βρει αποτελεσματική λύση στα συνεχή προβλήματα που δημιουργούν στο δίκτυο τα αδέσποτα βοοειδή, τα οποία έχουν ήδη προκαλέσει δύο εκτροχιασμούς και προχωρά η ίδια στη λήψη των μέτρων που μπορεί αναθέτοντας ρόλο... γελαδάρη στους μηχανοδηγούς.

Η εταιρεία διαπιστώνοντας ότι το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται και ο κίνδυνος να υπάρξουν σοβαρά περιστατικά είναι κάτι περισσότερο από ορατός, επιχειρεί τουλάχιστον να αποφύγει τα χειρότερα επιλέγοντας μία λύση η οποία, μάλιστα, είναι και την λειτουργία της αφού δεν αποκλείονται καθυστερήσεις στους συρμούς. Την ίδια ώρα ο ΟΣΕ, ο οποίος είναι κύριος και διαχειριστής του σιδηροδρομικού δικτύου και άρα υπεύθυνος και για το θέμα της ασφάλειας, δεν έχει πάρει, όπως προκύπτει από τα περιστατικά, μέτρα για την επίλυση του προβλήματος.

Όχι, δεν είναι αστείο αλλά είναι ο τρόπος τον οποίο η εταιρεία επιχειρεί να βρει προσωρινή, έστω, λύση στο πρόβλημα χρεώνοντας στους μηχανοδηγούς των συρμών και την αρμοδιότητα να εντοπίζουν τα πιθανά σημεία από τα οποία έχουν εισέλθει στη γραμμή οι αδέσποτες αγελάδες. Μάλιστα ζητείται από τους μηχανοδηγούς να υπογράψουν την εν λόγω εγκύκλιο.
Ειδικότερα σε εγκύκλιο της εταιρείας η οποία απευθύνεται στο προσωπικό του τομέα έλξης σημειώνονται τα εξής:
«Με μέριμνα των προϊσταμένων των γραφείων έλξης οι μηχανοδηγοί - επί υπογραφή - θα πρέπει κατά την εκτέλεση των

δρομολογίων στο ορεινό τμήμα Τιθορέας -Δομοκού, να είναι σε εγρήγορση και να έχουν τεταμένη την προσοχή τους για την ύπαρξη αδέσποτων βοοειδών στη γραμμή ή κοντά σε αυτή, προσαρμόζοντας εν ανάγκη και την ταχύτητα της αμαξοστοιχίας.
Επίσης θα πρέπει να αναφέρουν άμεσα για κάθε πρόβλημα που διαπιστώνουν στη γραμμή όπως καθίσματα, στρεβλώσεις, σαθρά πρανή κλπ. Τέλος να ειδοποιούν άμεσα με το ραδιοτηλέφωνο τον πλησιέστερο εν ενεργεία σταθμό ή το ΚΕΚ Λιανοκλαδίου, σε κάθε περίπτωση που θα παρατηρήσουν αδέσποτα βοοειδή κοντά στη γραμμή, αναφέροντας το τμήμα όπου ενδέχεται αυτά να εισέλθουν».

Αντιδράσεις

Η συγκεκριμένη εγκύκλιος της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το προσωπικό της έλξης έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των μηχανοδηγών, που θεωρούν ότι επιχειρείται να χρεωθούν με μια ευθύνη η οποία δεν τους αναλογεί, καθώς η φύλαξη του δικτύου είναι ανεξάρτητος τομέας. Χαρακτηριστικό είναι ότι. όπως αναφέρουν πληροφορίες από την πλευρά των εργαζομένων, η εγκύκλιος δεν έχει υπογραφεί από κανέναν μηχανοδηγό ενώ ζητείται από την διοίκηση να την αποσύρει.

Το θέμα είναι σίγουρα εξαιρετικά σοβαρό καθώς το τελευταίο δίμηνο έχουν σημειωθεί δύο εκτροχιασμοί συρμών λόγω αδέσποτων βοοειδών, που βρίσκονταν στις γραμμές. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ανακοινώσει ήδη ότι πρόκειται να προσφύγει στις αρμόδιες αρχές κατά των εκτροφέων που ευθύνονται για τα ζώα τα οποία παραμένουν αφύλακτα, όμως αυτό δεν λύνει το πρόβλημα. Τα απανωτά περιστατικά καθιστούν αναγκαία τη λήψη μέτρων που θα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα (πχ περίφραξη της γραμμής στα σημεία εισόδου). Η αρμοδιότητα για την οριστική λύση βρίσκεται στα χέρια του ΟΣΕ ο οποίος είναι υπεύθυνος για το σύνολο της σιδηροδρομικής υποδομής, η οποία σχεδόν στο σύνολό της είναι αφύλακτη με αποτέλεσμα να είναι συχνά τα περιστατικά ζημιών, δολιοφθορών αλλά και εισόδου αδέσποτων ζώων σε αυτή.

Παρότι στους εκτροχιασμούς δεν υπήρξαν περιστατικά τραυματισμών, εν τούτοις η οικονομική διάσταση του θέματος δεν είναι αμελητέα καθώς για αρκετές ώρες το σιδηροδρομικό δίκτυο παρέμεινε εκτός λειτουργίας.

Επίσης αμελητέα δεν είναι ούτε η επίπτωση που θα έχει στην χρονική διάρκεια του ταξιδιού και η βραδυπορία των συρμών ώστε να αποφεύγονται τα χειρότερα. Η διάρκεια το ταξιδιού έχει ήδη επιβαρυνθεί από πολλαπλές βραδυπορίες που υπάρχουν κατά μήκος του δικτύου με αποτέλεσμα σήμερα η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη να διαρκεί περισσότερο απ' ότι παλιότερα.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v