Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΑΑ: Με διαδικασίες εξπρές η αποκρατικοποίηση

Οι Καναδοί της PSP αποτελούν έναν επιθυμητό αγοραστή όσον αφορά τον ΔΑΑ για την ελληνική πλευρά, η οποία επιδιώκει άνοιγμα της ελληνικής οικονομίας σε επενδυτές προερχόμενους από ανεπτυγμένες οικονομίες.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΔΑΑ: Με διαδικασίες εξπρές η αποκρατικοποίηση

Ως το τέλος του έτους αναμένεται ότι θα προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου της Αθήνας, η οποία παρέμενε παγωμένη εδώ και αρκετό καιρό.

Το ξεκαθάρισμα στα μετοχικά πράγματα του ΔΑΑ, που έφερε η πώληση του ποσοστού 26,7% που κατείχε η Hochtief Airports στο καναδικό επενδυτικό κεφάλαιο PSP, επιτρέπει στην κυβέρνηση και στο ταμείο να προωθήσουν εκ νέου τα σχέδια για την πώληση του ποσοστού που κατέχει το Δημόσιο.

Οι εταιρείες που έχουν τον ρόλο συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ στην αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ αναλαμβάνουν άμεσα να προχωρήσουν σε επικαιροποίηση των στοιχείων που αφορούν το αεροδρόμιο και στη βάση των νέων δεδομένων που θα προκύψουν θα προχωρήσει ο σχεδιασμός για την αναζήτηση επενδυτών.

Η επανεκκίνηση των διαδικασιών αποκρατικοποίησης του αερολιμένα της Αθήνας υπακούει στην ανάγκη της κυβέρνησης να πετύχει ένα μεγάλης κλίμακας εγχείρημα τέτοιο που να μπορεί να συμβάλει και στη βελτίωση του γενικότερου οικονομικού κλίματος.

Από τη στιγμή που υπάρχει νέος επενδυτής στον ΔΑΑ, ο οποίος φέρεται μάλιστα διατεθειμένος να διευρύνει την παρουσία του, η κυβέρνηση επιδιώκει οι διαδικασίες να τρέξουν γρήγορα.

Στους Καναδούς το προβάδισμα

Οι Καναδοί της PSP αποτελούν έναν επιθυμητό αγοραστή για την ελληνική πλευρά, η οποία επιδιώκει άνοιγμα της ελληνικής οικονομίας σε επενδυτές προερχόμενους από ανεπτυγμένες οικονομίες.

Όπως εκτιμάται, η προσέλκυση επενδυτών από μεγάλες και ανθηρές οικονομίες μπορεί να συμβάλει στην αλλαγή του επενδυτικού κλίματος για τη χώρα μας.

Βέβαια πρέπει να σημειώσουμε ότι οι Καναδοί δεν θα παίξουν μπάλα μόνοι τους στο τερέν της αποκρατικοποίησης του ΔΑΑ καθώς, όπως προκύπτει και από τις υποψηφιότητες για τα περιφερειακά αεροδρόμια, στο πλαίσιο του διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη πρόκειται για έναν κλάδο που συγκεντρώνει επενδυτικό ενδιαφέρον από τους μεγαλύτερους παίκτες του χώρου παγκοσμίως.

Επίσης, ενδιαφέρον και μάλιστα έντονο, όπως αποτυπώθηκε σε επαφές Κινέζων αξιωματούχων με τον υπουργό Οικονομίας Γ. Στουρνάρα έχουν δείξει και οι προερχόμενοι από την Κίνα όμιλοι Shenzhen Airport και Friedmann Pacific Asset Management.

Σαφώς όμως οι Καναδοί της PSP εξαγοράζοντας το ποσοστό της Hochtief Airports έχoυν τον πρώτο λόγο στις εξελίξεις, αφού με το 26,7% των μετοχών στο χαρτοφυλάκιό τους έχουν ουσιαστικά στα χέρια τους τη διοίκηση του ΔΑΑ, καθώς η σύμβαση προβλέπει ότι ο κάτοχος των μετοχών αυτών ορίζει τον εκτελεστικό γενικό διευθυντή του αεροδρομίου.

Επέκταση σύμβασης και μείωση τελών

Η αποκρατικοποίηση του αερολιμένα πηγαίνει πακέτο με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, η οποία αναμένεται ότι θα γίνει για τουλάχιστον μία 20ετία, ως το 2046, προκειμένου η επένδυση να είναι συμφέρουσα.

Σε κάθε περίπτωση, ζητούμενο για το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει χάσει πόντους στο επίπεδο αυτό. Η οικονομική κρίση οδήγησε σε μείωση του μεγεθών του ΔΑΑ παρότι, πρέπει να σημειώσουμε, τα τελευταία στοιχεία καταγράφουν σαφέστατα δείγματα ανάκαμψης ιδίως σε ό,τι αφορά τη διεθνή κίνηση.

Από την πλευρά της αεροπορικής κοινότητας είναι διαρκές το αίτημα για μείωση του κόστους χρήσης του αεροδρομίου και αυτό είναι ένα από τα σημεία που η κυβέρνηση θα πρέπει να διαπραγματευθεί με τους υποψήφιους επενδυτές.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι χρέη συμβούλου του Δημοσίου στη διαδικασία αποκρατικοποίησης του ΔΑΑ εκτελούν η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και η BNP Paribas, στο έργο του οικονομικού συμβούλου και οι M.& P. Bernitsas Law Office και Clifford Chance στο έργο του νομικού συμβούλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v