Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελ. Βενιζέλος:Προσφέρει 5 δισ. στο ΑΕΠ

Τα 5 δισ. ευρώ ξεπερνά η ετήσια προστιθέμενη αξία του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας. Βεβαίως υπάρχουν και τα... καλύτερα. Η γειτονική Τουρκία αναβαθμίζει συνεχώς την θέση στον αεροπορικό χώρο.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ελ. Βενιζέλος:Προσφέρει 5 δισ. στο ΑΕΠ

Σημαντική πηγή ανάπτυξης για ολόκληρη την ελληνική οικονομία αποτελεί το αεροδρόμιο της Αθήνας το οποίο υποστηρίζει την προσπάθεια της χώρα μας για ανάκαμψη με την ετήσια προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας να ανέρχεται σε 5,1 δισ. ευρώ, ποσό που είναι ίσο με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας ενώ ιδιαίτερα σημαντικά είναι και τα οφέλη σε επίπεδο δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.

Την ίδια στιγμή, πάντως, η χώρα μας, αλλά και συνολικά η «παλιά» Ευρώπη, βρίσκονται αντιμέτωπες με τον κίνδυνο να χάσουν την... πτήση. Στον αεροπορικό χώρο αναδύονται νέες αγορές με πολύ μεγάλη δυναμική. Εξέχουσα θέση μεταξύ αυτών έχουν η γειτονική Τουρκία, η Ρωσία, η Μέση Ανατολή αλλά και η Ασία γενικότερα.

Η σημασία των αεροδρομίων στην ανάπτυξη απασχόλησε τις εργασίες του πρώτο Συμποσίου κορυφαίων στελεχών αεροδρομίων (1st Airport Chief Executives Symposium) το οποίο οργανώθηκε στην Αθήνα με πρωτοβουλία του ΔΑΑ.

Ο. Κεφαλογιάννη: Αεροπλοία και τουρισμός είναι συνώνυμα

Η Αεροπλοϊα και ο τουρισμός είναι δύο έννοιες σχεδόν συνώνυμες πλέον σημείωσε η υπουργός Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη ανοίγοντας τις εργασίες του Συμποσίου.

Ο τουρισμός βασικός πυλώνας στη μάχη κατά της κρίσης συμβάλλοντας 15% στο ΑΕΠ, άμεσα και έμμεσα τόνισε η υπουργός, αναφέροντας παράλληλα ότι ο τουρισμός έδειξε ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, ξεπερνώντας τις αρχικές προσδοκίες.

Παράσχης: Είναι σημαντικό να υπάρχει ισχυρός αερομεταφορέας

Ο γενικός διευθυντής του ΔΑΑ κ. Γιάννης Παράσχης εξέφρασε ικανοποίηση για την έγκριση της εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines σημειώνοντας ότι πρόκειται για καλά νέα καθώς, όπως είπε, είναι σημαντικό για την χώρα και το αεροδρόμιο να υπάρχει ένας αερομεταφορέας σε ανάπτυξη που θα καταφέρει να αντιστρέψει την εικόνα των τελευταίων ετών.

Εξάλλου, τόνισε, τους κόμβους (hub) τους δημιουργούν οι εταιρείες και όχι τα αεροδρόμια, αναφερόμενος με τον τρόπο αυτό στην συμβολή των αεροπορικών εταιρειών στην ανάπτυξη των αεροδρομίων.

Ο κ. Παράσχης απαντώντας και στις κατά καιρούς κριτικές για τα υψηλά κόστη χρεώσεων του ΔΑΑ σημείωσε ότι το τοπικό ΑΕΠ είναι αυτό που οδηγεί τις εξελίξεις και όχι οι χρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών.

Η εκτόξευση των Τουρκικών Αερογραμμών

Ο γενικός διευθυντής του ΔΑΑ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ιδιαίτερα έντονη δυναμική που αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια η Τουρκία στο χώρο των αερομεταφορών σημειώνοντας ότι οι Τουρκικές Αερογραμμές έχουν καταφέρει να αποκτήσουν ηγετικό ρόλο. Πριν από μια μόλις 10ετία ήταν μια μικρή εταιρεία που μετέφερε περίπου 6 εκατομμύρια επιβάτες, δηλαδή όσους η Ολυμπιακή Αεροπορία, ενώ σήμερα έχει εκτοξευθεί στα 33 εκατομμύρια επιβατών. Την ίδια ώρα η γειτονική χώρα προχωρά στην υλοποίηση μιας μεγάλης επένδυσης σε ένα νέο αεροδρόμιο στην πόλη της Κωνσταντινούπολης.

Τη σαφή μετατόπιση του κέντρου βάρους για τον αεροπορικό κλάδο παγκοσμίως που συντελείται με σημαντική αναβάθμιση της Ασίας, των χωρών της Μέσης Ανατολής αλλά και των χωρών της λεγόμενης Νέας Ευρώπης (Τουρκία, Ρωσία) επιβεβαίωσε και ο γενικός διευθυντής του ACI Europe.

O κ. Olivier Jankovec έκανε λόγο για αγορά αεροπλοϊας δύο ταχυτήτων, καθώς την ώρα που η Ευρώπη κινείται με χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης 2,5%, η αύξηση στις χώρες της «Νέας Ευρώπης» (Τουρκία – Ρωσία) έχει φτάσει ακόμη και το 38%.

Τα οφέλη του ΔΑΑ για την ελληνική οικονομία - η μελέτη

Τα αποτελέσματα της μελέτης, που διεξήγαγε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας υπό τον καθηγητή κ. Πραστάκο, δείχνουν ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συμβάλλει ουσιαστικά στην ανά­πτυξη της χώρας μας, καθώς η ετήσια προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας ανέρχεται σε €5,1 δισ., ποσό που ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας (έτος αναφοράς 2012). Παράλλη­λα, οι συνολικές θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα από το σύνολο των δραστηριοτήτων του αεροδρομίου έφτασαν τις 99.987.

Αναλυτικότερα, από τις δραστηριότητες που πραγματο­ποιούνται εντός του χώρου του αεροδρομίου σε επί­πεδο άμεσων επιπτώσεων η αξία που δημιουργήθηκε ανέρχεται περίπου στο ποσό των €1,95 δισ., ποσό που αντιστοιχεί στο 1,01% του ΑΕΠ της Ελλάδας. Ταυτόχρο­να οι νέες θέσεις εργασίας εντός της αεροδρομιακής κοινότητας ανήλθαν σε 13.160.

Οι έμμεσες επιπτώσεις αναφέρονται κυρίως στις οικο­νομικές μονάδες, οι οποίες αν και δεν είναι γεωγραφικά εγκαταστημένες στην περιοχή του αεροδρομίου, εξαρ­τούν την οικονομική δραστηριότητά τους σε σημαντικό σημαντικό βαθμό την ύπαρξη του αεροδρομίου. Συγκεκριμένα για τον υπολογισμό των έμμεσων επιπτώσεων λαμβάνονται υπόψη δύο κατηγορίες υπηρεσιών:

-Μεταφορές (Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – προαστιακός σιδηρόδρομος, μετρό, λεωφορεία, ταξί – καθώς και ιδιωτικά και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα)

-Υπηρεσίες ταξιδίου – ταξιδιωτικοί πράκτορες.

Η προστιθέμενη αξία των μονάδων αυτών ανέρχεται σε €49 εκατ. Σε επίπεδο απασχόλησης, οι συνολικές θέσεις που δημιουργήθηκαν είναι 1.600 και αφορούν άτομα που εργάζονται σε διάφορες συνδεόμενες με το αεροδρόμιο υπηρεσίες μεταφορών και ταξιδίου.

Σημαντικές - ως αποτέλεσμα των άμεσων και έμμεσων δραστηριοτήτων του αεροδρομίου - είναι και οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις, οι οποίες συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, η προστιθέμενη αξία αυξήθηκε κατά €451 εκατ., ποσό που αντιπροσωπεύει το 0,23% του ΑΕΠ σε εθνικό επίπεδο.

Αξιόλογος είναι επίσης και ο συνολικός αριθμός των 13.436 θέσεων εργασίας που δημιουργήθηκαν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v